עסקאות יד שניה מגלות: כך זינקו מחירי המשרדים בבני ברק

דן נדל"ן ואשטרום נכסים השלימו את מכירת 2 מגדלי המשרדים בפרויקט LYFE בסך הכולל של 1.6 מיליארד שקל | המגמות הבולטות: מעבר חברות מתל אביב לבני ברק וריבוי רכישות של חברות נדל"ן וגורמי מקצוע בענף הנדל"ן | המחיר למ"ר עלה בעשרות אחוזים מאז 2016, כפי שמשתקף בעסקאות יד שניה המתבצעות בימים אלה

פרויקט לייף של דן נדלן ואשטרום | הדמיה: ליין קראיטיב
דן נדל"ן ואשטרום נכסים מדווחות על סיום מכירת מגדלי המשרדים בפרויקט LYFE בסכום כולל של כ-1.6 מיליארד שקל. מתחילת השיווק ועד לסיום המכירות, עלה המחיר למ"ר בעשרות אחוזים ממחיר התחלתי של כ-9,000 שקל למ"ר בקומות הנמוכות בתחילת השיווק ועד למחיר של כ-15,500 שקל למ"ר בקומות הגבוהות לקראת תום השיווק, ברמת מעטפת. העלייה מעידה על מגמת הביקושים לפרויקט בפרט ולאזור ה-BBC בכלל.

עיקר רכישות המשרדים בוצעו ע"י חברות מובילות מתחום הנדל"ן: וקסמן גוברין גבע רכשה קומה וחצי בשטח של כ- 2,000 מ"ר; קבוצת גבאי רכשה קומה שלמה בשטח של כ- 1,500 מ"ר; חברת קרקעות ישראל רכשה 3/4 קומה בשטח של כ- 1,000 מ"ר. חברות אלה מצטרפות לרכישות בולטות נוספות: פסגות של רני צים שרכשה שטח של 7,500 מ"ר (5 קומות), קבוצת MORE שרכשה שטח של 1,500 מ"ר (קומה), קבוצת יפעת וקו מנחה שרכשו שטח של 4,500 מ"ר (3 קומות) ויחידת המחשוב של קופת חולים כללית שרכשה שטח של כ-5,500 מ"ר (3.5 קומות).

על קפיצות המחירים והביקושים יעידו עסקאות יד שנייה המתקיימות בפרויקט כעת, ערב האכלוס:

קומות נמוכות בבניין A (המגדל הראשון ששווק בפרויקט בסוף 2016) נהנו לאחרונה ממכירה של כ – 14,000 שקל למ"ר (מדובר על נכסים שנרכשו בסוף 2016 תמורת כ 8900 שקל למ"ר).

עסקאות בבניין B ששיווקו הסתיים לאחרונה:

כ-12 אלף שקל בממוצע למ"ר, כאשר בתחילת השיווק ב 2019 המחיר הממוצע למ"ר היה כ 9500 מ"ר בקומות הנמוכות וכ-14.5 אלף שקל למ"ר, בקומות הגבוהות שיצאו לשיווק רק בסוף 2020.

(כל המחירים הינם ברמת מעטפת).

 

פרויקט LYFE משתרע על שטח של כ-16 דונם, באזור התעסוקה של בני ברק (ה-BBC). במסגרתו נבנו שני מגדלים בני 34 קומות ו-36 קומות (בבניינים A+B) אשר ישמשו למשרדים ומסחר, נכון לשלב זה נמכרו מתוכם כ- 105 אלף מ"ר של משרדים ואכלוס המשרדים בעיצומו, בהמשך ייבנה המגדל השלישי (C) אשר עתיד להתנשא לגובה של כ 44 קומות ויכלול כ-90,000 מ"ר ברוטו וישמש כבניין משרדים להשכרה. השטח הבנוי הכולל של המגדלים ושטחי המסחר יעמוד על למעלה מ-200 אלף מ"ר.

מיקומו האסטרטגי של הפרויקט מהווה יתרון מובהק לבאי המתחם שכן הוא מחובר לצירי תנועה מרכזים, ובעתיד הקו האדום של הרכבת הקלה יעבור בסמיכות אליו. התכנון התבצע על ידי משרד יסקי מור סיוון אדריכלים.

מדן נדל"ן ואשטרום נכסים נמסר כי: "מחסור בשטחי משרדים לרכישה והשכרה בתל אביב מביא חברות וארגונים לצאת מהעיר בחיפוש אחר פרויקטים דומים בתכנון ובהשקעה לאלו התל אביבים בדגש על פרויקטים המציעים סטנדרט הכולל לא רק שטחי משרדים אלא גם מסחר והסעדה, חללי עבודה משותפים, חדרי כושר ועוד. החברות שרכשו שטחים במגדלים, קיבלו החלטה לעזוב את אזורי התעסוקה בתל אביב לטובת אלטרנטיבה שתאפשר להם לצמוח ולהתרחב. כיום עוד ועוד חברות מבינות כי מתחם ה-BBC מסתמן כאזור העסקים הבא מבחינת נגישות ורמת בינוי גבוהה, הבנה שתמשיך ותחלחל ככל שתושלם בניית הקו האדום של הרק"ל".

כתיבת תגובה