עסקה מתוקה: 'אשבל' רוכשת את יצרנית הממתיקים 'קיפל'

היקף הרכישה כ-3.5 מיליון שקל • לפני כשנתיים  מיזגה 'אשבל' את מאפיית בר-אל בהשקעה של 4 מיליון שקל • רן כ"ץ מנכ"ל אשבל: "תחום תחליפי הסוכר צומח בהתמדה נוכח המודעות להיבט הבריאותי"

שיחי סטיביה בגליל. צילום: LevT | שאטרסטוק

חברת 'אשבל- מזון פונקציונלי' מקיבוץ מענית שמפתחת, מייצרת ומשווקת תוספי תזונה, מוצרים ללא סוכר וללא גלוטן, סירופים ותערובות אפייה, רוכשת את יצרנית הממתיקים 'ק.י.פ.ל'. היקף העסקה מוערך בכ-3.5 מיליון שקלים.

קיפל הוותיקה שפעילה למעלה משלושים שנה, היא יצרנית של ממתיקים, והיא זו שפיתחה וייצרה לראשונה בישראל את הממתיק "סטיביה" הצמחי. עוד פיתחה קיפל שורת ממתיקים בשקיות אישיות, ממתיקים בטבליות וגם ממתיק המשווק כנוזל.

רן כ"ץ, מנכ"ל אשבל, אמר כי "קיפל מובילה בתחום הממתיקים ותחליפי הסוכר מופחתי הקלוריות מזה שנים ארוכות. החברה משתמשת בשלושה חומרי גלם עיקריים להפקת מוצריה: ממתיקים על בסיס סכרין המסורתי, על בסיס סוכרלוז החדשני והנפוץ, ועל בסיס סטיביה שנחשב כממתיק שאינו מלאכותי. לכל מוצריה ניתן "תו איל" של האגודה הישראלית לסוכרת. תחום תחליפי הסוכר הולך ותופס מקום מרכזי בשוק המזון הפונקציונלי, זאת עקב העלייה במודעות לחשיבות הפחתת כמות הסוכר שאנו צורכים במזון ובמשקאות הקלים הממותקים".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

יצוין כי לפני כשנתיים השלימה אשבל את מהלך מיזוגה של מאפיית בר-אל, המתמחה במוצרים נטולי-גלוטן. מיזוג בר-אל כלל פתיחת מאפייה חדשה נקייה וסטרילית מגלוטן במתקני היצור במענית, בהשקעה של למעלה מארבעה מיליון שקלים. אשבל מייצרת מוצרי מזון החל משנת ת"ש והיום היא מתמקדת ברכיבי מזון פונקציונלי חדשניים – מזון בעל השפעה בריאותית מעבר לערכיו התזונתיים. החברה מייצאת את מוצריה לארצות הברית, אנגליה, רוסיה, אוקראינה, דנמרק ומדינות נוספות.

כתיבת תגובה