עסקת ה-90 מיליון: 'מגוריט' רכשה 56 יח"ד מ'גני טל'

בלב רובע ז' באשדוד: 'מגוריט' שבה מושקעות 'קופת העיר' ו'חברא קדישא' ת"א רכשה 20 דירות ו-36 יח"ד נוספות (בעמידה בתנאים) מ'גני טל' שבבעלות יזם הנדל"ן שלמה טייטל • אם הדירות יושלמו על דצמבר 2022 הן יזכו את היזמים בהטבות מס – כיוון ש'מגוריט' מייעדת אותן להשכרה • כל הפרטים על עסקת הענק

התקהלות לאחר נפילת רקטה ברובע ז' באשדוד, סמוך לאתר הבנייה | צילום ארכיון: פלאש 90

עסקה נוספת עם ניחוח חרדי ל'מגוריט'. הבוקר הודיעה הקרן המתמקדת בתחום המגורים להשכרה כי סגרה עסקה לרכישת 56 דירות בפרויקט גני טל ברובע ז' באשדוד. על פי ההודעה רכישתן של 20 דירות, הכלולות בעסקה, הינה מוחלטת ורכישת עד 36 דירות נוספות נשארה תלויה עד להתקיימות תנאים מסוימים.

תמורת רכישת מלוא 56 הדירות תשלם מגוריט לגני טל כ-89 מיליון שקל, ואילו במקרה של רכישת 28 דירות תשלם החברה כמחצית מהסכום זה. בהנחה ותרכוש 20 דירות, התמורה תסתכם בכ-34 מיליון שקל.

פרוייקט גני טל באשדוד בבעלות שלמה טייטל, אחד האנשים הידועים והחזקים בחסידות גור. על פי הודעת החברה, הדירות נמצאות בשלבי בנייה ראשוניים ברחוב רשב"י ברובע ז' באשדוד (צמוד לבניין מכבי. ד"ש) והפרויקט כולו צפוי להכיל בסיומו 8 בנייני מגורים בני 8-7 קומות, בסה"כ כ-240 דירות עם שטחים מסחריים וחנויות-רחוב החסרות מאוד ברובע החרדי הוותיק.

הדירות הכלולות בעסקה יכללו 4-3 חדרים בשטח כולל של כ-5,830 מ"ר מכר וכ-790 מ"ר מרפסות. העסקה כוללת גם 28 חניות בחניון התת קרקעי הנבנה מתחת לפרויקט כולו. מועד המסירה הצפוי של הדירות, על פי הסכם הרכישה, הינו עד ולא יאוחר מיום 31 בדצמבר 2022. עם זאת בהודעה מופיעה פיסקה כי על אף האמור לעיל, מועד המסירה הנ"ל עלול להידחות בהתקיימות תנאים מסויימים שנקבעו בהסכם הרכישה.

ראוי לציין כי מועד המסירה עד לסוף דצמבר 2022 יעניק לחברה הטבת מס נוספת ב'מסלול ירוק' מול רשות המסים כפי שנקבע בחוק לעידוד השקעות הון המעודד בניית דירות השכרה למגורים. 'ביזנעס' מעריך כי 'גני טל' תנסה להציע דירות נוספות להשכרה לחברות נוספות או באופן פרטי על מנת להגיע למינימום דירות להשכרה בכל הפרויקט, כדי לקבל את הטבות המס מהמדינה.

עלייה ל-1,350 יח"ד

הודעתה של מגוריט הבוקר מצטרפת לרכישות נוספות בשבועיים האחרונים בסך כולל של 277 מיליון שקל. בהודעות הקודמות, דיווחה החברה על הסכם לרכישת 30 דירות המיועדות לאכלוס בתחילת 2021, בפרויקט "UNIK LIFE" במרכז יהוד השייך בחלקו לקבוצת לוזון תמורת כ-59 מיליון שקל. הפרויקט, עתיד להתאכלס בחודש מרץ 2021,. בנוסף דיווחה החברה על הסכם לרכישת 50 דירות בתמהיל מגוון של 2-5 חדרים תמורת כ-130 מיליון שקל. מדובר בפרויקט יוקרתי של פינוי בינוי בתהליכי תכנון מתקדמים בצפון מזרח תל אביב.

על פי דיווח ב'כלכליסט', לאחר שתשלים את העסקאות המדוברות תעמוד מצבת הדירות של הקרן על כ-1,350 דירות ב-22 פרוייקטים באזורי ביקוש. דירות המגורים של הקרן ממוקמות בין היתר בתל אביב, ירושלים, בני ברק, הרצליה וערים נוספות. הדירות נרכשו בתמורה כוללת של למעלה מ-3 מיליארד שקל.

בסיכום הרבעון השני של 2020 דיווחה החברה על גידול של 74% בהכנסות משכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד (4.35 מיליון שקל, לעומת 2.5 מיליון שקל). נראה כי עיקר הגידול נובע מרכישת 20 דירות בפרויקט ״הרצליה הילס״ בעלות רכישה של כ-50 מיליון שקל.

ארז רוזנבוך, יו"ר מגוריט ישראל, אמר היום, "אנחנו ממשיכים בדינמיות המאפיינת את פעילות החברה. מאז גיוס ההון המוצלח שביצענו בתחילת החודש, דיווחנו על שלוש עסקאות משמעותיות בהיקף כולל של כ-277 מיליון שקל, אשר מגדילות את מלאי הדירות של הקרן. לאור היקף הדירות המשמעותי שרכשה מגוריט, הקרן מהווה כיום חלופה מעניינת למשקיעים השוקלים להשקיע בתחום הנדל"ן למגורים בישראל. אנו ממשיכים לפעול לפי המודל שלנו שמאפשר לנו לנצל את יתרונות הקרן ברכישה מרוכזת של מספר גדול של דירות במחירים אטרקטיביים, כדי להגדיל את מלאי הדירות ולהוביל את שוק השכירות המוסדית בישראל".

ב'מגוריט' מושקעים בין היתר כספים של חברא קדישא גחש"א ת"א וכן של קופת העיר בני ברק, לצד מוסדיים ופרטיים אחרים.

חברת 'גני טל' הבונה את הפרויקט באשדוד, בנתה עד היום בבני ברק כמה מאות יח"ד, בין היתר ברחוב חזון איש בעיר. היזם שלמה טייטל מעורב בפרויקטים נוספים יחד עם היזם והקבלן (הגוראי אף הוא) שמואל נרקיס, בין היתר בפרויקט שנלר בירושלים הצמוד לבית המדרש של חסידות גור.

4 תגובות ל: "עסקת ה-90 מיליון: 'מגוריט' רכשה 56 יח"ד מ'גני טל'"

  1. שכחתם להזכיר את אברהם מנלה היושב בדירקטריון של מגוריט והנה לכם קשר חרדי נוסף בעסקה הזו.

  2. כתב נכבד,

    תלמד שוב את חוק עידוד השקעות הון, לחברה המוכרת /היזמית אין שוטם רווח מס אם היא לא נשארת עם הדירות, מיש שמרוויח זאת החברה שתשכיר את הדירות,

    בהצלחה לך בלימודים.

  3. אדון יוסי הנכבד,
    נראה גם אתה לא למדת את החוק עד הסוף.
    על פי החוק אם מחצית מהבניין – או במקרה דנן מחצית מהפרויקט – או 40% משטח הרצפות של הבניין עומד להשכרה, החברה המשכירה מקבלת הטבות מס.
    אם החברה היזמית תציע עוד 64 דירות להשכרה (או שטח תואם לחוק) מעבר ל-56 שכבר נמכרו, היא תרוויח את הטבות המס.
    במקרה הזה הערכה של הכתב הנכבד נכונה.

  4. אפשר לקרוא עליו כאן עוד:
    https://ganey-tal.co.il/

כתיבת תגובה