עסקת ענק ל'שופיק': 2,000 עגלות חכמות ייפרסו בסניפי רשת שופרסל

שופרסל תפרוס בסניפיה 2,000 עגלות קניה חכמות של חברת שופיק הישראלית | העגלות יגיעו ל-30 מסניפי הרשת עד סוף הרבעון הנוכחי | שופיק שהוקמה ב-2015 וגייסה לאחרונה 35 מיליון דולר, מספקת פתרונות דיגיטליזציה של עגלות וחנויות חכמות לרשתות מזון בעולם, כאשר התוסף שפיתחה מבוסס ראייה ממוחשבת, הופך כל עגלת קניות רגילה לעגלה חכמה

עגלה חכמה של שופיק | צילום: יח"צ

חברת Shopic מודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה עם רשת שופרסל, במסגרתה יפרסו 2,000 עגלות קניה חכמות ב-30 מסניפי הרשת ברחבי הארץ עד סוף הרבעון הראשון של 2023.

Shopic מציעה מערכת שהיא למעשה תוסף (clip-on device) לעגלות הקנייה הקיימות. זהו פתרון מהיר ונוח, המייתר את הצורך של הרשת לשדרג את תשתיות החנויות. התוסף של Shopic מבוסס בינה מלאכותית (AI) ואלגוריתמים של ראייה ממוחשבת (Computer Vision), מזהה כל פריט שמונח בעגלה. המערכת של Shopic מזהה מתי פריט הוכנס או הוצא מעגלת הקניות עם דיוק של 99.4%.

מסך התוסף מציג לקונה את מחירי המוצרים בזמן אמת, כך שהקונים יכולים לעקוב אחר סכום הרכישה. בנוסף, הוא מאפשר תשלום בשירות עצמי ללא צורך בהמתנה בתור לקופה. המערכת מאפשרת לקונים לבקש מנציגי שירות הלקוחות עזרה בניווט בחנות ומציאת מוצרים.

כמו כן, רשתות המזון יכולות לרתום את המערכת לקידום מכירות, להציג על המסך פרסומות, הצעות למוצרים, ותוכן ממומן בהתאם להרגלי הקנייה של הלקוח.

הנתונים שנאספים באנונימיות מהמערכת של Shopic עוזרים לרשתות המזון לייעל את ניהול המלאי שלהם ואת פריסות החנויות וכוח האדם וכן לזהות העדפות צרכנים. בנוסף, המערכת מסייעת לחזק את קשרי הלקוחות על ידי שיפור חווית הקנייה ובידול ממתחרים.

עגלת קניות חכמה של שופיק | צילום: יח"צ

כמו כן, הצרכנים נהנו מתהליך תשלום מהיר יותר – עם עגלות הקניה החכמות של Shopic זמן ביצוע התשלום נמשך פחות מדקה, לעומת שלוש וחצי דקות בשימוש עם קופה בשירות עצמי ותשע דקות בשימוש בקופה רגילה.  המערכת של Shopic קיבלה משוב חיובי גבוה מלקוחות הרשת, וציון עקבי של 85-95% במדד שביעות רצון.

ההודעה על פריסה מסחרית של עגלות הקניה החכמות של Shopic ברשת שופרסל מגיעה לאחר שנה של צמיחה משמעותית לחברה. במהלכה, Shopic גייסה 35 מיליון דולר בסבב B בהובלת שופרסל ומשקיעים נוספים. בנוסף, היא הכפילה את כוח האדם שלה ל-80 עובדים, וערכה פיילוטים ברשתות סופרמרקט גדולות בצפון ודרום אמריקה.

אורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל מסר: "שופרסל ממשיכה להוביל את החדשנות והשירות בשוק הקמעונאות בישראל. שופיק נותנת פתרון טכנולוגי מצוין שמאפשר את כל היתרונות של קנייה אונליין בחנויות הפיזיות, באופן מותאם אישית, יעיל ובשקיפות מלאה, ללא צורך להמתין בתור לקופה. הבינה המלאכותית המוטמעת בטכנולוגיה מאפשרת לנו לשפר בכל עת את החוויה על פי הרגלי הצריכה של הלקוחות שלנו".

רז גולן, מנכ"ל ומייסד שותף של Shopic , מסר: "שיתוף הפעולה בין שופרסל ל- Shopic מסמן אבן דרך משמעותית בתעשיית עגלות הקניה  החכמות העולמית. נכון להיום, אף חברה אחרת לא דיווחה על פריסה של עגלות חכמות בקנה מידה מסחרי. הפריסה המהירה של המערכת שלנו בשופרסל מציבה את שופיק כמובילה בתחום עגלות הקניה החכמות. זוהי פריסה בקנה מידה חסר תקדים, שמגשימה את החזון שלנו לגבי עתיד חווית הקניות."

כתיבת תגובה