עסקת שוחד מושחתת? תביעת לשון הרע כנגד חדשות 12

רני צים מרכזי קניות תובעת את חדשות 12 בגין לשון הרע בסך חמישה מיליון שקלים | בתביעה כלולים מנכ"ל החברה והתחקירן שפרסם את הכתבה | נטען, כי זו הייתה "כתבה מכפישה, הוסתרו נתונים ועובדות משמעותיים" | לפי דיווחים שונים, לפני מספר ימים הגישו גם אביגדור ליברמן ומפלגת ישראל ביתנו תביעה בסך של כמיליון שקלים כנגד חברת החדשות | מחדשות 12 מסרו ל'ביזנעס': "הכתבה עסקה בנושא בעל עניין ציבורי רב. כפי שיוכח בבית המשפט אין לתביעות על מה לסמוך"

קניון צים במעלות תרשיחא | צילומסך מאתר החברה

חברת רני צים מרכזי קניות הגישה היום תביעת לשון הרע כנגד חברת החדשות, שידורי קשת, מנכ"ל חברת החדשות אבי וייס, וכתב התחקירים של הערוץ עמרי מניב.

החברה תובעת בסכום של 5 מיליון את חברת החדשות (חדשות 12) בגין לשון הרע, בעקבות פרסום כתבה בערוץ שטענה, כך על פי כתב התביעה שהוגשה על ידי עו״ד אילן סופר, כי בין החברה, ראש עיריית מעלות תרשיחא וח"כ אביגדור ליברמן, נרקמה כביכול עסקת שוחד מושחתת, במסגרתה ראש העיר כביכול ויתר לרני צים מרכזי קניות על חוב בגין היטל השבחה בסך של מיליוני שקלים, בתמורה למינויו של בנו של ח"כ ליברמן כדירקטור בחברה, ובשל היות ראש העיר חבר קרוב של ח"כ ליברמן ופעיל עבר במפלגתו.

בכתב התביעה נטען כי בניסיון לבסס את תיאורית הקונספירציה שהועלתה בכתבה, נערך טשטוש מכוון של לוחות הזמנים שהוצגו, והועבר לצופים מסר ברור לפיו "בִּן-לַיְלָה" נעלם לו חוב של מיליוני שקלים לעיריית מעלות תרשיחא, בסמיכות למינויו של בנו של ח"כ ליברמן כדירקטור בחברה. במקום כתבה עיתונאית מדודה ומאוזנת, כך על פי כתב התביעה, הוסתרו נתונים ועובדות מהותיים שהיו בידי חברת החדשות טרם שידורה של הכתבה המכפישה, וטשטוש מכוון של לוחות הזמנים במציאות.

ארקדי פומרנץ | צילומסך מכתבת התחקיר בחדשות 12

עוד מוסיפים התובעים בכתב התביעה כי בכתבה הוחסרו פרטים עובדתיים מהותיים ביותר, כך למשל, עמדו בפני הנתבעים מסמכים המעידים כי הסיבה שהעירייה חזרה בה מדרישתה ביחס לתשלום היטל השבחה בגין התוכנית היא כי מדובר היה מלכתחילה בהליך פגום שנפלו בו אי סדרים ציבוריים קשים ביותר.

כן מציינים בתביעה, כי "בפני חברת החדשות עמדו ראיות מוצקות לכך שה"חוב" הוא לא חוב, וכי אין כל קשר בין ההליך שהתנהל בין העירייה ובין החברה ובין המינוי האמור. השמטת המידע המהותי הנ"ל (ולכל הפחות הצגתו בתור גרסתם של התובעים), גורעת גריעה ניכרת מאמיתות הפרסום, ויוצרת אצל הצופים מסר שלילי, מעוות ושגוי ביותר ביחס לתובעים".

ארקדי פומרנץ ראש עיריית מעלות תרשיחא עם אביגדור ליברמן | צילום: מתוך דף הפייסבוק של ארקדי פומרנץ

בכתב התביעה מבקשים התובעים מבית המשפט להורות לנתבעים, בין היתר, לפצות את התובעים בסכום של 5 מיליון ₪ (לצרכי אגרה), בגין הנזקים הכספיים והתדמיתיים שנגרמו להם כתוצאה מפרסומים שהועלו על ידם ביום 8.7.2023, במספר פלטפורמות תקשורתיות, העולים כדי לשון הרע כמובנו בחוק. כמו כן דורשים התובעים לפרסם הודעת התנצלות, וכן להסיר לאלתר את הפרסום המכפיש מכל אתר אינטרנט ומכל פלטפורמת שידור אחרת.

התובעת מציינת בכתב התביעה ש"תגובת התובעים לכתבה המכפישה הוצגה באופן חלקי ביותר, לרבות ציון העובדה שהניסיון לקשור בין מינוי בנו של ח"כ ליברמן ובין נסיגתה של העירייה מדרישתה (הבלתי מבוססת) לתשלום היטל השבחה, מהווה עילה לתביעת לשון הרע". ואף מציינת כי "יום לאחר פרסומה של הכתבה המכפישה ירדה מנייתה של החברה בכ-5.54%, דבר המשקף הפסד של עשרות מיליוני שקלים".

רני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות | צילום: מאיר אדרי

בתוך כך, לפני מספר ימים פורסם באמצעי תקשורת שונים כי אביגדור ליברמן ומפלגת ישראל ביתנו, הגישו תביעה בסך של כמיליון ₪ כנגד חברת החדשות ומר מניב.

 במענה לפניית 'ביזנעס' נמסרה תגובת חדשות 12: הכתבה בנושא התביעות עסקה בנושא בעל עניין ציבורי רב. כפי שיוכח בבית המשפט אין לתביעות על מה לסמוך.

כתיבת תגובה