עפים על זה: בני ברק ואלעד החלו לקבל דיבידנדים מנתב"ג

מאה מיליון ש"ח. זה הסכום שהעבירה המדינה לרשויות המקומיות הסמוכות לנתב"ג • מדובר רק בחלק מהכספים המגיעים לרשויות בעקבות ההסדר שנקבע בין משרדי האוצר והפנים ובין רשות שדות התעופה • בין המרוויחות הגדולות: בני ברק ואלעד

נמל התעופה בלוד | צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

קופת העירייה בשורה של רשויות מקומיות הסמוכות לנתב"ג גדלה השבוע במאה מיליון ש"ח – דיבידנדים מרשות שדות התעופה. מדובר בפעימה ראשונה מתוך 200 מיליון שקלים שיעברו לרשויות המקומיות.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

מי שקבע את שינוי חלוקת העוגה הוא שר הפנים אריה דרעי, שמינה לפני שנה וחצי ועדה לחלוקת הכנסות הארנונה מנתב"ג. לאחר דיונים רבים בוועדה, נקבע שנתב"ג ימשיך להיות פטור מארנונה, אך יעביר למדינה דיבידנדים בסך של 1.2 מיליארד ש"ח בשנה. מהסכום הזה, נקבע כי המדינה תעביר לרשויות הסמוכות לנתב"ג 200 מיליון ש"ח בשנתיים הקרובות, ו-100 מיליון ש"ח בכל שנה לאחר מכן.

הרשויות המקומיות הסמוכות לנתב"ג הן אור יהודה, רמלה, לוד ויהוד, אך גובה הסכום שיקבלו הרשויות נקבע לא רק לפי המרחק שלהן מנתב"ג, אלא אף לפי המצב הסוציו-אקונומי ומספר התושבים של הרשות. כך זוכה בני ברק לקבל 12.5 מיליון ש"ח בשנה, ואלעד זוכה ל-7.5 מיליון ש"ח.

כחלק משינוי התפיסה שהנהיג דרעי, הוא חתם גם על חלוקת הכנסות הארנונה של מתקני רפא"ל, בין עיריות קריית ביאליק, קריית ים, קריית מוצקין, עכו, והמועצה האזורית מטה אשר. לעומת נתב"ג שמשלמת למדינה 1.2 מיליארד ש"ח, ברפא"ל ישלמו עד 25 מיליון ש"ח לעיריות קרית ים ועכו, ואם תשלם מעל סכום זה, הוא יתחלק בין הרשויות הנוספות.

בכל מקרה, מעתה, חלק מההכנסות של נתב"ג יגיעו כדיבידנדים גם לעיריות החרדיות, שבאופן עקיף יהנו מההכנסות של נתב"ג, שמגיעות בין היתר מתמחור של תשעה עשר שקלים לקפה הפוך קטן.

2 תגובות ל: "עפים על זה: בני ברק ואלעד החלו לקבל דיבידנדים מנתב"ג"

  1. איך מוודאים שלא יהיה כסף שנכנס מחילול שבת וחגי ישראל?

  2. איך נותנים לגנב דרעי לחלק כסף ?!…
    ברור שהוא ימציא קריטריונים שהמשפחה שלו תקבל…
    "וועדה" עללאק…

כתיבת תגובה