פורסמה טיוטה לצו איסור הלבנת הון לסוחרים במטבע וירטואלי

לטענת מומחים בתחום טיוטת הצו שפורסמה ע"י משרד האוצר תקדם את האסדרה בתחום וכך יוכלו סוחרי או נותני שירות במטבעות ווירטואליים להעביר את הכספים בבנקים או מוסדות פיננסיים אחרים

הביטקוין יוסדר shutterstock

משרד האוצר פירסם אמש טיוטה לצו איסור הלבנת הון שיחול על נותני שירותים פיננסיים במטבע וירטואלי. הרקע לדברים הוא שבתחילת חודש יוני יכנס לתוקפו חוק הפיקוח על נותני שירותים בנכס פיננסי, שלראשונה יכלול בתוכו אסדרה של נותני שירותים פיננסיים בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים. על מנת להכניס את החוק לתוקפו מפרסמת המדינה צו איסור הלבנת הון המפרט את ההוראות הספציפיות ליישום החוק, כאשר טיוטת הצו פורסמה אמש.

מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי, הסביר: "ברבים מהסירובים של בנקים לקבל כסף שמקורו במטבעות דיגיטליים, אנחנו נתקלים באמירה כי התחום אינו מוסדר. ב- 1 ליוני יכנס לתוקפו חוק הפיקוח על נותני שירותים שכולל גם מי שסוחר בקריפטו. הצו יתן ודאות רגולטורית לעוסקים בתחום ויגדיר כללי מותר ואסור, מה שיאפשר לבנקים ולמוסדות פיננסיים לדעת מי עומד בכללים ואת הכסף של מי ניתן לקבל. האיגוד הניח על שולחנה של הרשות לאיסור הלבנת הון הצעה בנושא כבר לפני מספר שבועות ואנו מברכים על הפעולה הזריזה הרגולטור, שתאפשר לעוסקים בתחום לפעול".

עופר רותם, חבר ועד האיגוד ומשקיע הון סיכון בתחום הקריפטו הוסיף כי: "גיוס ההון בתחום הקריפטו מתבצע במטבעות דיגיטליים, כך שחברה שעשתה ICO וגייסה כסף לפעילות חייבת להמיר מידי חודש סכומים לא קטנים על מנת לשלם משכורות, שכירות ומס בישראל. אני מקווה כי הצו יתקבל במהרה ויאפשר ליותר בנקים לקבל כספים שמקורם בגיוסים אלה על מנת שנוכל להמשיך ולהביא את התעשייה הזו לישראל".

עו"ד יעל נאמן בן ארי, מנהלת הסיכונים וקצינת הציות של ביטס אוף גולד הוסיפה כי: "הרשות לאיסור הלבנת הון מבצעת כאן פעולה מהירה ונחושה שאנו מקווים כי תביא את השוק לאסדרה בזמן, מה שיקבע מסגרת לפיקוח בתחום איסור הלבנת הון ומימון טרור ותיתן למערכת הבנקאית את הודאות הדרושה לפעילות בתחום. עם זאת, לצערנו, בחרו ברשות שלא לציין כי יתאפשר שימוש בטכנולוגיות זיהוי משתמש מרחוק וזיהוי פעולות חשודות, בהן טכנולוגיות ביומטריות של זיהוי פנים, אשר יאפשרו לזהות לקוח מבלי לדרוש ממנו להגיע פיזית. לא יתכן שנשתמש באמצעים של המאה ה- 20 עבור הטכנולוגיה של המאה ה- 21, ואנו קוראים לרשות להוסיף זאת לצו הסופי".

כתיבת תגובה