פיץ' הורידה את דירוג האשראי של בלגיה ל-AA מינוס

פיגועי מרץ שבים להכות בבלגיה שמאבדת את דירוג האשראי שלה בעקבות גידול בהוצאות הביטחון וגירעון תקציבי גדול מהצפוי. סוכנות הדירוג פיץ' הורידה את דירוג האשראי של בלגיה לראשונה מזה כחמש שנים

חיילים בלגים ברחובות בריסל. צילום: DarwelShotss | שאטרסטוק

פיגועי הטרור בבריסל ומדיניות ההגירה הליברלית גובים את מחירם הכלכלי. סוכנות הדירוג הבינלאומית 'פיץ" הורידה את דירוג האשראי של בלגיה ברמה אחת מרמה של דאבל איי (AA) לדאבל איי מינוס (AA-).
זו הורדת הדירוג הראשונה מזה חמש שנים והיא נובעת מקשייה של בלגיה להתמודד עם הגירעון התקציבי שהיה אמור לעמוד על 2.7% אך כלכלני פיץ' סבורים כי הוא יעלה על שלושה אחוזים. את הסיבות לכך ניתן לתלות בהוצאות הביטחון הכבדות המוטלות על בלגיה לנוכח הטרור האסלאמי שפוקד אותה בשנים האחרונות והגיע לשיאו באביב האחרון בשלושה פיגועי התאבדות, שניים בנמל התעופה הבינלאומי של בריסל ואחד בתחנת הרכבת התחתית המרכזית של העיר.
ראש ממשלת בלגיה שהודיע מזמן כי יוריד את המיסים על העבודה במדינה, מתקשה עד מאוד לעמוד בהתחייבותו לנוכח ההוצאה ההולכת וגדלה בסעיף הביטחון. נציין כי דירוג האשראי של סוכנויות הדירוג האחרות מודי'ס ו-S&P עדיין לא עודכן.
נכון להיום מעניקה מודי'ס לבלגיה את הציון Aa3 שהוא למעשה דירוג זהה לדירוג שקיבלה מפיץ' בסוף השבוע שעבר. S&P העניקה לבלגים את הציון דאבל איי (AA), זהה לציון שהיה להם עד לאחרונה גם בפיץ'.

כתיבת תגובה