פיצל את דירתו ל-7 יחידות – הקנס: 70 אלף שקלים

בית המשפט קיבל את עמדת התביעה שגיבשה עם הסניגור הסדר טיעון, במסגרתו הנאשם הורשע בביצוע העבירות, נגזר עליו תשלום של קנס כספי על סך 70,000 ₪ ואף הוטל עליו צו להפסקת השימוש האסור | עוד הטיל בית המשפט על הנאשם התחייבות כספית בסך של 90,000 ₪ שלא לעבור על הוראות חוק התכנון והבניה במשך שנתיים ומאסר על תנאי לתקופה של 30 יום, במשך שנתיים

הפיקוח העירוני בדירה המפוצלת | צילום: דוברות עיריית פתח תקווה

במסגרת מאבק עיריית פתח תקווה בתופעת פיצולי הדירות במרכז העיר, שמסכנת את השוהים בדירות ואף מעכבת הליכי התחדשות, הטיל בית המשפט לעניינים מקומיים בפ"ת קנס על סך 70 אלף ₪ לנאשם שפיצל את הנכס שבבעלותו ל-7 יחידות.

התביעה העירונית בלשכה המשפטית, באמצעות עו"ד רעות תורג'מן, הגישה כתב אישום בנדון אשר ייחס לנאשם עבירה של הפרת צו שיפוטי וכן שימוש אסור במספר יחידות דיור נפרדות ועצמאיות,  ובניגוד לתכנית החלה על המקרקעין לפיה השימוש המותר הינו לאזור מלאכה, בניגוד לחוק התכנון והבניה.

הנאשם עתר באמצעות בא כוחו לקנס מופחת בנסיבות שונות ולמרות זאת, בית המשפט קיבל את עמדת התביעה אשר גיבשה עם הסניגור הסדר טיעון, במסגרתו הנאשם הורשע בביצוע העבירות, נגזר עליו תשלום של קנס כספי על סך 70,000 ₪ ואף הוטל עליו צו להפסקת השימוש האסור. עוד הטיל בית המשפט על הנאשם התחייבות כספית בסך של 90,000 ₪ שלא לעבור על הוראות חוק התכנון והבניה במשך שנתיים ומאסר על תנאי לתקופה של 30 יום, במשך שנתיים.

ראש העיר רמי גרינברג "פיצולי הדירות והחיבורים הפרוביזורים שנעשים באופן פיראטי ובניגוד לחוק, מסכנים את הדיירים הגרים בדירות ואף את שאר דיירי הבניין. אנחנו לא מתפשרים על איכות חיי התושבים ופועלים באופן מוגבר כנגד התופעה המסוכנת. עיריית פתח תקוה תמשיך לאכוף נושאים חשובים אלו, בעיקר למען ביטחונם ורווחתם של תושבי העיר וכן לטובת השמירה על הסדר הציבורי. אני מודה ללשכה המשפטית בעירייה ולעובדי האגף לפיקוח על הבניה על העבודה היסודית והמקצועית."

3 תגובות ל: "פיצל את דירתו ל-7 יחידות – הקנס: 70 אלף שקלים"

  1. חבל מאוד שבירושלים הערייה מתעלמת מפיצולי דירות.
    קרית היובל מרובה בפיצולי דירות שמכבידות מאוד על התושבים ויצרה בעיית חנייה גדולה מאוד בסביבה.
    איפה עריית ירושלים בנדון?

  2. אתם עושים צחוק ?
    מה זה הסכום הזה? הוא בחודש מכסה הוצאות, אין אכיפה אין ענישה ראויה וכל טמע ממשיך בשלו בואו תראו ברחוב עוזיאל ברמת גן ,כל בניין שני מפוצל לכמה דירות ומרפסות לא חוקיות השכנים לא רוצים להסתכסך ושותקים.

  3. המדינה לא דואגת לדירות אז שיפצל למה לא. עדיף מאשר כל דירות הפאר שבונים כעת לעשירים כלמעמד הביניים והתחתון אין סיכוי לשכןר (ובטח לא לקנות) דירה במחיר נורמלי

כתיבת תגובה