פסח עבר והרשתות העלו מחירים מעבר לרמתם קודם החג

המועצה לצרכנות בדקה השבוע את המחירים ברשתות השיווק בשתי הזדמנויות שונות. ביום ראשון וביום שלישי. מה התברר? המחירים עלו אף יותר מהמחירים שקדמו להוזלות ומבצעי החג

סמ"ל, סיירת המועצה לצרכנות שעורכת בדיקות השוואתיות, הן בסופרים והן מחוצה להם. כחלק מבדיקת התנהגותן של רשתות השיווק, בדקה את שינויי המחירים ברשתות אחרי חג הפסח. במועצה לצרכנות לא הופתעו לגלות שהמחירים עלו. אבל לא רק ביחס למחירי המבצע בתקופת הפסח ולפניו, אלא אפילו ביחס למחירים הגבוהים שנרשמו קודם לכן, טרם החלו המכירות לחג.

שתי בדיקות ערכה הסיירת של המועצה השבוע. הראשונה ביום ראשון, במסגרתה התברר כי מרבית הרשתות העלו את המחירים באחוז אחד בממוצע. אך בדיקה נוספת שנערכה אתמול (ג) הצליחה להפתיע גם את המנוסים שבסוקרים. כמעט בכל הרשתות נרשמו עליות מחירים גבוהות מאחוז, אך אחת אף הגזימה והעלתה את המחירים בשבעה אחוזים.

במועצה לצרכנות אומרים כי "מסתבר שלרשתות אכן לקח מעט זמן לעדכן את המחירים והתוצאות הנוכחיות פחות נעימות. ההשוואה שנערכה הינה בין מחיר המוצרים לפני כחודש ימים ובין מחירם אתמול".

עליית המחירים נעה בין אחוז לשבעה אחוזים. רשת 'אושר עד' החרדית העלתה את המחירים בארבעה אחוזים בעוד שרשת 'יש חסד' הקפיצה אותם בשבעה אחוזים. נחזור ונזכיר: לא מדובר בחזרה למחירים שלפני קדחת הקניות לחג, אלא במחירים גבוהים יותר מהמחירים שקדמו לה.

מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות עורך הדין אהוד פלג, אמר כי "המסורת היפה של חג הפסח מלווה במסורת הרבה פחות יפה של התנהלות רשתות השיווק המייקרות מחירים אחרי החג עוד מעבר לרמתם טרום מבצעי החג. פעולה זו של הרשתות חודרת מתחת לרדאר של הצרכנים תוך התחכמות לחובת השקיפות המצופה מהם במסגרת התנהלות מסחרית הוגנת".

אגב, אם לא שמתם לב, בחודשים האחרונים ובכלל בשנה האחרונה, נשחקו המחירים ונרשמו ירידות מחירים במוצרים שונים. כך שלא קשה לנחש שבעוד זמן קצר ירדו המחירים פעם נוספת אם הצרכנים יבחרו להצביע ברגליים ולהדיר את עצמם מרשתות יקרות.

פלג אומר כי "על הצרכנים לחזור מהר לגישת הדריכות הנכפית עליהם על-ידי פרקטיקה בלתי מכובדת זו, ולהפעיל את כלי ההתגוננות הצרכנית כגון השוואת מחירים וסירוב קניה".

כתיבת תגובה