פריצת דרך: שר התורה מכשיר את מתחם גולובנציץ

הכרעה בבית שמש? • 'יתד נאמן' מפרסם היום את מכתבו של שר התורה הגר"ח קניבסקי המכשיר את מתחם גולובנציץ • המכתב מגיע לאחר שנים של הפגנות מגורמים קיצוניים שטענו לעצמות יהודים במקום • האם הקיצוניים ירגעו? סביר להניח שלא, רק לאחרונה זוייף מכתבו של הגרמ"ד סולובייצ'יק בנושא

המפגינים עם השוטרים באתר גולובנציץ לפני כארבע שנים | צילום ארכיון: יעקב לדרמן, Flash90

אחר שבע שנים ואין ספור מלחמות: שר התורה מכשיר את מתחם גולובנציץ בבית שמש.

הבוקר (שלישי) מתפרסם ב'יתד נאמן' מכתבו של שר התורה מרן הגר"ח קניבסקי בנוגע למתחם גולובנציץ, המכתב הקצר קובע כי: "בעניין שכונת רמת אברהם (גולובנציץ) בית שמש, לאחר שפעלו על פי הוראת גדולי תורה והוראה, והשקיעו דמים רבים לבדיקת והכשרת הקרקעות, בוודאי המקום מהודר למגורי כהנים ויראי ה' וברכת ה' יחול על כל המתיישבים שמה".

כזכור, המתחם שנבנה עבור הציבור החרדי הצליח לפלג בעיקר את אנשי העדה החרדית, לאחר שמשפחות רבות תמימות שילמו ליזם ממיטב כספם על מנת לרכוש דירה במחיר שפוי, אלא שכמה עצמות שנמצאו במתחם גרמו לאנשי 'אתרא קדישא' להפגין בגופם במקום וכן לפתוח במלחמה אישית נגד יזם הנדל"ן על שמו מכונה המתחם.

אלא שמספר רבנים ירדו לשטח ובדקו את הממצאים שנמצאו שם, וההכרעה הייתה שלא מדובר בקברי יהודים וכי אין מניעה להמשיך את עבודות הבניה או לגור במקום. גם חלק מרבני 'העדה החרדית' פסקו שאין שום בעיה לגור במקום.

אך מתברר, שמבחינת הקיצונים שבאנשי היישוב הישן, גם פסיקתו של ראב"ד העדה החרדית הגר"מ שטרנבוך וגם פסיקתו של הגר"מ שפרן, שקבעו בצורה ברורה כי אין שום בעיה הלכתית לבנות במקום ולגור שם, לא סיפקו את אנשי 'אתרא קדישא' ועוזריהם, ובשנים האחרונות נצפו מחזות מבישים של פשקווילים מכוערים וקמפיין נגטיבי נרחב במיוחד שלא כוון נגד אחד מרבני 'המזרחי' אלא כוון נגד הדמות השנייה בסמכותה בעדה החרדית.

לאחרונה, פורסמה מודעה ובה הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק, בנו של הרב מבריסק ודמות חשובה בעדה החרדית, (זאת למרות שאין לו תפקיד רשמי בעדה החרדית, י.ק.) קורא אף הוא שלא לרכוש דירות במתחם. אלא שזמן קצר לאחר מכן הוא הכחיש את המכתב שנכתב בשמו, בו הובאו תיאורים צבעוניים דוגמת "העצמות נזרקו כדומן על פני השדה", במטרה להלהיט את הרוחות ולגרום למי שלא ממש מכיר את הסיפור להיגרר לקיצוניות שאין בה שמץ של בעיה הלכתית.

כעת, בניית המתחם הסתיימה והרוכשים זכו סוף סוף להיכנס לדירות שרכשו במיטב כספם לפני שנים רבות. אלא שגם עתה עלו קולות של גורמים קיצוניים ובהם חלק מרבני העדה החרדית שטענו כי אסור לגור במתחם בטענה שיש שם קברי יהודים.

מכתב הגר"ח על מתחם גולובנציץ שפורסם הבוקר ב'יתד'

על מנת לנטרל כל ספק בנוגע לכשרות המתחם, פנו מספר גורמים אל שר התורה מרן הגר"ח קניבסקי, הציגו לו את כל הפרטים הרלוונטיים, ולאחר שבחן את הנושא, החליט שר התורה לכתוב מכתב שכאמור התפרסם הבוקר ביתד נאמן. המכתב ברור לחלוטין והוא מוציא מכל ספק שיש, לאחר הכרעתו הברורה של מרן שר התורה שליט"א.

קצת מצער לרשום זאת, אך הסיכויים שהגורמים השפלים שזייפו את חתימתו של ראש ישיבת בריסק וביזו בצורה מכוערת את ראב"ד העדה החרדית, יירגעו כעת לאחר מכתבו של הגר"ח – קלושים.

2 תגובות ל: "פריצת דרך: שר התורה מכשיר את מתחם גולובנציץ"

  1. מי שמכיר את המכתבים היוצאים מבית הרב קנייבסקי יודע שהתאריך והחתימה, שניהם של בנו של הרב ולא שלו עצמו

  2. כתבה מגמתית ומכפישה להחריד, רוב העובדות שבה הם שקר מוחלט וקשקוש גס.
    עומד מאחורי כל מילה.

כתיבת תגובה