פרסום ראשון: רוב 'הקווים החרדיים' הבינעירוניים יבוטלו

מופסקת לאלתר פעילות התחבורה הציבורית בסופי השבוע מיום חמישי בערב ועד יום ראשון בבוקר • בימות השבוע התחבורה הציבורית תפסיק לפעול בשעות הערב • במהלך היום תופעל תח"צ רק למרכזים חיוניים ומרכזי תעסוקה • מרבית הציבור נענה לקריאה להפחית את השימוש בתחבורה הציבורית • שר התחבורה: "הימנעו מנסיעות בתחבורה הציבורית"

התחבורה הציבורית בימי קורונה | צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90

צעד נוסף בדרך לסגירה ולעוצר כללי על אזרחי ישראל, בעקבות מגפת הקורונה. במשרד התחבורה מפרסמים עכשיו, כי מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף, הורה – באישור שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ ומנכ"לית המשרד קרן טרנר – על הפסקת התחבורה הציבורית בכל ערב, זאת בעקבות ההוראות החדשות של משרד הבריאות.

הערב (ג'), החל מהשעה 22:00, תופסק התחבורה הציבורית עד הבוקר. החל ממחר (יום ד') ובכל יום, תופסק התחבורה הציבורית, כבר החל מהשעה 20:00 בערב ועד לפנות בוקר. בנוסף, תפסיק התחבורה הציבורית את פעולתה בסופי השבוע, החל מיום חמישי בשעה 20:00 ועד לפנות בוקר אור ליום ראשון.

במשרד התחבורה מציינים, כי הפסקת התחבורה הציבורית בערבים ובסופי השבוע, תכלול את קווי האוטובוס, הרכבת והרכבת הקלה.

גורמי המקצוע במשרד התחבורה, בהנחיית משרד הבריאות, החליטו להפסיק את התחבורה הציבורית למקומות שאינם חיוניים ובהם מוסדות חינוך. יחד עם זאת, התחבורה הציבורית בימי החול ועד לשעה 20:00, תמשיך לפעול למקומות חיוניים ובהם מרכזי תעסוקה, מרכולים ומרכזי הקניות, קופות החולים ובתי החולים.

במשרד מבהירים, כי נסיעה אחרונה יוצאת בזמן סיום התחבורה. 20:00 לדוגמה – יציאה אחרונה. חידוש בתחבורה החל מ-5:00 ובהתאם לזמני הנסיעה הראשונה הקבועים.

אנשי המקצוע ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, בשיתוף מפעילי התחבורה הציבורית, מעדכנים את מפות הקווים, ובוחנים את נחיצותו של כל קו תחבורה. ובהתאם, יופסקו כל קווי התחבורה אל מקומות הבילוי, קווי הלילה, קווי הסטודנטים והתלמידים ואל מוסדות הלימוד. בכל העת נערכת בחינה של השימוש וצרכי הנוסעים.

משיחה שערך 'ביזנעס' עם בכיר במשרד התחבורה מתברר, כי במשרד מתכוונים לבטל את כל הקווים הבינעירוניים שלא משרתים מוקדי תעסוקה או מוקדי רפואה. הביטול כולל כמעט את כל קווי המגזר החרדי שלא עומדים בקריטריונים האלו.

ממשרד התחבורה נמסר עוד, כי בימים האחרונים חלה ירידה משמעותית של עשרות אחוזים, במספר המשתמשים בתחבורה הציבורית, זאת בעקבות קריאת משרדי התחבורה והבריאות, לצמצם נסיעות שאינן הכרחיות.

בחינת נתוני הנוסעים מראה, כי חלה ירידה של כ-50 אחוזים במספר הנוסעים. גורמי המקצוע ברשות הארצית לתחבורה ציבורית מעריכים כי מספר הנוסעים ימשיך לרדת  בימים הקרובים.

ברשות הארצית לתחבורה ציבורית קראו למפעילים, להמשיך ולהיערך לשינויים, ולהקפיד על ההנחיות לנהגים, הכוללות הצטיידות בחומרי חיטוי אישיים ובהם אלכוג'ל. ציבור הנוסעים מתבקש להישמע להנחיות, לא להשתמש בשורה הקרובה לנהג, ולשמור עד כמה שניתן, על מרווחים מנוסעים אחרים, ובעיקר, להשתמש בתחבורה הציבורית רק לנסיעות חיוניות.

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' מסר, כי "מה שעומד לנגד עינינו, זה בריאות אזרחי ישראל ושימור מקסימום רציפות תפקודית עבור המשק, בהתאם לנסיבות.

"אנחנו עושים כל שביכולתנו למזער את הפגיעה באזרחים וביכולת להתנייד לעבודה בעזרת תחבורה ציבורית, אך מורידים למינימום את התחבורה הציבורית שנועדה לשימושים אחרים.

"אני פונה לאזרחי ישראל: אני מבין את הקושי, אנחנו בימים קריטיים, אנא, הימנעו מנסיעה בתחבורה ציבורית ושמרו על הנחיות משרד הבריאות".

כתיבת תגובה