פתרון דיור חרדי במרכז: הופקדה תכנית 'נאות שמיר' ברמלה

תוכנית רשות מקרקעי ישראל ברמלה מערב הוחלטה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז | מכרזי התוכנית ל-1,200 יח"ד בשכונה המתוכננת, פורסמו עוד בטרם הוחלטה התכנית להפקדה – על מנת לזרז את לוח הזמנים | כאלף מיחידות הדיור ייבנו לגובה של 8-10 קומות בלבד | ברמ"י הדגישו כי השכונה מתוכננת באופן שיתאים גם לתושבים חרדים

נאות שמיר ברמלה מערב | הדמיה: סטודיו קוץ אדריכלים

הוועדה המחוזית מרכז החליטה להפקיד את התוכנית נוה שמיר במערב רמלה המקודמת ע"י רשות מקרקעי ישראל. מטרת התכנית היא הקמת שכונת מגורים חדשה בת כ-1,200 יח"ד במערב רמלה – בשם נאות שמיר.

במסגרת התכנית להקמת שכונה בת 1200 יח"ד כחלק ממאמצי הממשלה להגדלת היצע יחידות הדיור, פרסמה רמ"י מכרז ליזמים על שטח התוכנית, עוד טרם אישורה הסופי של התוכנית, כדי לקצר ככל הניתן את לוחות הזמנים עד להשלמת תהליך התכנון, הפיתוח הבנייה ואכלוס השכונה.

השכונה תשתרע על 155 דונם ותכלול דירת בתמהיל של 950 יח"ד בבינוי מרקמי בגבהים של 8-10 קומות ובנוסף כ-250 יח"ד דיור מיוחד. בנוסף תכלול השכונה שטחי ציבור שטחים מסחריים ושטחים פתוחים לרווחת התושבים. בנוסף, מסדירה התוכנית שבילי אופניים ושבילים להולכי רגל ומחברת את השכונה לכביש 200 כדי לעודד פעילות ספורטיבית ושימוש בתחבורה ציבורית.

התכנית אשר קודמה ע"י מרחב מרכז ברשות מקרקעי ישראל, בשיתוף עיריית רמלה, מציעה אזור מגורים איכותי המהווה השלמת רצף הבינוי בין השכונות הקיימות. השדרה המרכזית מאופיינת בעירוב שימושים באמצעות חזיתות מסחריות עם מרחב ציבורי ומבני ציבור מגוונים.

הפרוגרמה לצרכי ציבור לשכונה ואופי הבינוי המוצע נותן מענה גם לאוכלוסייה חרדית, מבחינת מוסדות הציבור, גדלי הדירות ומספר הקומות.

התוכנית הוכנה ע"י צוות יועצים ממשרד ניר קוץ אדריכלים בע"מ מנהלי התכנון, חברת תיק פרוייקטים.

 

כתיבת תגובה