פ"ת: אושרה למתן תוקף תכנית סירקין מזרח

תכנית רשות מקרקעי ישראל ומשרד הביטחון על שטחי מחנה סירקין מזרח – הכוללת 4,000 יח"ד ו65 אלף שטחי מסחר ותעסוקה –  אושרה למתן תוקף בוועדה המחוזית לתכנון ובניה | המשמעות: לפתח תקווה יתווספו עוד 4,000 יח"ד | ברמ"י מבטיחים: התכנית כוללת שיפור תשתיות תח"צ וגישה

סירקין מזרח, תכנית שלב א' | הדמיה: משרד עמוס ברנדייס - אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ

תכניתה של רשות מקרקעי ישראל, שקודמה על ידי  משרד הביטחון, על שטחי מחנה סירקין מזרח בפתח תקווה אושרה למתן תוקף על ידי הועדה המחוזית מרכז. השכונה החדשה שתקום במקום תכלול 4,000 יח"ד  ועוד 250 יח"ד מיוחד לצד 65,000 מ"ר למסחר ותעסוקה. בנוסף יקום במקום מוסד אקדמי.

השכונה החדשה תמוקם בחלק המזרחי של מתחם המחנה הקיים ותשתרע על שטח של כ- 593 דונם. בשכונה ייבנו  4,000 יח"ד בצפיפות הנעה בין 6 יח"ד לדונם נטו ברצועה הסמוכה לכפר סירקין ועד 48 יח"ד לדונם נטו לאורך הרחוב הראשי. הצפיפות הממוצעת של התכנית הינה כ- 33 יח"ד לדונם נטו, בנוסף לשימושים מעורבים בחלק מתאי השטח. בתכנית גם עוד 250 יחידות דיור מיוחד (דירות קטנות לדיור מוגן או מעונות סטודנטים) וכ- 65,000 מ"ר למסחר ותעסוקה. בתכנית הוקצו שטחי ציבור בהיקף נרחב.

התכנית שאושרה למתן תוקף היא חלק מתכנית הפיתוח של העיר פתח תקווה על שטח המחנה הצבאי "סירקין" המיועד לפינוי. עליו מתוכננות שתי תכניות כאשר השנייה היא סירקין מערב  (תמ"ל/ 1076), להקמת 8,000 יח"ד ו-300,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה שאושרה זה מכבר בותמ"ל (ועדה למתחמי מגורים מועדפים).

תכנית סירקין מזרח נותנת דגש על עירוב שימושים, דירות בגדלים שונים (מ- 2 ועד 6 חדרים), מבני ציבור ומוסדות חינוך כולל מוסד אקדמי, מגוון פארקים, שטחי מסחר ותעסוקה ו-250 יח"ד מוגן.  התכנית מאפשרת גישה לתחבורה ציבורית עם קירבה לתחנות מטרו עתידיות, שנועדה להקל על הנגישות אליה וממנה.

הבינוי בשכונה מדורג, החל מבניינים של 3.5 קומות ברצועה הצמודה למושב כפר סירקין בדרום ועד ל- 23 קומות לאורך הרחוב הראשי של השכונה וירידה בדירוג לכיוון מרחב הירקון. לאורך הרחוב הראשי חלק מהבניינים כוללים קומת מסחר במפלס הרחוב (עם ארקדה), קומות תעסוקה, קומות של דירות קטנות ומגדלי מגורים מעל. התכנית מחייבת יצירת תמהיל יחידות דיור, בכדי לאפשר גיוון האוכלוסייה.

התכנית כוללת שטחים פתוחים נרחבים ובהם פארק נחל שילה ברוחב 100 מטר ומעלה, שימור חורשת אקליפטוס גדולה, ציר מרכזי המחבר ביניהם, כיכר עירונית, מגוון גנים ופארקים ברמה מבננית ורצועה ירוקה המפרידה בין הבינוי העירוני למרקם הכפרי של המושב כפר סירקין.

בתכנית ניתן דגש על איכות חיים ועל תכנון צופה עתיד עם טכנולוגיות מתקדמות. כמו כן, ניתן דגש מיוחד לגישה לנוף, לדירות מאווררות, למדרג שטחים פתוחים המקושרים ביניהם, לשטחים ירוקים, לחניות תת קרקעיות, למערכות אשפה מתקדמות, לשבילי הליכה ואופניים, להצללה  של המדרכות, לתכנון מנהרות לוגיסטיות כדי להקטין מטרדים של רכבי טעינה ופריקה ופינוי אשפה ואף לתכנון מקומות נחיתה לרחפנים שנועדו לביצועי משלוחים, לתכנון מפרצי עצירה לרכבים אוטונומיים ועוד.

התכנית מציעה תכנון בר קיימא מגוון המבוסס על מערך תחבורה ציבורית יעיל, ובה שימושים מעורבים ומגוון גנים ופארקים. 

התכנית, בהובלת משרד הביטחון, בשיתוף פעולה עם רשות מקרקעי ישראל, הוכנה על ידי צוות מתכננים ויועצים גדול, בראשות משרד עמוס ברנדייס – אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ.

כתיבת תגובה