פ"ת: תקבלו תלמידים מחוץ לעיר? לא תתוקצבו

פתח תקווה החרדית כמרקחה: העירייה הודיעה כי לא תתקצב בתי ספר אם יקלטו תלמידים מחוץ לעיר • חבר מועצת העיר: "אולי נקיף את פתח תקווה בחומה ונמנע מתושבי ערים אחרות להיכנס לרכוש בעסקיה? אי אפשר לרצות רק את כספם של תושבי גוש דן"

פתח תקוה | צילום: נתי שוחט פלאש 90

מכתב ששלחה עיריית פתח תקוה למוסדות חינוך מוכרים שאינם רשמיים מעוררים סערה רבתי בעיר. במכתב שחובר בניגוד למקובל היום ברוב הערים ברחבי הארץ, נדרשים המוסדות בהוראת ראש העיר לקלוט תלמידים מהעיר בלבד.

תחת הכותרת, "התחייבות לקליטת תלמידים תושבי העיר פתח תקווה בלבד במוסד החינוך שבניהולכם", פונה המכתב לבתי ספר שרובם משתייכים לזרם החרדי – אגודת ישראל, ש"ס, הציונות הדתית ואחרים.

"בהתאם להנחיית ראש העיר מצ"ב התחייבות לחתימתכם לגבי קליטת תלמידים מהעיר בלבד". מנהלת מחלקת ההקצאות גב' אילנה לט-גל החתומה על המכתב לא הסתפקה בדברים והיא משגרת גם איום שאינו מרומז לסנקציות אפשריות: "כל סטיה תביא לביטול הקצאה ותמיכה וגם ביטול הרישיון מול משרד החינוך".

המכתב המקומם מסתיים בבקשה ישירה. "נבקשכם להחזיר אלינו את ההתחייבות חתומה על ידכם ולהקפיד על קליטת תלמידים מהעיר פתח תקווה בלבד".

גורמים חרדים בעיר אומרים שמדובר בהמשך הרדיפה של הציבור החרדי בעיר ובעקבות דרישת העירייה עלולים מספר מוסדות לסגור את שעריהם וביניהם גם מוסדות לחינוך מיוחד הנחוצים מאוד בעיר.

"אבקש מראש העיר הבהרה לפשר ההוראה הדרקונית שלא נראה כי בוצעה לאחר חשיבה הולמת", אומר ל'ביזנעס' חבר המועצה (אגודת ישראל) ישראל פרידמן.

"אלפי ילדים נוסעים בכל יום בין הערים השונות בארץ, הדבר הזה מקובל מאוד ויש יחסי גומלין בין הערים. אני עצמי גרתי בבני ברק ולמדתי בישיבה בתל אביב. יש לי שתי בנות שלומדות בסמינר בבני ברק. הבנים שלי לומדים כיום בערים אחרות כיון שאין להם מענה כאן בעיר. אם ראש העיר רוצה הוא יכול להקים חומה סביב לפתח תקווה ולסגור אותה הרמטית. לעשות כאן תחום מושב.

"רגע אחד הוא מזמין את כל גוש דן לבוא ליהנות מהעיר, לבקר במקומות התרבות שלה, לשחק בפארקים, באצטדיון, לקנות בחנויות למלאות את הקניונים ורגע לאחר מכן הוא מבקש לטענתו לנעול מבנים עירוניים ולחסום אותם בפני הבאים מחוץ לעיר?"

פרידמן מוסיף שאם ראש העיר דואג לפרנסת התושבים והוא מזמין את תושבי גוש דן לבוא ולקנות בפתח תקווה, עליו לזכור שבמקביל, כל תלמידי הישיבות שקונים כאן בפתח תקווה מתוקף לימודיהם בעיר, ובשל מגוריהם בדרך כלל בפנימיות, מפרנסים לא פחות את תושבי העיר.

"הישיבות הקדושות שיש לנו כאן בפתח תקווה: אור ישראל, נחלת דוד, פאר משה, ישיבת הרב זנובסקי, ישיבת ידידיה ועוד – הן גאוותינו וזו הזכות שלנו ושל כל העיר שהם יושבים ולומדים כאן תורה. צריך לזכור שבקדנציה החולפת בוצעו שינויים בתבחיני התמיכות, ותלמידים מחוץ לעיר אינם מקבלים תמיכות עירוניות, אך בהחלט זכותו של מוסד לקבל תלמידים מעיר אחרת ולקבל עליהם תקציבי מדינה אם כמובן יש לו מקום במוסד".

מדוברות העירייה נמסר בתגובה לתקשורת: "אכן, יצא מכתב למוסדות חינוך הפועלים במבנים עירוניים, במכתב נתבקשו לחתום על התחייבות לקליטת ילדים תושבי העיר בלבד. מדובר בנכסים עירוניים, אשר אמורים לשרת את תושבי העיר פתח תקוה ותלמידיה, והעירייה מחויבת בראש ובראשונה למתן פתרון חינוכי ראוי לתלמידים תושבי העיר".

לידי 'ביזנעס' הגיע תצלום המכתב שנשלח:

המכתב מעירית פתח תקוה | ביזנעס

כתיבת תגובה