צו ארעי לעצירת הפקעות המדינה באפולוניה שבהרצליה

מדינת ישראל החלה להפקיע ללא פיצוי כ-200 דונם קרקעות מבעלים פרטיים בהרצליה לצורך סלילת כביש ומחלף אשר ישרתו שכונת יוקרה שתיבנה על קרקע שבבעלות המדינה

הרצליה, אילוסטרציה | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו ארעי לעצירת הליך ההפקעה של המדינה לצורך בניית הכביש והמחלף באפולוניה. בית המשפט ציין כי הצו ניתן על מנת שלא לקבוע עובדות בשטח טרם דיון מקיף בסוגיות.

הצו הארעי לעצירת ההפקעות ניתן לאור בקשה בהולה שהגישו בעלי קרקעות באזור, באמצעות עורכי הדין יהושע דיאמנט יעקב כהן ועומר דיאמנט. הבקשה נועדה לשמור על המצב הקיים עד למתן החלטה בבקשה למתן צו ביניים, ולמנוע קביעת עובדות בשטח תוך פגיעה בזכויות בעלי הקרקע.

באחרונה החלו הליכי ההפקעה לצורך הקמת המחלף באפולוניה והרחבת כביש 2, ובעלי הקרקעות קיבלו מכתבים מנתיבי ישראל לצורך הפקעת השטחים.כמו כן נתיבי ישראל אף החלה לבצע עבודות של יישור שטח וחפירה במקום בו מיועד להיות מחלף אפולוניה.

התכנית המדוברת מייעדת את מתחם תע"ש, אשר נמצא בבעלות המדינה, לבנייה של אלפי יחידות דיור, שלושה מלונות, שטחי מסחר וגן לאומי, וזו אושרה לאחרונה בהליך מזורז על ידי הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור.

לפני מספר חודשים הוגשה על ידי מאות בעלי קרקעות פרטיות באזור עתירה נגד התכנית באמצעות משרד עורכי הדין יהושע דיאמנט ועו"ד יעקב כהן. על פי תכנית אפולוניה שאישרה הותמ"ל, יועדו לבנייה ולמסחר דווקא אותן קרקעות שבבעלות המדינה במתחם תע"ש, על מפגעיו הזיהומיים החמורים.

מנגד, הקרקעות שבבעלות פרטית שבסמוך למתחם תע״ש, בהם אין כל מפגע תברואתי – חלקן נותרו כשטחים פתוחים ולא נכללו בתכנית, וחלקן האחר, בשטח של כ-200 דונם, מיועדים להפקעה במסגרת התכנית ללא כל פיצוי, לצורך הרחבת כביש החוף והקמת מחלף שיחבר את כביש החוף עם כביש 531, באופן שדרכים אלו ישמשו את אותה שכונת דירות יוקרה ואזורי מסחר שתוקם על הקרקעות שבבעלותה הבלעדית של המדינה.

כתיבת תגובה