צו סימון המחירים נותן אותותיו: ירידה חדה בפערים

מחירי קטגורית משחות שיניים ודאודורנטים "בצו סימון מחירים" שעליהם חלה חובה להציג את פערי המחירים בין ישראל למדינות שונות בעולם ירדו ב- 6.14% בממוצע • בשאר המוצרים בצו חלה ירידה ממוצעת של 3% • הצטרפות של השחקניות החדשות לשוק הפארם בנוסף לסופר פארם – רשת Be (ניו פארם לשעבר) וגוד פארם, גרמה גם היא להתגברות התחרות

משחת שניים של קולגייט | צילום: shutterstock

צו סימון המחירים נותן אותותיו כשמחירי קטגורית משחות שיניים ודאודורנטים "בצו סימון מחירים" שעליהם חלה חובה להציג את פערי המחירים בין ישראל למדינות שונות בעולם ירדו ב- 6.14% בממוצע, בשאר המוצרים בצו חלה ירידה ממוצעת של 3%.

בינתיים, המוצרים שבהם חלה הירידה החדה ביותר: קולגייט מקס וייט משחת שיניים – ירידה של 13.4% במחיר, ודאודורנט דאב ספריי אורגינל 150 מ"ל- ירידה של 10.7%, כך גם, הצטרפות של השחקניות החדשות לשוק הפארם בנוסף לסופר פארם- רשת Be (ניו פארם לשעבר) וגוד פארם, גרמה גם היא להתגברות התחרות.

כאמור, משרד הכלכלה והתעשייה מפרסם את תוצאות בדיקת "צו סימון המחירים" לחודש פברואר 2019. מהבדיקה התקופתית של משרד הכלכלה והתעשייה עולה כי בפברואר 2019 ניכרת ירידה מחירים נוספת ברשימת מוצרי הצו הכוללת את 7 המוצרים בהם פערי המחירים הגבוהים ביותר בהשוואה לחו"ל.

מבדיקה שוטפת שמקיים משרד הכלכלה והתעשייה סביב צו סימון המחירים, המשווה את מחיריהם הממוצע של מוצרים שונים בחו"ל לאלו המשווקים במדינת ישראל ונמצאים בשליש העליון של ההתפלגויות, עולה כי נרשמת בחודש פברואר ירידה בקטגוריית משחות השיניים והדאודורנטים בגובה של 6.14%, וירידה ממוצעת בכל המוצרים בצו בגובה של כ-3%.

בצו סימון המחירים כזכור נכנסו המוצרים שנמצאו כיקרים ביותר מבין כלל המוצרים, בהשוואה למדינות שנבדקו (ובהן פורטוגל, בולגריה, צ'כיה, גרמניה, רומניה, בולגריה, צרפת, אסטוניה, אוסטריה, בריטניה, פורטוגל, אירלנד ודנמרק).

הועדה גיבשה מתודולוגיה וקווים מנחים לבחירת המוצרים שמחירם בלתי הוגן לצרכן. המוצרים עליהם המליצה הועדה כוללים מוצרים בהם נתח הצריכה הן של המותג והן של המוצר גבוה בשוק המקומי וכן שרמת המחירים גבוהה ביחס למוצרים אחרים באותה קטגוריה.

הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן מבצעת מבצעי אכיפה ומטילה קנסות על כל שלט שלא יוצב על המדף, לצד המוצר.

ירידת המחירים מגיעה לאחר סדרת צעדים שבוצעו על ידי משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה