צמיחה בענף התיירות – גם לא בעונת החופש

כבר במחצית הראשונה של שנת 2019 ניכרה עלייה בהכנסות ענף התיירות והמלונות לעומת התקופה המקבילה אשתקד • צמיחת הענף משפיעה ישירות על העסקת העובדים בתחום שגם היא עולה ב-2.5 אחוזים

מלונות בטבריה | צילום אילוסטרציה: משה שי, פלאש 90

בתקופה האחרונה סקרנו בהרחבה את ענף התיירות הפורח. אולם כשמגיעים נתונים טובים אי אפשר שלא להתייחס לנושא שוב. כמו כן ראוי לציין שהתיירות מושפעת באופן ישיר מהמצב הביטחוני. עלייה בעולם התיירות מצביעה על עלייה בשקט הביטחוני וגם להיפך.

במחצית הראשונה  של שנת 2019 הסתכם פדיון מלונות התיירות ב-5.9 מיליארד ש"ח במחירים שוטפים. מדובר בעלייה של 4% בסך הפדיון לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זאת בעקבות עלייה של פחות מאחוז בפדיון מישראלים ועלייה של 9% בפדיון מתיירים.

קרוב למחצית הפדיון היה מתיירים 47% והשאר, 53% היה מישראלים. כ-64% מהפדיון מתיירים התקבל ממלונות בתל אביב-יפו וממלונות בירושלים. כ-45% מהפדיון מישראלים, התקבל ממלונות באילת ושפת ים המלח. נתון נוסף מצביע על עלייה של 9% בפדיון מתיירים בתל אביב-יפו ובירושלים, לעומת אותה תקופה ב-2018. העלייה הגבוהה ביותר בפדיון נרשמה בעיר טבריה, 26% מתיירים ו-14% מישראלים, זאת בהשוואה לאשתקד.

הפדיון מתיירים בדולרים, עלה ב 5.4% בהשוואה למחצית הראשונה של 2018 כאשר בלמ"ס מבקשים להזכיר לנו כי שער החליפין עלה ב2.8%. מבחינת נתוני המגמה, נראה כי ישנה עלייה של 0.3% מדי חודש בפדיון מתיירים ועלייה של 0.1% מידי חודש בפדיון מישראלים.

במחצית הראשונה של 2019 מנו מלונות התיירות 427 בתי מלון (413 בתקופה מקבילה אשתקד) עם 55 אלף חדרי אירוח. תפוסת החדרים הייתה 68%, לעומת 67% בתקופה המקבילה אשתקד. לינות התיירים עלו ב- 4%, לינות ישראלים ירדו ב- 0.5% וסך כל הלינות עלו ב-2%, בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד.

 

וכשיש עלייה בתיירות שוק העבודה מושפע גם הוא לטובה. בינואר-יוני 2019 מספר המשרות במלונות התיירות היו כ-41 אלף בממוצע לחודש. זאת עלייה  של 2.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

מספר המשרות של העובדים באמצעות חברות כוח אדם היווה באותה תקופה כ-12% מסך המשרות במלונות התיירות (13% בתקופה מקבילה אשתקד). השכר הממוצע למשרה הסתכם ב-8.3 אלף ₪, לעובדי המלון. השכר הממוצע של העובדים באמצעות חברות כוח אדם הסתכם בכ-6.8 אלף ש"ח.

כתיבת תגובה