צעירים בקליפורניה קוראים לתושביה להתנתק מארצות הברית

בחירתו של טראמפ לנשיא הארבעים וחמשה של ארצות הברית הוציאה את השמאל הקיצוני לרחובות הערים. במספר ערים נערכו הפגנות תחת הכותרת "לא הנשיא שלי". מספר צעירים בקליפורניה קוראים להיפרדות מארצות הברית

לא הנשיא שלי. שלט באחת ההפגנות. צילום: נועם ריבקין פנטון | פלאש 90

יום אחרי הבחירות בארצות הברית, מסתבר שיש מי שלא מסוגלים לקבל את ההכרעה הדמוקרטית. במספר ערים ברחבי ארצות הברית נערכו בלילה (שעון ארה"ב) הפגנות נגד בחירתו של טראמפ לנשיא הארבעים וחמשה של הכלכלה הגדולה ביותר בעולם.

מטבע הדברים מדובר בצעירים שמזוהים עם המחנה הפרוגרסיבי הליברלי, מה שאצלנו בישראל עונה להגדרה שמאל קיצוני. מעניין במיוחד האשטג שהחלו להפיץ אמש מספר גולשים מקליפורניה ברשת החברתית. קליפורניה הייתה המדינה הקלינטונית ביותר, זו שהעניקה לקלינטון את מספר הקולות הגדול ביותר משאר המדינות.

צעירים מקליפורניה הפיצו ברשתות החברתיות את התיוג (האשטג) Calexit#, על משקל ברקזיט. וקראו לקיום משאל עם בקרב תושבי המדינה על פרישה אפשרית מארצות הברית. כידוע, ארצות הברית היא איחוד פדראלי של חמישים מדינות שקליפורניה היא אחת הגדולות ומרובות האוכלוסין שבהן.

היו מי שטענו כי קליפורניה (שעמדה לפני מספר שנים בפני פשיטת רגל) היא הכלכלה השישית בגודלה בעולם… וכי פרישתה מארצות הברית והפיכתה למדינה עצמאית אפשרית כלכלית. כמובן שההפגנות כמו גם הקריאה ההזויה לפרישה מארצות הברית, אינן יותר מאשר שחרור קיטור. אך ברשתות התקשורת מיהרו לדווח עליהן בניסיון להציג באור שלילי את בחירתו של הנשיא החדש שנבחר בניגוד לעמדותיהן.

כתיבת תגובה