צפו: המכשול הייחודי שיגן על שדה-התעופה 'רמון'

במסגרת ההכנות לפתיחתו של נמל התעופה המודרני בנגב, במערכת הביטחון משלימים את בניית הגדר המאסיבית שתגן עליו מפני ירי נ"ט וחדירות מירדן

שדה תעופה . צילום: מארק ישראל סלם | פלאש 90

בעוד חודשים ספורים עתיד להיפתח בערבה שדה התעופה 'רמון', על-שמם של האוסטרונאוט הישראלי אילן רמון ז"ל ובנו טייס חיל-האוויר אסף רמון ז"ל. השדה, שיהיה נמל התעופה הבין-לאומי השני בישראל, נבנה במרחק של כ-40 קילומטרים מאילת.

במערכת הביטחון שוקדים על פתרונות אבטחה לנמל התעופה ובימים אלו נמצאת בשיאה בניית גדר ענקית בגובה של כ-30 מטרים ובאורך של 4.5 ק"מ. היא תגן על המטוסים הממריאים והנוחתים בנמל התעופה החדש מפני איומים ביטחוניים מכיוון ירדן – שהגבול בינה ובין ישראל נמצא במרחק של כקילומטר מפאתי שדה התעופה.

 

את העבודות בהיקף של כ-300 מיליון ₪ מובילים ראש מנהלת הגבולות והתפר במשרד הביטחון, תא"ל ערן אופיר, יחד עם אגף ההנדסה והבינוי (אהו"ב).

הפרויקט מבוצע תוך שילוב ואינטגרציה בין כלל מרכיבי המכשול ושותפים בו עשרות קבלנים של אגף ההנדסה והבינוי ומנהלת הגבולות והתפר. הקמת המכשול דרשה, בין השאר, גם פינוי שדות מוקשים ישנים לאורך של כ-13 ק"מ.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן: "אנחנו פועלים כל העת לחזק את מרכיבי הביטחון בכל הגבולות, אל מול אתגרים קיימים ועתידיים. המכשול הייחודי שאנו מקימים בימים אלה בערבה, כדי להגן על נמל התעופה החדש, הוא עוד הוכחה ליצירתיות וכושר הביצוע של מערכת הביטחון, ועל כך מושתתת עוצמתו של צה"ל".

כתיבת תגובה