קבוצת הרכישה דיור למעשה, מאות רוכשים עדיין מבולבלים

בית המשפט דחה את הבקשה למינוי כונס נכסים לקבוצה שנחשבת לאחת הגדולות באחיסמך, אבל הסאגה עדיין רחוקה מסיום. מנהלי הקבוצה: "משמעות הדחייה היא יציאה לדרך חדשה". אך לא כל הרוכשים מסכימים

אחיסמך. צילום: פלאש 90

קבוצת הרכישה 'דיור למעשה' באחיסמך יוצאת סוף-סוף לדרך אחרי עיכוב של שנים ותלאות רבות. בשבוע שעבר דחה בית המשפט המחוזי בלוד את הבקשה למינוי כונס נכסים לניהול קבוצת הרכישה ובכך אישר את תחילת העבודות בפרויקט. נאמן הקבוצה עורך הדין אריאל יונגר הסביר כי משמעות ההחלטה היא שכבר בימים הקרובים ישלמו מנהלי קבוצת הרכישה אביעזר קולודצקי ויחזקאל ריינר את אגרות 'היתר הבנייה' ויוכלו לצאת לדרך.

אנשי קולודצקי וריינר אומרים כי החלטת בית המשפט שמה למעשה סוף לסאגה משפטית ארוכה במהלכה ניסו גורמים בתוך קבוצת הרכישה למנות כונס נכסים להנהלת הקבוצה וזאת לדבריהם בשל התנהלות לא תקינה של הנהלת הקבוצה. קרי, קולודצקי וריינר.

במסגרת הבקשה למינוי כונס בבית המשפט הגישו מתנגדי השניים שורה של טענות בגין התנהלות לא תקינה לכאורה. אלא שבשבוע שעבר דחתה שופטת בית המשפט המחוזי בלוד, הדס עובדיה, את הבקשה, וקבעה כי השניים ימשיכו לנהל את קבוצת הרכישה, יחד עם הנציגות הנבחרת: בנימין שורץ, משה ראם ויהונתן כהן.

עוד אומרים קולודצקי וריינר כי החלטת בית המשפט שחררה אנחת רווחה בקרב מאות הקונים בקבוצת הרכישה שחששו כי כספם ילך לאיבוד במסגרת המלחמות בתוך הקבוצה והבקשה למינוי כונס נכסים שהיה עשוי ליצור משבר בקבוצה. נזכיר כי מדובר באחת מקבוצות הרכישה הגדולות באחיסמך ובמסגרתה צפויות להיבנות 224 יחידות דיור בשכונה החרדית החדשה המתרקמת במזרח לוד.

עם זאת, נציין כי בקרב הרוכשים קיימת תסיסה רבה. חלק מהם טענו השבוע כי בית המשפט אמנם דחה את הבקשה למינוי כונס נכסים, אך אין משמעות הדבר שכל הרוכשים מחויבים למנהל הקבוצה. אחד הרוכשים אף כתב לחבריו כי: "לפי מסמכי בית המשפט, הייתה הסכמה להיפרד ושכל אחד יבנה לבד. כרגע כל עורך דין מנסה לקושש כמה שיותר קולות שיצטרפו אליו. כל אחד צריך להחליט האם לשתף פעולה עמם או לצאת לדרך חדשה".

נכון להיום ישנן שתי קבוצות, זו של קולודצקי וריינר וקבוצה נוספת של מאיר שיבר, גרשון ויינגורט ועמיהוד סלומון ששכרו את שירותיו של עורך הדין יצחק אדלר. קבוצה זו הגישה תביעה נגד נאמן הקבוצה, עורך הדין יונגר, ומנהלי הקבוצה קולודצקי וריינר. הדיון בתביעה יתקיים רק בעוד כחודש וחצי. כך שנכון לרגע זה לא ניתן לדעת מה יעלה בגורל מאות הרוכשים בקבוצת הרכישה.

4 תגובות ל: "קבוצת הרכישה דיור למעשה, מאות רוכשים עדיין מבולבלים"

  1. אם כולם יתאחדו תהיה כאן הצלחה. העיקר שכל אחד יקבל מה שרכש. זכות לדירה אחת. אלו ש/בונים על רווחים לא יקבלו כלום. רק יתקעו את הפרויקט ומה שנשאר ממנו..

  2. עם כל זה שאני לא מפרגן להם זה נראה שקולדצקי וריינר שיחקו אותה,
    רוב הקבוצה עדיין מאחוריהם כולל הרב גואלמן

  3. ההבדל בין קבוצת קולדצקי ריינר לקבוצת שיבר אדלר הוא נורא פשוט, בעוד שקולדצקי וררינר בונים את הפרוייקט, וינגורט וחבריו שאין להם כסף לבנות , ממשיכים לפנטז כאילו הם הולכים להרויח מליונים באמצעות תביעות שונות ומשונות, וגוררים אחריהם עוד כמה תמימים ומסכנים שאין להם כסף. הם יתעוררו רק אחרי שבית המשפט יגלגל אותם מכל המדרגות כמו שהיה עד היום. על זה כבר אמר חכם אחד "את הנזק שבן אדם עושה לעצמו אף אחד אחר לא יוכל לעשות במקומו"

  4. אני סתם צופה מהצד על הקבוצה הזו שנקראת דיור למעשה, ואני לא שייך אליהם, אבל סתם שאנשים ידעו שקולדצקי וריינר הם חבר'ה שנתנו ונותנים את עצמם למען הציבור כבר שנים רבות, לכן הם יצליחו, השונאים שלהם בקבוצה הם סתם חבורת קנאים וצרי עין שלא עשו כלום בחיים חוץ מלרטון ולקטר

כתיבת תגובה