קבוצת קפה גרג 'מתלבשת' על לוקיישנים שכונתיים עם 'בייקרי'

בעקבות הקורונה וסגירתן של חנויות שכונתיות, קבוצת קפה גרג פותחת רשת שכונתית של מוצרי מאפה טריים • כל סניף יפתח בהשקעה של 1 מיליון ש"ח • בסה"כ יפתחו כ-30 סניפים בפריסה ארצית • הקבוצה לא תפעיל את הרשת החדשה בזכיינות • "ייתכן שבעתיד נגיע גם לשדות תעופה ולמכללות", אמר יאיר מלכה, מבעלי הקבוצה

בייקרי | צילום: אילן הלד

קבוצת גרג שבבעלות יאיר מלכה, גלעד אלמוג, וניר אדרי מתרחבת. הקבוצה, המפעילה כיום כ-110 סניפים של רשת בתי הקפה גרג, 40 סניפים של רשת ביגה, 6 סניפים של סנדוויץ' בר וסטשיין (דוכנים לסנדוויצ'ים שפועלים באזור הצפון) ו-5 סניפים של רשת קיטשן ביי גרג ובבעלותה חמישה מפעלי מזון שפועלים תחת המותג ביגה: מפעל פסטה, מפעל לחם וקונדיטוריה, מפעל ללא גלוטן, מפעל רטבים ומפעל תבלינים – פותחת השבוע רשת כשרה תחת השם: בייקרי שתתמחה במעדניות ובית מאפה בשירות עצמי.

שני הסניפים הראשונים נפתחו השבוע בחיפה ובפרדס חנה, כאשר עלות ההשקעה של כל סניף היא כמיליון שקלים. בסך הכל צפוייה רשת 'בייקרי' למנות כ-30 סניפים.

סניפיה של הרשת החדשה ימוקמו במרכזים שכונתיים ובבנייני משרדים וגודלם הממוצע יהיה כ־85 מ”ר, כשמחצית מהשטח מיועד לתפעול ולמאפיה שבה ייאפו בגטים, לחמים ודברי מאפה. 

הרשת החדשה תציע משלוחים הביתה לצד קניית מוצרים במקום בשירות עצמי. מדובר ברשת שמטרתה להתמחות במעדניות, עם סלטים מיוחדים, גבינות, דגים, ממרחים, מאפים וקפה, בשירות עצמי ללא מלצרים. 

לדברי יאיר מלכה, מבעלי קבוצת גרג: “היתרון היחסי הוא שאנו מייצרים את כל המוצרים עבור הרשת החדשה, במפעלים הנמצאים בבעלות הקבוצה, ובכך יכולים לספוג את עלויות הבלאי ולהיות תחרותיים משמעותית".  לדבריו, "שני הסניפים הראשונים בחיפה ובפרדס חנה מהווים פיילוט ובהמשך נפתח עוד סניף בקריות וסניף באזור תל אביב. הכוונה להגיע עם הרשת החדשה ל30 סניפים בפריסה ארצית, כי קל לתפעל אותם".

עוד אמר מלכה, כי "הרעיון להקמת הרשת עלה במשבר הקורונה. זיהינו שהרבה רשתות קטנות ופרטיות סגרו סניפים ואנחנו ‘מתלבשים’ על הלוקיישנים שלהם בשכונות. הרשת תהיה על טהרת הטריות וסניפים שאנחנו נפעיל באופן ישיר ללא זכיינים". לדבריו, "בתי הקפה השכונתיים מתעצמים, אך אנו לא פוסלים שהרשת תיכנס בעתיד גם לקניונים, שדות תעופה ומכללות".

כתיבת תגובה