קומפקטית, זריזה בעיר ויש לה חניה גם במאה שערים

עם צמד אגזוזים ודוושות ניקל, בקיטשיות משולבת באיפוק, מנוע לא חזק ומקום רק לשני נוסעים מאחור • מנדי ריזל יצא לנסיעת מבחן עם הקיה פיקנטו וחזר עם יריעה קטנה, ממש כמוה • ריזל בדרכים

קיה פיקנטו | צילום: ישראל אמיתי

פיקנטו – קיה פיקנטו – הפכה בשנים האחרונות לשם נרדף למילה מכונית. אמרתי פיקנטו, אמרת כלי רכב קטן וקומפקטי, לא יקר, שהפך ללהיט והגיע לראש טבלת המכירות. פיקנטי.

לפחות ארבע שנים, אולי יותר, שלא בחנתי את פיקנטו, ואני בוש ונכלם על כך. אבל כל זמן שהנר דולק אפשר לתקן וכל זמן שהמנוע פועל אפשר לצאת לדרך.

אז לקחתי את המכונית הזו, מסגמנט המיני, לנסיעת מבחן כדי לתהות על סוד קסמה.

שילוב של קיטשיות ואיפוק

בגרסה שקיבלתי, GT, שהיא הבכירה ביותר, הפיקנטו הגיעה עם שורת פנסי לד, צמד אגזוזים – אוהו – ופיזור של צבע אדום בכונסי האוויר, בתיפורים על ההגה, מתחת למתגים בקונסולה המרכזית ועל הידיות בצד הפנימי של הדלתות וכן פס אדום על הדלת עצמה. גם הדוושות, ספק אם תבחינו בכך, מגיעות עם ניקל.

מעבר לקיטשיות, המכונית מאובזרת במידה מאופקת, ללא סממנים שתמצאו במכוניות בקטגוריות בכירות יותר או אפילו במתחרות מאותה קטגוריה: במסגרת הפשטות – הכניסה וההנעה באמצעות מפתח רגיל, ההאנד-ברקס ידני, המזגן אינו מפוצל וכמובן אין פתחי אוורור מאחור. הדשבורד פלסטיקאי למדי, מורכב מחלק מרכזי וחלק נוסף מעל לוח המחוונים.

אבל, למרות זאת תמצאו מערכת מולטימדיה יפה ומודרנית – מסך צף בחלק העליון של הקונסולה המרכזית אך ללא נווטן או שאר אפליקציות; היא נוחה לתפעול. עוד באבזור: בלוטות', אפל קאר-פליי / אנדרואיד אוטו, גג נפתח, מראות מתקפלות וקרוז קונטרול. מחשב הדרך פשוט. השיפור במכונית הזו, מאז שפגשתי בה לאחרונה, הוא בעיקר באיכות החומרים, בנראות שלהם ובתוספת האבזור.

 

צריכת דלק חסכונית

המנוע, 1.25 ליטר, אינו חזק בלשון המעטה, אולי גם משום שהוא טרם 'נפתח' – מפני שאת המכונית לנסיעת המבחן קיבלנו כשהיא עומדת על 4,700 ק"מ של נסיעה בלבד. בשידוך לתיבה אוטומטית בת 4 הילוכים הוא עושה רושם של טוב לעיר, אבל אל תבנו עליו להאצות נלהבות בכבישים בינעירוניים. ההגה, הקטום בחלקו התחתון, סובל מעט מתת היגוי. נוחות הנסיעה טעונה שיפור.

בשורה השנייה יש מקום ל-2 נוסעים / 2 סלקלים בלבד. אין מקום לנוסע שלישי, גם משום שאין מקום לרגליים וגם בגלל הצפיפות מאחור. תא המטען צנוע אף הוא במידותיו.

בסוף, הכול שאלה של מחיר. 84,900 שקלים זו עסקה סבירה למכונית שכזו: קומפקטית, זריזה בעיר ועם מקום לחניה גם בלב מאה שערים ולא פחות חשוב: צריכת דלק טובה. אני אישית הייתי מעדיף לוותר על האבזור דמוי ספורטיבי ולקבל מחיר נמוך באלפי עד 18 אלף שקלים פחות (מנוע 1.0 סמ"ק בגרסה ידנית), אבל אם בא לכם גם קומפקטי וגם צעקני עם מבט פוזאיסטי ושובב, לכו על זה.

מחיר (לדגם הנבחן): החל מ-84,900 ₪ (מחיר הגרסה הבסיסית – 66,900 ₪) | מנוע: בנזין 1.25 טורבו, 84 כוחות סוס | האצה מ-0 ל-100: 12 שניות | מומנט: 12.4 קג"מ ב-4000 סל"ד | מרווח סרנים: 2400 מ"מ | נפח תא מטען: 295 ליטרים | כריות אוויר: 7  | רמת אבזור בטיחותי: 6 | דרגת זיהום אוויר: 9

צילומים: ישראל אמיתי

 

תגובה אחת ל: "קומפקטית, זריזה בעיר ויש לה חניה גם במאה שערים"

  1. ממשיכה להיות המיני הכי טובה בשוק. צריך להבין שקונים מכלול, לא כל דבר מושלם, אבל השלם גדול מסכום חלקיו. עפ פיקנטו שניה, בדיקה וטסט פעם בשנה ונוסעת מעולה. ככה צריך להיות

כתיבת תגובה