קונים באינטרנט? יכול להיות שמגיע לכם כסף בחזרה

מכורים לקניות ברשת? הכתבה הזו בשבילכם • חברת 'סבון' תפצה את לקוחותיה במאות אלפי שקלים, בואו לראות אם גם לכם מגיע • ועל מה יצא כל הקצף?

קניות ברשת. אילוסטרציה: LDprod | שאטרסטוק

בשורה לציבור הרוכשים ברשת: חברת 'סבון של פעם' תפצה את לקוחותיה בסך כולל של 350 אלף שקלים, זאת לאחר שלא סימנה מחירים כפי הנדרש בחוק.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

קניות ברשת הן דבר מבורך, דפוס הקניה ברשת חוסך זמן מיותר של הגעה לחנות, המתנה בתור, ודברים נוספים. בדרך כלל מדובר גם בפחות הוצאות למוכר עצמו (שלא צריך לשלם לחנות, עובדים וכו) ולכן המחירים ברשת נמוכים בדרך כלל מהמחיר בחנות פיזית. כחלק מכללי המכירה בארץ, על המוכרים לציין מחירים גם ל-100 גרם, מ"ל או סנטימטר. זאת על מנת להקל על השוואת המחירים בין החנויות השונות. מאחר וחלק מוכרות מוצר במחיר זול, אך גם אריזתו קטנה מאוד, כך שהמחיר היחסי אינו באמת זול.

הלקוחה ששמה לב לכך, תבעה בצורה יצוגית את החברה, וטענה שהחברה הפרה את הוראות החוק. מכיוון שמדובר היה בהוראת החוק ככתבה שלא מולאה ע"י 'סבון של פעם', החליטו בחברה ללכת לפשרה עם התובעת שקיבלה סכום של 20 אלף ש"ח. עורך דינה הרויח מהסיפור סכום של מאה אלף ש"ח.

אך לא רק הם, גם הצרכנים השונים אמורים לקבל את הפיצוי מ'סבון', וכך תדעו אם גם אתם זכאיים לפיצוי: לפי הסכם הפשרה, הסך המצטבר של מתנות והטבות אותן תעניק סבון, יעמוד על 350,000 ש"ח. כאשר לקוחות שירכשו מוצרים החייבים בסימון מחיר לפי משקל במחיר כולל של עד 100 ש"ח, יזכו בהטבה או מתנה בשווי של 40 ש"ח.

לקוחות שירכשו מוצרים במחיר של מעל 100 ש"ח, יזכו במתנה או בהטבה בשווי של 100 ש"ח, גם כאן על הרוכשים לקנות מוצרים שיש עליהם חובת סימון לפי משקל (כגון קרם וכו, אך לא דוגמת מגבות)

וממתי אפשר לקבל את ההטבות? למעשה הדבר כבר בתוקף החל מה-21 לינואר והוא יימשך עד מימוש כל מכסת ההטבות. באם המכסה לא תנוצל לגמרי בתוך 120 יום, התחייבו ב'סבון' לתרום לצה"ל, ויצ"ו, נעמת או עמותה למען ילדים חולי סרטן את יתרת הסכום.

חשוב לציין שעל קניה באתר של 'סבון' תצטרכו לשלם לשליח בדרך כלל, כך שההטבה אינה ממש כפי שהיא מצטיירת. מצד שני, אם על קניה של 101 ש"ח מקבלים הטבה בשווי של 100 ש"ח, יכול להיות שיש כאן משהו.

תגובה אחת ל: "קונים באינטרנט? יכול להיות שמגיע לכם כסף בחזרה"

  1. במסבה של טובת הצרכן קבוצת עו"ד שהפכו לעלוקה על המשק מנצלים את החוק על מנת לנהל "תביעות יצוגיות" שלא מיצגות אף אחד ורק מעשירות את עו"ד.

כתיבת תגובה