קו התחבורה הציבורית בין ב"ב לת"א – הגרוע בישראל

כך לפי מוקד 15 דקות המרכז תלונות ציבור על תחבורה ציבורית. מנכ"ל '15 דקות', גיל יעקב, אמר: "הביקוש לתחבורה הציבורית בתוך ערי ישראל הולך ועולה, אבל לצערנו הרשויות לא עושות מספיק כדי לקצר את זמני הנסיעה באוטובוסים

קו אוטובוס | צילום: shutterstock

מוקד '15 דקות' פרסם את נתוני התלונות שהגיעו אליו מאלפי נוסעים, במחצית הראשונה של 2018. התלונות התקבלו באמצעות אפליקציה, טופס תלונה באתר ובאמצעות הודעות וואטסאפ.

בראש הרשימה ניצב קו 33 של חברת דן המחבר בין בני ברק לתל אביב. במקום השני: קו 1, קו הדגל של משרד התחבורה, המחבר בין פתח תקווה לבת ים.

לטענת '15 דקות', במהלך החציון הראשון של שנת 2018 התקבלו כ-3,000 דיווחים על כ-700 קווים מכל רחבי הארץ במוקד שהיא מפעילה. עיקר התלונות נוגעות לאמינותה הנמוכה של התחבורה הציבורית הקיימת ולמחסור בהיצע ובשירות. עומסי התחבורה ההולכים וגוברים, לצד תחבורה ציבורית שאינה זוכה להעדפה משמעותית בכביש, מונעים מהתחבורה הציבורית את ההתקדמות המיוחלת והיא נותרת תקועה.

37 אחוז מהתלונות נוגעות לאוטובוסים שלא הגיעו לתחנות, או בשל איחור או בשל אי ביצוע נסיעה, 16 אחוז מהתלונות נוגעות לדילוג על תחנה. בשני המקרים מדובר בהפרה של תנאי הרישיון מצד המפעיל.

כ-26 אחוז מהתלונות נוגעות לשירות לקוי, עשרה אחוזים לחוויית נסיעה לא נעימה וכ-5 אחוזים למידע שגוי או חסר. ממסקנות הדו"ח עולה בין השאר כי "העדפה בכבישים הבינעירוניים המרכזיים (2,4,5 ו-1) ובכבישים העירוניים על ידי יישום "'מהיר לעיר' נדרשת בהקדם. הפופולאריות של קו 1 מעידה כי יש מקום להגברת תדירויות והוספת קווים מכינים בגוש דן בצירים המרכזיים שבהם עתידה לעבור הרכבת הקלה, עד שזו תהיה מוכנה".

מנכ"ל '15 דקות', גיל יעקב, אמר: "הביקוש לתחבורה הציבורית בתוך ערי ישראל הולך ועולה, אבל לצערנו הרשויות לא עושות מספיק כדי לקצר את זמני הנסיעה באוטובוסים. ישנן רשויות מקומיות שלא מפנות נתיבים לנת"צים, משרד התחבורה  מקדם נתיבים כאלה בכבישים הבינעירוניים בקצב איטי מאוד, מספר התלונות הגבוה על קו 1 מעיד על  הביקוש האדיר לקווים מכינים, ומחסור בקווים מהירים לאזורי תעסוקה ולתחנות הרכבת נמשך זמן רב מדי. ציבור הנוסעים מצפה ממשרדי האוצר והתחבורה להוספת שירות וקווים באופן משמעותי ובהקדם . המוקד של 15 דקות מסייע לציבור לדווח על חוסרים בשירות ובעיות בשירות הקיים ובזכות הלחץ הציבורי ישנם שיפורים נקודתיים. אנחנו קוראים למשרד התחבורה לייעל את אופן הטיפול בפניות הציבור בהתאם להמלצות מבקר המדינה והכנסת".

להורדה ב'ביזנעס': הדו"ח המלא:

https://drive.google.com/file/d/0B7LRHq6GBTfwRnE2azRubC05QWRvbFFWZFI5RzVVSEtqaTVj/view

כתיבת תגובה