קמפיין המחאה על הכלים הצבאיים הסתיים בעונש למעורבים

"גם אותנו שחררו בלי להכריע", נכתב על שורת האמרים וכלים צבאיים שהיו בדרכם לשנע חיילי מילואים בדרכם הביתה | "אותם מקבלי ההחלטות שהביאו אותנו לאסון בשמחת תורה, צבא, שב"כ, כל מי שמכר לנו את הלוקשים ממשיך למכור לנו את הלוקשים" | המהומה שהתעוררה, התפתחה לאירוע שאותו חקר צה"ל ועתה הושת עונש על המפקד והערה לשלשה מעורבים באירוע

השלטים שתלו הלוחמים | צילומסך מסרטון 'מטה בראשית'

תחקיר האירוע בו משרתי מילואים הביעו מחאה תוך שימוש בכלים צבאיים סוכם בימים האחרונים. בתום התחקיר, הוחלט על טיפול פיקודי במסגרתו הושעה משירות מילואים מפקד השיירה אשר הוביל וביצע את תליית השלטים לפרק זמן של חצי שנה. בסיום תקופה זו המשך שירותו יבחן בשנית.

בנוסף, הוחלט על מתן הערה פיקודית לשלושה לוחמי מילואים נוספים שהיו מעורבים באירוע.

כזכור, לפני שבוע, הניפו לוחמים ששוחררו מרצועת עזה שלטי מחאה על הרכבים הצה"ליים. על השלטים נכתב: "גם אותנו שחררו בלי להכריע", כשהאות למ"ד במילה 'להכריע', נכתבה בצורה המזוהה עם 'הליכוד'.

השלטים הוכנו מראש על ידי "מטה בראשית", שאף פרסם את התיעודים.

בסרטון שפרסם "מטה בראשית" נשמע המצלם אומר כי "אנחנו רוצים להגיד את זה בצורה פשוטה – גם אותנו שחררו בלי להכריע… מקבלי ההחלטות, אותם מקבלי ההחלטות שהביאו אותנו לאסון בשמחת תורה, צבא, שב"כ, כל מי שמכר לנו את הלוקשים ממשיך למכור לנו את הלוקשים, כשיש אויב נאצי שהאחים שלנו נמצאים אצלו בשבי, שחטפו אותם, ילדים, תינוקות, נשים, ושוב מנסים לרכך את התמונה האמיתית. עם ישראל חי".

"הבעת מחאה של משרתי צה״ל תוך שימוש בכלים צבאים היא בניגוד לפקודות ואין לה מקום בצה״ל לא בשגרה ולא במלחמה", נמסר מדובר צה"ל היום, לאחר העונש שהוטל על המפקד וההערה לשלשת הלוחמים.

שיירת ההאמרים והשילוט | תיעוד: מטה בראשית

2 תגובות ל: "קמפיין המחאה על הכלים הצבאיים הסתיים בעונש למעורבים"

  1. תגובה לעניין של הצבא.

  2. מעניין על סירובי פקודה לא מקבלים כלום!!!
    ולוחמים שחרפו עצמם ונהרגו מטילים על דעה לגיטימית עונשים.
    ממש בושה למי שפגע ברוח הלוחמים.
    מעניין מי ירצה בעתיד לחרף נפשו עם מפקדים שפועלים לפי דעת מפקדים שחונכו ע"י קרן וקסנר !!!

כתיבת תגובה