קנסות הוטלו על חברות לניהול תיקים שפגעו בכספי הלקוחות

שתי חברות לניהול תיקי השקעות קיבלו מחברי בורסה החזרי עמלות מבלי שקיבלו לשם כך את אישור לקוחותיהם. ביקורת שערכה הרשות לניירות ערך חשפה את המעשה והן נקנסו "לפנים משורת הדין" בעשרות אלפי שקלים

הלוואה בערבות המדינה. צילום: נתי שוחט | פלאש 90

הרשות לניירות ערך הטילה קנסות כספיים על שתי חברות לניהול תיקים שקיבלו החזרי עמלות ללא הסכמת לקוחותיהם. גובה העיצומים הכולל עומד על כ-95 אלף שקלים. בביקורת שערכו אנשי הרשות ב'אי.סי.אמ. אינווסטור' ו'פיטנגו השקעות' נמצא כי הן קיבלו החזרי עמלות מחברי בורסה בגין ביצוע פעולות בתיקי לקוחות. וזאת מבלי שקיבלו את הסכמת הלקוחות או קיבלו הסכמה להחזר עמלות בשיעור נמוך יותר.

הרשות החליטה להטיל עליהן קנסות כספיים והסבירה כי חומרת ההפרה נובעת מהפגיעה בכספי לקוחות. "מדובר בהפרה שהיא בליבת פעילותו של בעל רישיון ואינה טכנית גרידא", אמרו ברשות אך הבהירו כי בחרו להפחית את סכומי הקנסות בשיעורים ניכרים, בשל נסיבות מיוחדות בכל אחד מהמקרים.

על איי.סי.אמ. הוטל קנס בסך 57,398 שקל. המהווה רק עשירית מהקנס הקבוע בחוק. ברשות הסבירו כי ה"הנחה" נובעת מכך שמדובר בהפרה ראשונה ומכך שהחברה פעלה למניעת הישנות ההפרה בעתיד, ולאור היקפה המצומצם יחסית.

על פיטנגו הוטל קנס בסך 36,921 שקלים. כאן בחרה הרשות להסתפק בחמישה אחוזים בלבד מסכום הקנס הקבוע בחוק. ברשות אמרו כי זו הפרה ראשונה של החברה שהשיבה ללקוחותיה את הכספים שקיבלה ונקטה פעולות למניעת הישנות ההפרה. גם כאן התחשבה הרשות בהיקפה הצר של ההפרה ובהשפעה האפשרית של הקנס על המשך פעילות החברה.

כתיבת תגובה