קציני בטיחות יחויבו לבדוק את העבר התעבורתי של נהגים

תיקון לתקנות התעבורה שאושר היום בוועדת הכלכלה של הכנסת, יחייב את קציני בטיחות הרכב לבדוק את המידע על נהגים בחברות עוד טרם קבלתם לעבודה וגם לאחר מכן. רשות הרישוי תוכל להעביר את המידע הנדרש

יעקב אשר. צילום: הדס פרוש | פלאש 90

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה הבוקר (ד) תיקון לתקנות התעבורה שנועד לחייב את קציני הבטיחות בחברות התעבורה לבדוק את המידע התעבורתי על נהגים מקצועיים עוד לפני קבלתם לעבודה וגם במהלך עבודתם אחת לחצי שנה.

משרד התחבורה ביקש לתקן את התקנות בעקבות הצעת חוק שהגיש יושב ראש הוועדה, חה"כ איתן כבל (עבודה), בהמשך לדיוני השימוע הציבורי לבלימת הקטל בכבישים בהם נחשף כי רשות הרישוי אינה מוסמכת להעביר לקציני הבטיחות מידע תעבורתי על מועמדים לעבודה בחברות הסעות ותעבורה.

כבל חזר והזכיר שהמצב בכבישים בלתי נסבל, והוסיף שמספר ההרוגים מתחילת השנה גבוה ב-19 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. "אישור התקנות הוא צעד משמעותי במלחמה בקטל בדרכים, שיתרום ללא ספק להצלת חיי אדם", אמר כבל. לדבריו, זה כבר שתים-עשרה שנה שמנסים לשנות את התקנות ללא הצלחה.

לפי התקנות שאושרו, קצין בטיחות במפעל יהיה חייב לבדוק את המידע התעבורתי של כל מי שמיועד לנהוג ברכב של המפעל, וכן כל מי שכבר כיום נוהג ברכב של המפעל. באשר לנהגים מקצועיים, קציני הבטיחות יחויבו לבדוק את פרטי רישיון הנהיגה, פסילות רישיון של שלושה חודשים ומעלה ככל שהוטלו בחמש השנים שקדמו לבדיקה, זהות הגורם שפסל את הרישיון ומספר הנקודות שנרשמו לחובתו של הנהג כתוצאה מעבירות תנועה.

עוד יחויבו קציני הבטיחות לבצע מעקב שוטף אחר הנהגים המקצועיים ולקבל מידע תעבורתי אודותיהם אחת לחצי שנה. באשר לנהגים אחרים, שאינם מקצועיים אך המעסיק מעמיד לרשותם רכב, קציני הבטיחות יחויבו לבדוק את פרטי רישיון הנהיגה שלהם, דרגת הרישיון ופסילה ככל שהיא קיימת במועד הבדיקה. בדיקה זו תתבצע לפחות אחת לשלוש שנים.

באיגוד קציני הבטיחות המקצועיים בתעבורה, הביעו סיפוק מאישור התקנות. שמעון סודאי, יושב ראש האיגוד, אמר כי קציני הבטיחות לא מתכוונים "לחפש" את הנהגים, אלא לטפל בהם עוד בטרם התקבלו לעבודה או במהלכה על מנת שישנו את דרכם.

כבל אמר כי מדובר בחיי אדם וכי זו אחריותם של קציני הבטיחות לוודא שהנהגים אינם מסכנים את עצמם ואת שאר משתמשי הדרך. חה"כ יעקב אשר, יושב ראש ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, שהצביע בעד ההצעה, ברך על אישור התקנות ואמר כי מדובר ברוח גבית במאבק על חיי אדם.

כתיבת תגובה