קק"ל תעביר למדינה מיליארדים לפיתוח ההתיישבות והפריפריה

לאחר מו״מ אינטנסיבי שהתקיים בחודשים האחרונים עם משרד האוצר – הסכם היסטורי בין מדינת ישראל לקק"ל: נחתם הסכם ארוך טווח לחמש שנים בין המדינה והקרן הקיימת לישראל לטובת פרויקטים לאומיים בתחומי התיישבות, פיתוח הפריפריה ומיזמים סביבתיים | סך ההשתתפות שיעבור מקק"ל למדינה עומד על 6 מיליארד שקלים

קק"ל | צילום: ארכיון הצילומים של קק"ל

היום (א') חתמו שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ ויו”ר דירקטוריון קק״ל יפעת עובדיה-לוסקי על הסכם בין משרד האוצר והקרן הקיימת לישראל. במעמד החתימה שהתקיים במשרד האוצר השתתפו מטה משרד האוצר, מנכ״ל המשרד עו"ד שלומי הייזלר, ראש אגף תקציבים יוגב גרדוס, יועמ"ש המשרד אסי מסינג ומתן יגל רכז מקרקעין, מצד קק"ל יחד עם היו"ר לקחו חלק יו"ר עמית השר לשעבר יצחק וקנין, מנכ"ל קק"ל אמנון בן עמי, היועץ המשפטי עו"ד שימי בראון וראש חטיבת הכספים בחברה יובל ייני.

מוקדם יותר הבוקר אישר דירקטוריון קק”ל את ההסכם שנעשה לאחר מו"מ אינטנסיבי שהתקיים בחודשים האחרונים עם משרד האוצר.

במסגרת ההסכם לתקופה בת חמש שנים, החל מינואר 2023 ועד סוף דצמבר 2027, תשתתף הקרן הקיימת לישראל בפרויקטים חלף תקציב מדינה בתחומי הפעילות של קק"ל. סך השתתפות קק"ל בכל תקופת ההסכם הינו בסך של 6 מיליארד ש"ח מתוכו קק״ל תהיה רשאית לקזז סכום של עד 1.2 על חשבון תשלומי המסים. בשנים 2023-24 צפויה השתתפות קק"ל בכ-2 מיליארד ש"ח בשנה. יודגש כי עפ"י הסכם זה השתתפות קק"ל בפרויקטים הינה בנוסף ומעבר לתשלומי המיסים שמשלמת קק״ל החל משנת 2018.

יובהר כי התקציבים שתעביר קק״ל לא ישמשו למימוש הסכמים קואליציוניים אלא לתחומי העשייה והפעילות הנמצאים בליבת החזון והעשייה של קק״ל שכוללים פיתוח התיישבות, הכשרת קרקעות, קליטת עלייה, צמצום פערים בפריפריה ועוד פרויקטים רבים וביניהם טיפוח יערות וחניוני נופש, סלילת שבילים, נטיעות ומיזמים סביבתיים.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בירך על ההסכם ואמר: "ההישג הזה רשום על שמם של אזרחי ישראל. מדובר בהסכם היסטורי, חשוב ומצויין ואני מברך עליו. קק"ל היא חלק מהמוסדות הלאומיים ובמשך שנים היא מהווה חלק אינטגרלי מבניין הארץ ופיתוחה. אני מודה ליו"ר דירקטוריון קק"ל ולחברי הדירקטוריון על אישור ההסכם שיביא לקידום פרוייקטים בעלי חשיבות לאומית בהתיישבות, בפריפריה ובסביבה ואני בטוח שהוא יסייע רבות לאזרחי ישראל".

יו"ר דירקטוריון קק"ל, יפעת עובדיה-לוסקי בירכה גם כן ואמרה: "עוד מימי ראשית הציונות וגם היום קק״ל היא שותפה מלאה לבניית ופיתוח המדינה ואני שמחה שגם במסגרת הסכם זה תמשיך קק״ל להיות שותפה לבנייתה ופיתוחה של מדינת ישראל. התקציב כולו ישמש לפרויקטים לאומיים שנמצאים בליבת העשייה של קק"ל וימשיכו לחזק את המדינה כפי שעשינו מראשית הציונות, כפי שאנחנו עושים כעת וכפי שנמשיך לעשות תמיד".

כתיבת תגובה