קרב ראש בראש: מי בולם את הבנייה לחרדים בשפיר?

האם שפיר החרדית שטרם סופחה לקרית גת – זוכה לעצירה בלתי צפויה – הפעם בהתנגדות מצד עיר שכנה שרוצה לשמור את הבכורה לעצמה? • ומי הוא אכן ראש העיר שמונע את התפתחות קריית גת? שני הצדדים טוענים: כולנו רוצים בהתפתחותה של קרית גת • מרתק

כרמי גת בצפון קרית גת בשלבי הבניה שלקראת האכלוס | אילוסטרציה: צילומסך מאתר עיריית קרית גת

לצד הכוונה להקים בבאר שבע בית חולים נוסף שישרת את תושבי הנגב, במועצה הארצית לתכנון ובנייה דנו אתמול גם בבקשתה של קריית גת להגדירה כיישוב מיוחד, לאור התרחבותה הגדולה ויכולותיה להתפתח ולהוסיף עשרות אלפי יחידות דיור במערבה, בצפונה ובדרומה – על חשבון המועצות האזוריות הסובבות אותה.

נזכיר, כי בקריית גת קריה חרדית גדולה ההולכת ומתפתחת, ותוספת יח"ד בעיר יביאו גם להגעת משפחות חרדיות נוספות למקום. בנוסף נזכיר כמובן, כי בשפיר מתוכננות לקום כ-10,000 יח"ד שייתכן ויהיו מיועדות למגזר החרדי באופן ייעודי – או כך לפחות על פי כוונתו בעבר של שר הפנים אריה דרעי.

נציין, כי סיפוח הקרקעות לקריית גת עשוי למנוע סיבוך משפטי ותקדים של פסיקה בנושא בנייה בנתיבות לצד יישוב כפרי המועצה האזורית שדות נגב, דבר שעשוי להתרחש גם בשפיר אם השטחים לא יוקצו באופן רשמי לעיר קרית גת – כך חשף יעקב רייניץ ב'המודיע'. וגם לאחר הסיפוח הרשמי, ייתכן שעדיין החשש במקומו עומד.

אלא שבדיון שנערך אתמול במועצה הארצית לתכנון נוצר רוב של 14 מתנגדים מול 12 תומכים למהלך.

ראש עיריית קריית גת אבירם דהרי סבור, כי חששו של אחד הבולטים בהתנגדותם, ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ – הוא מפני החשש שככל הנראה מעמדה של עירו, בירת הנגב, ייפגע.

"לא תאמינו מי מוטרד מהתפתחותה המדהימה של העיר קריית גת", כתב אמש דהרי, "היום התקיים דיון במועצה הארצית על הגדרת קריית גת כישוב מיוחד לאור קצב ההתפתחות המדהים שלה. לצערנו, למרות שאנו מפרגנים ומעודדים את כל הערים האחרות במדינת ישראל לבנות ולפתח את ישוביהם למען הזוגות הצעירים המשוועים לדירה משלהם, יש כאלה שכנראה מוטרדים מהתפתחותה המדהימה של העיר קריית גת.

"אחד מהמתנגדים העיקריים להמשך התפתחותה של העיר קריית גת ולהכרה בה כיישוב מיוחד, הוא כנראה ראש עיריית באר שבע, אשר הביע את התנגדותו הנחרצת בישיבת המועצה הארצית היום. לצערנו, קיבלה המועצה הארצית את התנגדותו של ראש העיר באר שבע ברוב של 14 מול 12 אנשי המקצוע אשר דווקא תמכו בהמשך פיתוחה המואץ של העיר קריית גת".

דהרי הוסיף: "בעז"ה ובישועתו העיר קריית גת תמשיך למשוך אליה אלפי זוגות צעירים ממרכז הארץ המחפשים מקום טוב לגור בו ובעז"ה ובישועתו קריית גת תמשיך להיות פנינת הנדל"ן של מדינת ישראל עם או בלי ההכרה בה כיישוב מיוחד.  כי קריית גת – היא היא המרכז החדש של מדינת ישראל".

בתגובה לטענות, דנילוביץ אמר הבוקר ב"רדיו דרום": "אני לא מתנגד ומזל שיש פרוטוקול ושמעו אותי. אני אמרתי חשוב לפתח ולחזק את קריית גת. מי שהעלה את הנושאים היו מתכננים ואנשי מקצוע. הם אמרו: 'מה רוצה מדינת ישראל? את מי היא רוצה שתהיה המטרופולין של הדרום? באר שבע, אשקלון, קריית גת?' אני אומר שצריך לפתח וצריך לחזק אבל צריכים לקבוע כללים ומדדים לכל דבר.

"אם רוצים שבאר שבע תהיה הבירה, אז צריכים לקבוע מה האופי של באר שבע ומה האופי של ערים אחרות. מה שאני ביקשתי בסך הכול וחשוב שהדברים ייאמרו – ויחד איתי היו 14, רוב מוחלט – בואו נשב ביחד, ראשי הרשויות והמתכננים, נתאם ביחד ונעשה את זה בהסכמה מלאה. זה הכול, לא מעכבים שום התפתחות. כל יישוב שמתפתח בדרום זה טוב למדינת ישראל".

דהרי אמר הבוקר כי לא הרים ידיים וכי ימשיך להיאבק בנושא.

2 תגובות ל: "קרב ראש בראש: מי בולם את הבנייה לחרדים בשפיר?"

  1. ישבתי לפני חודשיים עם דהרי. לדבריו, הנציגים החרדים לא עושים את כל מה שהם יכולים (בעדינות) בעניין הזה. זה גם לא מתפקידו. אני רק רוצה להזכיר מי שר הפנים היום, שיודע כבר כמעט שנה שימיו במשרד ספורים.

  2. הכל דיבורים בעמ
    רק בהר יונה יש עתודות לעיר ענקית , תרימו כבר את הכפפה והצטרפו ל4 חסידיות שכבר במקום

כתיבת תגובה