קריסת המרפסות בחדרה: שימוע לחמישה-עשר חשודים

לפני שלוש שנים קרסו שתי מרפסות בפרויקט של גינדי בחדרה. היום הודיעה הפרקליטות כי בכוונתה להגיש כתבי אישום נגד החברה היזמית, החברה המבצעת, חברת הבנייה, מתכנן השלד, האדריכל ועובדים נוספים

מנור גינדי, אחד מהחשודים בפרשה. צילום: פלאש 90

המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה הודיעה ל-15 חשודים בפרשת קריסת המרפסות בחדרה כי בכוונתה להגיש נגדם כתב אישום, בכפוף לשימוע, בגין עבירות של בנייה בסטייה מהיתר, ובנייה שלא על ידי קבלן שהוסמך לכך.

מכתבי השימוע נשלחו לשלוש חברות ועובדים באותן חברות. לחברה היזמית – 'גינדי יזום ופיתוח' ומנהליה באותה תקופה: כפיר ומנור גינדי, אייל פרידמן, אורי לוי ועובדים נוספים מטעמה; לחברה המבצעת – 'מליבו בנייה', מנהלה אמיר נחום ועובדים מטעמה; החברה שבנתה בפועל – 'אל ראסלן' ומנהל מטעמה; ומתכנן השלד והאדריכל.

על פי מכתבי השימוע שנשלחו לחשודים, לפני שלוש שנים, בדצמבר 2013 קרסה מרפסת בקומה שמונה של בניין בפרויקט 'גינדי פארק חדרה', וגרמה גם לקריסתה של מרפסת בקומה שבע. המרפסת העליונה שגודלה היה 57 מ"ר והיא הייתה עשויה בטון מזוין בעובי 18 ס"מ, התנתקה לגמרי מהבניין ונפלה לגינה בקומת הקרקע.

מרפסת קומה שבע נותרה תלויה על בלימה בחזית המבנה. המרפסת קרסה עקב כֶּשֶל כפיפה, שנבע ממיעוט מוטות ברזל עליונים בקורות שנשאו אותה. את המרפסת נשאו ארבע קורות. לפי תכנית הקונסטרוקציה של הבניין, בקורות אלו היו אמורים להיות שלושים מוטות ברזל. בפועל היו בהם רק ארבעה מוטות שאחד מהם אף לא עוגן בקיר המבנה. שניים אחרים עוגנו בקיר, אך לא היו בתוך הקורה.

בפרקליטות אומרים כי החשודים הוזמנו להשמיע את טענותיהם בהליך שימוע שיתקיים במחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה, במידה וירצו בכך.

כתיבת תגובה