קרית ים: 1,900 יח"ד חדשות הוחלטו להפקדה ע"י המחוזית

הוועדה המחוזית חיפה החליטה להפקיד תוכנית להתחדשות במתחם צה"ל בקרית ים | התוכנית כוללת 1,900 יחידות דיור, כ-10,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ומשרדים, כ- 100,000 מ"ר עבור מבני ציבור וכ-24 דונם שטחים פתוחים | במתחם מצויים כיום 386 יח"ד במבני שיכון של 3-4 קומות שיפונו לטובת הפרויקט החדש

קרית ים - מתחם צה"ל | מקור הרשות להתחדשות, הדמיה: אלונים גורביץ

הוועדה המחוזית חיפה, החליטה להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית ב"מתחם צה"ל" שבקריית ים.

התוכנית שביוזמת ובמימון הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עיריית קריית ים והמינהלת העירונית, הינה על שטח כולל של כ-136 דונם, והיא ממוקמת במרכז העיר, בקרבת ציר שדרות ירושלים בו ממוקמת המטרונית ושדרות צה"ל שמתוכנן להיות ציר מערכת תחבורה עתירת נוסעים (מתע"ן).

התוכנית כוללת הקמת 1,900 יחידות דיור שיוקמו במבני מגורים בני 8-37 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 570 יוקצו עבור דירות קטנות ו-200 דירות נוספות יוקצו עבור דיור מוגן או שכירות ארוכת טווח או מלונאות.

התוכנית מתווה את שד' צה"ל כרחוב ראשי עם בינוי של 8-30 קומות שישלב חזיתות מסחריות ושטחי ציבור.

כמו כן, לאורך רחוב יששכר, התוכנית מציעה בינוי של 37 קומות, וכן הקמת מגדל בן 22 קומות בשדרות משה שרת שישלב מסחר, תעסוקה, מבני ציבור ודיור מוגן/ שכירות ארוכת טווח/ מלונאות.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-10,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ומשרדים וכ- 100,000 מ"ר עבור מבני ציבור. כמו כן, לאורך רחוב משה שרת תוקם שדרה קהילתית שתשלב שטחים פתוחים ומבני ציבור, ותחבר בין שד' ירושלים לרחוב פנחס ספיר וחוף הים.

במתחם מצויים כיום 386 יח"ד במבני שיכון של 3-4 קומות שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

מנהל אגף בכיר תכנון, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, גורי נדלר: "הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מקדמת מספר גדול של תכניות להתחדשות עירונית, עבור מגוון מתחמים ובהתאמה לאופי ולצרכים הייחודיים של כל שכונה ועיר. התכנית שאושרה היום להפקדה במתחם צה"ל בקרית ים, מחזקת ומחדשת את מרכז העיר באופן שמציע לא רק תוספת יחידות דיור, אלא גם מענה תשתיתי לצרכי האוכלוסייה הצומחת. נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות לקידום סביבות המגורים של התושבים".

יו"ר הוועדה המחוזית חיפה ומתכנן המחוז, רונן סגל: "מדובר בתוכנית שתתרום לחידוש המרקם הוותיק של העיר קריית ים, והיא תתחבר עם שכונת אג"ש, שכונת צבא קבע ומתחם העירייה שכבר אושרו, ולשכונת יוספטל שבהליכי תכנון מתקדמים, בהיקף כולל של כ-7,000 יחידות דיור חדשות".

התוכנית נערכה על ידי משרד אלונים גורביץ'.

כתיבת תגובה