קרן השביעית מתנגדת לתכנית החיסכון לחקלאים שומרי שמיטה

שר החקלאות אורי אריאל הציג תכנית פנסיה עבור חקלאים שומרי שמיטה וטען שהיא זכתה לברכתם של גדולי ישראל, הבוקר מפרסמת קרן השביעית בנשיאות הרב מנדלסון מקוממיות, התנגדות גורפת למהלך

חקלאים בפרדס. אילוסטרציה. צילום: Nasser Ishtayeh | פלאש 90

קצת יותר משבוע לאחר ששר החקלאות אורי אריאל וסגן שר האוצר יצחק כהן הציגו תכנית מהפכנית לקרן חיסכון שתסייע עבור החקלאים שומרי השמיטה, מגיע היום מכתב הבהרה של קרן השביעית, הגוף הגדול ביותר שמייצג חקלאים שומרי שמיטה, והופך את הקערה על פיה.

על פי התכנית של משרד החקלאות, המדינה וחקלאים שומרי השמיטה כהלכתה, יפרישו סכום כספי מידי שנה בקרן ייעודית שתיפתח ובכך תקנה ביטחון כלכלי לחקלאי המקיים שמירת שמיטה כהלכה. חקלאים שומרי השמיטה ייהנו בשנת השמיטה ממענק חודשי על בסיס ההפרשות במהלך השנים הקודמות לשמיטה.

בהודעת המשרד אף נכתב הקרן תיפתח בשיתוף משרד החקלאות ומשרד האוצר, והיא קיבלה את ברכתם של נשיא מועצת חכמי התורה הרב שלום כהן ושל הרב חיים קנייבסקי, שסמכו ידיהם עליה.

במכתב ההבהרה שפורסם הבוקר כותב גאב"ד קוממיות הרב מנדלזון ומישעומד באש רן השביעית באריכות את הסיבות להתנגדותו. ראשית, הקרן תסייע רק למי ששילם מכיסו במשך שש שנים שקודם השמיטה, עפ"י הנתונים שבידינו, אומרים בקרן, כשליש מהחקלאים ששומרים מחליטים שמור רק שנה לפני שנת השמיטה.

בנוסף טוענים בקרן שהקרן החדשה תפחית מדמי השתתפות המדינה שמגיעה היום עד למאה ושמונים אלפי ש"ח, עוד כותב הרב מנדלזון כי לפי החוק היבש גם חקלאי אינו יהודי יוכל להנות מהקרן שכן החוק לא יתן להפלןת בין יהודי לשאינו יהודי.  קושי נוסף בתכנית קיים גם מצידם של חקלאים שפועלים על פי "היתר מכירה" יוכלו גם הם להנות מהקרן למרות המשך עבודתם בשדות במהלך השמיטה.

הטענה המרכזית במכתב היא דעתו של הגאון הרב חים קניבסקי שמתנגד מכל וכל לקרן למרות הודעת משרד החקלאות שהמהלך נעשה בתיאום עם הרב.

לסיום, הרב מנדלזון מבקש מהנוגעים בדבר במשרד החקלאות ובמשרד האוצר להניח לחקלאים עם רעיונות ויוזמות חדשות ולהותיר את המסורת המכובדת של שיתוף פעולה וסיוע לחקלאים כמקדמת דנא.

2 תגובות ל: "קרן השביעית מתנגדת לתכנית החיסכון לחקלאים שומרי שמיטה"

  1. ברור שהם מתנגדים, אחרת מהיכן הם יוכלו לחיות משמיטה לשמיטה, אם הממשלה תתמוך בחקלאים, אז כבר לא יוכלו לאסוף כסף מתורמים, כי אז יגידו התורמים, בשביל מה אתם צריכים כסף, הרי המדינה כבר נותנת, שחיתות במיטבה

  2. חבל שבשנת שמיטה הזאת לא הציפו את הנושא שוב

כתיבת תגובה