קרן פימי רוכשת את חברת פי.סי.בי. בהשקעה של כ- 124 מיליון ₪

קרן פימי השלימה את רכישת השליטה ב חברת פי.סי.בי בהשקעה של כ-124 מיליון ₪ שיוזרמו לחברה בתמורה להקצאה של 51% מהמניות. העסקה בוצעה לפי מחיר מניה של 3.6 ₪ ומשקפת לפי.סי.בי. שווי של כ- 243 מיליון ₪ אחרי ההשקעה

ישי דוידי, מנכ"ל קרן פימי | צילום: פלאש 90

רכישה ענקית לקרן פימי: קרן פימי, קרן ההשקעות הפרטית הראשונה והגדולה בישראל עם נכסים מנוהלים של כ-5 מיליארד דולר, השלימה את רכישת השליטה ב חברת פי.סי.בי בהשקעה של כ-124 מיליון ₪ שיוזרמו לחברה בתמורה להקצאה של 51% מהמניות. העסקה בוצעה לפי מחיר מניה של 3.6 ₪ ומשקפת לפי.סי.בי. שווי של כ- 243 מיליון ₪ אחרי ההשקעה. בנוסף, האופציה שיש לקרן פימי במניות פריורטק הוארכה עד סוף שנת 2019 וזאת במקביל להארכת מועד פירעון יתרת ההלוואה.

ישי דוידי מנכ"ל ומייסד קרן פימי: " פי.סי.בי פועלת בתחומים בעלי פוטנציאל צמיחה ורווחיות משמעותיים והינה היחידה בישראל בעלת יכולת כוללת של ייצור מעגלים מודפסים וביצוע הרכבת מערכות תחת קורת גג אחת. המוצרים מיועדים בין השאר לשוק הביטחוני והרפואי, שרובם המכריע מופנה לשווקי חו"ל. התחומים שבהם עוסקת החברה והשילוב של הידע של פימי עם הניסיון הרב של המנהלים בחברה יוביל להערכתנו להמשך התבססות ופיתוח שלה בשווקים בהם היא פועלת. בכוונת פימי לאתר מנועי צמיחה נוספים לחברה ולבצע השקעות הוניות משמעותיות שיגדילו את רווחיות החברה".

פי.סי.בי טכנולוגיות היא החברה המובילה בישראל בייצור מעגלים מודפסים ומהמובילות בהרכבה של רכיבים ומערכות. החברה שנוסדה בשנת 1993 נסחרות בבורסה לניירות ערך בת"א ועיקר מכירותיה הינן ללקוחות בשוק הביטחוני והרפואי. כיום, החברה הינה היחידה בישראל בעלת יכולת כוללת של ייצור מעגלים מודפסים וביצוע הרכבת מערכות תחת קורת גג אחת, החל משלב תכנון המעגל ועד הרכבת ובדיקת המוצר הסופי. לחברה שני תחומי פעילות עיקריים:

ייצור ושיווק מעגלים מודפסים: החברה עוסקת בייצור מעגלים מודפסים מתוחכמים ומורכבים מבחינת הגמישות, הצפיפות, מספר השכבות ויכולת העמידות לחום, כאשר התמחותה של החברה הוא בייצור סדרות קטנות ובינוניות במועדי אספקה קצרים. בנוסף מתעסקת החברה בהרכבת כרטיסים אלקטרוניים ומערכות: החברה מבצעת עבור לקוחותיה הפועלים במגוון תחומים ושווקים הרכבה של רכיבים שונים כאשר ביכולתה לתת מענה החל משלב ייצור המעגל המודפס ועד להרכבתו המלאה של המוצר ושילוחו בשיטת ה-Turn Key המספקים ללקוח מוצר מוגמר.

קרן פימי נוסדה בשנת 1996 והיא קרן ההשקעות הפרטית הראשונה והגדולה בישראל עם נכסים מנוהלים של כ-5 מיליארד דולר. הקרן רוכשת שליטה בחברות ומבצעת בהן תהליכי השבחה משמעותיים. עד כה רכשה הקרן שליטה בכ-87 חברות ומימשה כ- 56 מהן בהיקף עסקאות של למעלה מ- 4.5 מיליארד דולר. הקרן מעסיקה כיום למעלה מ- 27,000 עובדים ופועלת בכ- 50 מפעלים בישראל ועוד עשרות מפעלים וחברות ברחבי העולם.

הקרן משקיעה בחברות ישראליות ובחברות שיש להן זיקה לישראל. הקרן השקיעה עד היום במגוון תחומים רחב הכולל את מרבית ענפי התעשייה, המסחר והשירותים. הקרן איננה משקיע בנדל"ן ובחברות בתחום הפיננסים.

עד היום השקיעה הקרן, בין היתר, בחברות ריטליקס, ריווליס, נובו-לוג, מגל, תמי 4, המלט, אורמת, אופיר, סקופ, מדטכניקה, חמת, גילת מערכות לווין, מטרו מוטור, תאת טכנולוגיות, אורדן, אלוני, איטונג, כרמית, נירלט, תדיראן קשר, ליפמן, פורמולה סיסטמס, אוריין, רבל, פריורטק, תדיר-גן, סולבר, דימר, גבעון, ח. מר, אוברסיז, נייר חדרה, מפעלי חמצן וארגון, פולירם, יוניטרוניקס, גלעם, דלק-סן, G1 מערכות בטחון, אורביט, SOS אנרגיה, ImageSat ועוד.

כתיבת תגובה