קרקע לאלפי דירות בירושלים?

היכן בירושלים תמצאו קרקע מתוכננת לבניית אלפיים יחידות דיור? והיכן תמצאו בכל ירושלים יחידת השקעה בקרקע שתופשר בשנים הקרובות במחיר נמוך מ־200 אלף שקלים? • וגם, מה היא ההחלטה הדרמטית שקיבלה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לפני שבועיים־שלושה?

השקעה בירושלים, זה אפשרי | תמונה: יח"צ

מדיניות "ההקפאה השקטה" של ממשלת ישראל שנהגה בעשור האחרון בירושלים אינה סוד מדיני כמוס. אדרבה, היא סוד גלוי לכל מי שמשלם שכירות בעיר שמחיריה מאמירים מיום ליום. לכן אין ספק שקיומה של קרקע מתוכננת שעליה עתידות לקום אלפיים יחידות דיור (וייתכן שמספרן יגדל בעקבות החלטה רבת משמעות שקיבלה באחרונה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה פה אחד. ראו להלן), היא בהחלט ידיעה מבורכת.

את הידיעה הזו שלינו מתוך פרסום תמים למראה של קבוצת 'בסדנו', קבוצת ההשקעות הישראלית־אמריקאית שמצודתה פרוסה מטכנולוגיה עילית עד נדל"ן מניב, ומיישומונים בעלי פוטנציאל של מאות מיליונים ועד לפטנטים שיכולים להציל חיים ולפנק משקיעים. בפרסום מוצעת יחידת קרקע פרטית בשטח האחרון שעוד נותר לבנייה בשכונת הר חומה בירושלים.

אמרנו 'שכונה', אבל בקצב הנוכחי, הר־חומה מתקרבת במהירות לאוכלוסייה של עיר בינונית בישראל. מספר תושביה כבר חצה את קו ה־25 אלף והיא רק ממשיכה ומתרחבת במהירות משנה לשנה. הקרקע הפרטית אותה מציעה בסדנו למשקיעים, נמצאת בתוך מתחם מתוכנן עליו אמורות לקום כאלפיים יחידות דיור. ההערכות הן כי זמינות הקרקע לבנייה של ממש היא עניין של כמה שנים, ככל הנראה חמש שנים.

כאמור, הפרסום שמשך את עינינו חשף את העובדה שבשכונה שעוד לא מלאו לה חצי יובל שנים, ישנן עוד עתודות קרקע. לא רק עתודות חסרות תוחלת, אלא עתודות מתוכננות לבנייה. בעיר כה יקרה זו אכן בשורה טובה הן לאלה המעוניינים להתגורר בה והן לאלה המעוניינים לנצל אותה לגריפת תשואות נאות. אגב, אם שאלתם, מחירה של יחידת השקעה בקרקע הפרטית שהוזכרה לעיל עומד על פחות מ־200 אלף שקל ואפשר לנחש שאין הרבה יחידות כאלו…

מצוקת הקרקע בירושלים בפרט ובישראל בכלל הביאה את הגוף התכנוני העליון במדינת ישראל – המועצה הארצית לתכנון ולבנייה – לקבל החלטה דרמטית שמגדילה בצורה משמעותית את הצפיפות בישראל על־ידי מתן אישור לבניית מספר גדול יותר של יחידות דיור בכל דונם. כך למשל קובעת ההחלטה שהתקבלה פה אחד כי בערים בהן מתגוררים למעלה ממאתיים אלף תושבים, ויש לא מעט כאלו, הצפיפות המינימאלית תעמוד על עשרים נפשות לדונם… זה המינימום… אתם יכולים לדמיין שהמקסימום גבוה בהרבה.

משמעות ההחלטה היא שקבלנים יוכלו לבנות יותר דירות על אותו שטח. מה שמעלה את הסיכוי של בעלי קרקעות פרטיות באזורי ביקוש כגון ירושלים, להגדיל את הקופה אותה יוכלו לעשות על־גבי אותה קרקע. השאלה היחידה אותה יש להפנות אל גורמי התכנון ומקבלי ההחלטות בממשלה, היא: מדוע לא תורחב שכונת הר חומה מזרחה אל המדבר. ויתרה מכך, מדוע לא תתרחב ירושלים העיר הקדושה, מזרחה, צפונה ודרומה? בין העונים נכונה יוגרל חלום ירושלמי עדכני.

לפרטים נוספים אודות השקעה זו והשקעות נוספות: <<<לחצו כאן>>>

 

תגובה אחת ל: "קרקע לאלפי דירות בירושלים?"

  1. לשכונה קוראים " חומת שמואל"
    ע"ש מקים השכונה סגן ראש העיר ירושלים שמואל מאיר ז"ל שנהרג בעת מילוי תפקידו

כתיבת תגובה