ראשי עמותות: "רשות המסים מחפשת במקום הלא נכון"

מבצע ביקורות מס הכנסה בעמותות בתל אביב והאזור מצא: רק 3 עמותות מבין 24 שנבדקו לא רשמו הכנסות כחוק • מנהל עמותה מבני ברק אומר ל'ביזנעס': חבל על כוח האדם שמס הכנסה משקיע בדבר שרשם העמותות אמור לבצע • לדבריו: "מי שמחפש העלמות הכנסה וכסף שחור בעמותות, לא מחפש במקום הנכון. אין לעמותה סיבה לא לרשום הכנסות"

מזומן. אילוסטרציה | צילום: Vegas_il, שאטרסטוק

לא ברור מדוע, אבל במס הכנסה החליטו להקדיש כוח אדם לבדיקת עמותות. התוצאה שהתגלתה, הייתה צפויה מראש – העמותות רושמות. במבצע ביקורות מס הכנסה שהתמקד בעמותות בתל אביב והסביבה, נמצא כי מתוך 24 עמותות שנבדקו רק 3 עמותות לא רשמו הכנסות כנדרש. המבצע, שנערך על ידי פקיד שומה תל אביב 5, נערך בערים ת"א, בני ברק, רמת גן, גבעתיים ורמת אפעל, ובמסגרתו בוקרו עמותות מתחום הספורט, תרבות, גני ילדים, ישיבות ובתי ספר, לגביהם הגיע מידע על העלמת הכנסות לכאורה או עמותות בעלי מחזורים גבוהים.

לדבריו, גם שלש העמותות ש'נתפסו' לפי הדיווח של מס הכנסה, לא היו אשמות. לעיתים הפקיד שמוציא את הקבלות איננו בשטח, ומותירים עבורו שיק שיטפל בו בהמשך. "מצחיק לבוא למשרד של עמותה ולנהוג בו כאילו היה בית עסק. מגוחך לחשוב שמישהו בעמותה יכול להותיר שיק שאין לו ייעוד באופן גלוי, רק כי רצה להכניסו לכיס מאוחר יותר. זו בדיחה. ברשות המסים עושים צחוק מעצמם ומכספי הציבור שמממן את פעילותם: שיילכו לבדוק בתי עסק, פיצוציות בשעות הלילה ועסקאות שנעשות במחשכים. אי סדרים בעמותה בודקים לאחר שכסף נכנס לחשבונה, לא לדלפקי משרדה. זו בדיחה – אך בדיחה עצובה".

לפי מס הכנסה, "מבצע זה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים".

כתיבת תגובה