רבי מכבד את העשירים: פורסמה רשימת המשפחות העשירות בעולם

משפחת וולטון הבעלים של רשת וולמארט, במקום הראשון ברשימת המשפחות העשירות בעולם • האישה שירשה מחצית מחברת BMW מתלוננת שירושת עושר היא נטל

החנות הראשונה של וולטון | צילום: ע"י מעלה התמונה, מתוך ויקיפדיה

אם רשת וולמארט תעלה ארצה בעקבות אמזון היא תקבל סל קליטה נדיב, כך הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני כשנה וחצי בכינוס הכלכלי בדאבוס בשווייץ. במהלך הכינוס שלח נתניהו מסר לאחד מבכירי חברת הענק, ג'ון פארנר, ובפגישה שנערכה ביניהם הוא הבטיח נחיתה רכה לחברה אם וכאשר תחליט לפתוח סניפים בישראל.

בינתיים הדבר לא קרה אך כעבור שנה מהפגישה המדוברת הודיעה וולמארט על רכישה ראשונה של חברה ישראלית. מדובר על חברת אספקטיבה, שהמוצר העיקרי שלה הוא כלי הממליץ על מוצרים שונים במגוון תחומים, זאת בהסתמך על מגוון של חוות דעת ברשת.

וולמארט, היא חברת הקמעונאות הגדולה בעולם, המעסיק הפרטי הגדול בעולם והחברה המסחרית השניה בגודלה בעולם. החברה מחזיקה באלפי סניפי מכירה, חלקם במתחמים הענקיים בגודל של כ-17,000 מ"ר, כאשר בחלקם יש אפילו תחנת דלק.

כעת מתפרסם גם, כי רשת וולמארט עם מכירות של 514 מיליארד דולרים, ביותר מ-11 אלף חנויות ברחבי העולם, כובשת עוד מקום ראשון. הפעם ברשימת המשפחה העשירה בעולם שמפרסמת סוכנות הידיעות 'בלומברג'.

משפחת וולטון בעלי הרשת, יושבת במקום הראשון בדירוג המשפחות העשירות עם הון בשווי 191 מיליארד. העושר של משפחת וולטון צומח בקצב מהיר המזכיר את המספרים הקופצים מעלה בעת מילוי מכל דלק מלא: 70 אלף דולר לדקה, 4 מיליון דולר לשעה, 100 מיליון דולר ביום.

בסך הכל, עושרה של משפחת וולטון עלה ב-39 מיליארד דולר ובכך הם השיגו את המקום הנחשק בין עשירי העולם כאשר 25 המשפחות העשירות מכל רחבי העולם שולטות כיום בקרוב ל-1.4 טריליון דולר, עלייה של 250 מיליארד דולר נוספים בהשוואה לשנה שעברה, זינוק של 24%.

משפחת מארס ניצבת במקום השני עם שווי הון של 126.5 מיליארד דולר. המשפחה מחזיקה בעסק בשם 'מארס', מותג של חטיפי שוקולד שמיוצר על ידי החברה מאז שנת 1932.

במקום השלישי נמצאת משפחת קוך, הבעלים של 'תעשיות קוך' (Koch Industries) – הקונגלומרט האמריקאי השני בגודלו שעוסק בנפט, גז וסחורות שמרכזו בוויצ'יטה שבמדינת קנזס. משפחת קוך מחזיקה בחברה עם הכנסות שנתיות של כ -110 מיליארד דולר ושווי ההון של המשפחה מסתכם ב-124.5 מיליארד דולר.

 

משפחת המלוכה הסעודית מכבדת בנוכחותה את המקום הרביעי עם שווי הון של 100 מיליארד דולר. אחת החברות שמכניסות כסף רב למשפחת המלוכה היא אראמקו, החברה שהוכרזה כרווחית ביותר ב-2018 עם רווח נקי של 111 מיליארד דולר – כמעט כפול מהרווח של אפל.

עוד ברשימה ניתן למצוא את משפחת וורטהיימר מצרפת עם שווי הון של 57.6 מיליארד דולר. משפחת הרמס מארה"ב עם שווי הון של 53.1 מיליארד דולר. משפחות ואן דאם, דה ספואלברך, דה מביוס מבלגיה המייצרים בין היתר את מותגי הבירה סטלה ארטואה, קורונה ובאדוויזר עם שווי הון של 52.9 מיליארד דולר. משפחות בוהרינגר, פון באומבך בעליה של חברת תרופות מגרמניה עם סך הון של 51.9 מיליארד דולר. משפחת אמבני מהודו המחזיקים בקונגלומרט ריליאנס אינדסטריז המרכז ברחבי הודו עסקים בתחומים: טקסטיל, קמעונאות וטלקומוניקציה. וכן משאבי טבע, אנרגיה ופטרוכימיה.

את העשירייה הראשונה סוגרות משפחות קרגיל, מקמילן הבעלים של חברת קרגיל בע"מ, החברה הגדולה ביותר בארה"ב בתחומי החקלאות, התעשייה והמזון עם שווי הון של 42.9 מיליארד דולר.

בתוך רשימת המשפחות העשירות לא ניתן למצוא משפחה מישראל אך כן יש ייצוג למשפחה יהודית בשם לאודר, הבעלים של חברת הקוסמטיקה והבשמים אסתי לאודר, המחזיקים בשווי הון של 32.3 מיליארד דולר.

אסתי לאודר נולדה ב-1908, בשם אסתר ג'וספין מנצר, בקווינס, בעיר ניו יורק, להורים יהודים ממוצא הונגרי. בשנת 1930 נישאה לבן מהגרים ממוצא יהודי בשם ג'וזף לאודר. בשנת 1946 היא הקימה עסק עם בעלה למכירת מוצרי טיפוח עור וכיום המותג שלה מוכר מוצרים בשווי 14 מיליארד דולר.

הרשימה שמפרסם 'בלומברג', מייצגת משפחות מרחבי העולם ונותנת ייצוג לעמים רבים מהמזרח הרחוק ועד המערב. כך למשל ניתן למצוא ברשימה את משפחת תומסון מקנדה (39.1 מיליארד דולר). משפחת קווק מהונג קונג (38 מיליארד דולר). משפחת צ'ראוואנונט מתאילנד (37.9 מיליארד דולר). משפחת ג'ונסון מבוסטון (37.4 מיליארד דולר). משפחת קוקס מארה"ב (36.9 מיליארד דולר).

משפחת קוואנדט מגרמניה בעליה של BMW (35 מיליארד דולר). משפחת פריצקר מאוקראינה במקור היום בארה"ב (33.7 מיליארד דולר). משפחת מויה מצרפת (33 מיליארד דולר). משפחת ג'ונסון מארצות הברית (33 מיליארד דולר). משפחת אלברכט מגרמניה בעליה של רשת אלדי עם יותר מ- 10,000 חנויות (32.6 מיליארד דולר).

ורגע לפני שתקנאו באחת המשפחות ברשימה נספר לכם על תלונתה של סוזן קלטן ממשפחת קוואנדט מגרמניה בעליה של BMW. לאחר שירשה מחצית מהחברה בעקבות מות אימה לפני כחודשיים, התלוננה קלטן שירושת עושר היא נטל.

בהקשר זה אפשר לצטט את המשנה במסכת אבות, "מרבה נכסים מרבה דאגה".

תגובה אחת ל: "רבי מכבד את העשירים: פורסמה רשימת המשפחות העשירות בעולם"

  1. ככה משפחת וורטיהמר ופיריצקר גם יהודים.
    משפחת וורטהימר מצרפת כיום האחים וורטימהר גרים במנהטן
    משפחת פריצקר גרים בשיקגו אחד האחים אף המושל של המדינה

כתיבת תגובה