רבע מהעסקים שנבדקו בנצרת לא רשמו הכנסות

אנשי יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכו מבצע ביקורת בנצרת ובסביבה. במסגרת המבצע נערכו 71 ביקורות, מהן עולה כי כ- 26% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין – עו"ד שלא רשם 45,000 ₪ "חשבתי שהצ'קים יחזרו"

 

נצרת עלית. צילום: נתי שוחט | פלאש 90

רשות המסים ערכה ביקורת והפעם באזור נצרת. וכרגיל, התירוצים לא מפסיקים להפתיע. ביקורת שנערכה אצל עורך דין מנצרת העלתה כי הוא מפעיל עסק בתחום הנדל"ן המסחרי בברלין שאינו מדווח לרשויות. כמו כן, מבדיקת הפקדות בנק נמצא כי לא נרשמו הכנסות בסכום של כ- 45,000 ₪. עורך הדין הסביר "חשבתי שהצ'קים יחזרו, בגלל זה לא רשמתי". במאפייה בנצרת בה לא נרשמה קניית ביקורת שנערכה מספר ימים לפני המבצע גילו המבקרים כי הכנסות של כ- 3000 ₪ לא נרשמו. בעל העסק טען "יש לחץ של התלמידים בבוקר, עדיין לא התארגנתי עם הקופה".

במוסך הפועל זה מספר חודשים בעראבה גילו המבקרים כי בעליו כלל לא פתח תיק ברשות המסים והוא אינו מנהל ספרים. בעל המוסך הסביר "זה מוסך חדש". במסעדה בטמרה גילו המבקרים כי הכנסות של כ- 800 ₪ לא נרשמו במקום. בדיקה נוספת העלתה כי במקום לא מנהלים ספרי חשבונות. המסעדן טען "היינו בשיפוצים ופתחנו רק לפני חודש וחצי, נדאג לסדר את העניינים".

 במסעדה נוספת בטמרה בה לא נרשמה קניית ביקורת, הסביר בעל המקום "בת משפחה החליפה אותי, היא לא יודעת לרשום". בחנות אביזרי רכב ביפיע לא נרשמה קניית ביקורת שנערכה מספר ימים לפני המבצע. בעל המקום טען "הבן שלי חולה, אני מבולבל". בחנות למוצרי חשמל בשפרעם לא נרשמה קניית ביקורת של 50 ₪. בעל החנות הסביר "העובד חדש, הוא לא יודע להדפיס בקופה".

 פעילות הביקורת באזור נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

 

 

2 תגובות ל: "רבע מהעסקים שנבדקו בנצרת לא רשמו הכנסות"

  1. אם הכתבה היא על נצרת (העיר הערבית), אז למה התמונה היא של נצרת עילית (העיר היהודית)? גם כשאתם כותבים כתבה על מודיעין, אתם שמים תמונה של מודיעין עילית?

  2. מה חדש

כתיבת תגובה