רגב: נבוא חשבון עם חברות זרות שנטשו בגלל המלחמה

שרת התחבורה מירי רגב בהערכת מצב: "נטישת חברות זרות את הפעילות בישראל כאשר הן יכולות להמשיך לעבוד, תשליך על התקשרויות עתידיות" | בעקבות הצלחת הדנקל: תופסק בהדרגה פעילות האוטובוסים המקבילה לתוואי הרכבת – הקילומטרים שיתפנו יוסטו לצרכים אחרים

ה'דנקל' | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שרת התחבורה מירי רגב, הגיעה יחד עם מנכ"ל משרדה משה בן-זקן, למשרדי הנהלת חברת נת"ע האחראית על הקמת רשת הרכבות הקלות בגוש-דן. השרה קיימה הערכת מצב יחד עם הנהלת החברה, במטרה לעמוד מקרוב על שמירת הרציפות התפקודית בחברה בתקופת המלחמה, וכחלק מההערכות מצב הקבועה אותם היא מקיימת בחברות התשתית, הנמלים, וחברות הבנות של משרד התחבורה מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל'.

במהלך הדיון קיבלו שרת התחבורה ומנכ"ל משרדה סקירה מקיפה מיו"ר דירקטוריון נת"ע מיה ליקוורניק גבע ומנכ"ל נת"ע חיים גליק על אודות הפעילות של החברה והאתגרים שנוצרו בעקבות עזיבת החברות והעובדים הזרים והאיסור על כניסת עובדים הפלסטינאים.

שרת התחבורה הנחתה לזמן את שגרירי המדינות לדיון בנושא ולהיערך בהתאם גם להשלכות הכלכליות, "אנחנו נפעל מול המדינות בסוגיית העובדים. החברות צריכות לעמוד לצידנו גם בזמנים מורכבים, והן צריכות לדעת שנטישה שלהן כאשר ניתן להמשיך לעבוד, תשליך על התקשרויות עתידיות", אמרה שרת התחבורה בדיון. השרה רגב אמרה כי תביא את הסוגיה בפני רה"מ.

מנכ"ל נת"ע חיים גליק עדכן את השרה על הביקושים הגואים בימים אלה בהיקף הפעילות של הקו האדום, וכי הפעלת הקו מתבצעת באופן חלק וללא תקלות. גליק ציין כי המטרה הסופית היא להגיע לכך שבכל 3 דקות תעבור רכבת בתחנות של הקו האדום. הוא הוסיף כי מתבצעת עבודה בימים אלה להעלאת מהירות הרכבת תוך שמירה על הבטיחות. השרה רגב הנחתה את ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית עידן מועלם, לעצור את פעילות קווי האוטובוסים המעניקים שירות במקביל לתוואי הקו האדום בצורה הדרגתית תוך שיתוף הציבור, וזאת לטובת הסטה של הקילומטרים שיתפנו לאזורי ביקוש אחרים.

בנוסף, הנחתה השרה רגב במהלך הדיון, להכין תכנית מגירה למקרה של התחממות הגזרה הצפונית על מנת להכשיר את התחנות התת קרקעיות, שישמשו כמקלטים ציבוריים לטווח ארוך בשיתוף פעולה עם פיקוד העורף.

בישיבה קיבלה שרת התחבורה סקירה גם על הקמת הגשרים ע"י החברה, סיוע העובדים לחקלאי הדרום, מיתוג אתרי העבודה והרכבות בדגלי הלאום, וההיערכות לחורף בכל אזורי העבודה ולאורך הקווים.

"קיבלנו היום סקירה ממצה וחשובה על הפעילות של חברת נת"ע בתקופת המלחמה. אנחנו עושים כל מה שניתן כדי לבטל את הבירוקרטיה בנושא העסקת העובדים הזרים, מה שיסייע בשמירה על רציפות תפקודית. הסטת קווי האוטובוסים למקומות אחרים היא חשובה. אנחנו בוחנים כל הזמן כיצד ניתן לקדם את התחבורה הציבורית ולצמצם פערים חרף מצב המלחמה", אמרה רגב.

מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן אמר: "החל מהשביעי באוקטובר, לפי הוראת שרת התחבורה אנחנו עובדים בסנכרון הדוק עם כל חברות התשתית של משרד התחבורה, ופועלים לייצר פתרונות לאתגרים שמזמינה לפתחנו המלחמה בדרום. אנחנו עובדים במלא המרץ ומעודכנים באופן שוטף בכל הפערים שנוצרו במטרה לספק להם מענה כדי לוודא את שמירת הרציפות התפקודית באוויר בים וביבשה, ובכלל זה ברכבת הקלה בגוש דן המהווה אמצעי תחבורה אסטרטגי שהשימוש בו, לשמחתנו, עולה כל העת."

כתיבת תגובה