רגע אחרי מכירת סניפי 'יינות ביתן': מחכים לעסקת 'זול ובגדול'

ביום שאחרי מכירת סניפים של יינות ביתן ומגה ל'ויקטורי', 'פרשמרקט' ו'יוחננוף' בעסקאות מדוברות בעולם הקמעונות והשיווק, על הפרק נמצאים כ-18 סניפי 'שוק מהדרין' בעסקת הרכש המתרקמת בין ביתן ל'זול ובגדול'

סניף שוק מהדרין מקבוצת יינות ביתן | צילום: יח"צ

שבוע של עסקאות רכש ב'יינות ביתן': מכירת החיסול של רשת יינות ביתן (ומעט 'מגה') נמשכת, כשנחום ביתן החליט על מכירת סניפים ללא היסוס. זאת כזכור לאחר שהרשת שבבעלותו, נכנסה, כזכור, למצוקת אשראי חריפה בחודשים האחרונים.

העסקה האחרונה מול ביתן היא היא של רשת 'יוחננוף', שרכשה שלשה סניפים בהרצליה, רעננה וקרית שדה התעופה, בתמורה לכ-40 מיליון ש"ח. סניפים אלה, כך על פי דיווח ב'ביזפורטל' מכירותיהם השנתיות מסתכמות על פי הערכות ב-110 מיליון שקל. שם ציינו גם, כי מדובר בעסקה ראשונה שמוביל יוחננוף מאז הונפקה הרשת בחודש שעבר, לפי שווי של 1.85 מיליארד שקל.

עסקה זו בוצעה לאחר שרשת ביתן ממשיכה במימוש נכסיה ובאותו יום, הודיעה רשת הסופרמקטים 'פרשמרקט' על רכישת שלשה סניפים של 'יינות ביתן' תמורת סכום זהה לשל 'יוחננוף', זאת למרות שרשות ההגבלים (רשות התחרות) התירה לה לרכוש שבעה סניפים וכך גם הודיעה החברה שתעשה. גם 'פרשמרקט' תשלם כאמור כ-40 מיליון שקל תמורת הסניפים שממוקמים באזור תל אביב ובסמיכות לה משתרעים על פני כ-2,600 מ"ר, והינם בהיקף מכירות שנתי של כ-93 מיליון שקל, כך דיווח 'ביזפורטל'.

עוד דיווח האתר כי "במסגרת העסקה תרכוש החברה גם רכוש קבוע ואת הזכות להתקשר בהסכמי שכירות עם שני בעלי המקרקעין בסניפים הנרכשים". וכי "לדברי החברה, השלמת העסקה תבוצע בשני שלבים: ביחס לסניף אחד ההשלמה בוצעה בד בבד ועד לחתימת הצדדים, וביחס לשני הסניפים הנותרים מועד ההשלמה נקבע ל-29 בדצמבר. עם השלמת רכישת הסניף הראשון, שילמה החברה את החלק היחסי של התמורה בגין סניף זה וקיבלה את החזקה בו. במועד השלמת השלב השני (ככל שיושלם), תשלם החברה את יתרת התמורה ותקבל את החזקה בשני הסניפים הנותרים".

בתחילת החודש הלועזי דווח כי רשת 'ויקטורי' בבעלות אייל רביד השלימה את עסקת הרכש של ארבעה סניפי 'יינות ביתן' ו'מגה', וכי היא צפויה להשלים בתוך 90 יום את רכישת הסניף החמישי במסגרת עסקה כוללת שתמורתה תעמוד על כ-63 מיליון שקל.

כזכור לפני שבועיים דווח כי 'זול ובגדול' בבעלות אבי יוחנן, עומדת במו"מ מתקדם עם 'יינות ביתן' על סניפי 'שוק מהדרין' ונראה, כי עולם העסקים ממתין הדריכות למימוש העסקה שתכלול בין 18 ל-14 סניפים (המספר הסופי טרם הוכרע). עסקה זו, תוכיח סופית, כך ניתחו פרשנים כלכליים, כי נחום ביתן בחר להשקיע ב'מגה' ולהיפטר מ'יינות ביתן' – הרשת שייסד.

2 תגובות ל: "רגע אחרי מכירת סניפי 'יינות ביתן': מחכים לעסקת 'זול ובגדול'"

  1. הנהלת יינות ביתן יכולים לשפר את תזרים המזומנים ולדוגמא.. הסנים ברחוב קלוזנר ברמלה השרות.. אסון!
    אחרי שנים של נאמנות לא מתקרב לרשת

  2. לא מבין את ינת ביתן ולא את תת הרשת שוק מהדרין? המחירים גבוהים, מבצעים מוזרים, ושירות מזעזע. אז מה יעזור לו למכור סניפים, שישנה התנהלות ויתחיל להרוויח. אם ביתן עצמו היה בסתוב בסניפים ויורד לשטח היה רואה את כל מה שכל קניין רואה כשהוא נכנס לאחד הסניפים ומעדיף מאז לעשות את הקניות אצל המתחרים.

כתיבת תגובה