רגע לפני ההתייקרות: מחסור במכוניות חדשות באולמות התצוגה

רשות המיסים מודיעה על ירידה של 27.6% בשיעור יבוא כלי רכב חדשים בחודש ינואר 2019 לעומת התקופה המקבילה אשתקד • במקביל, מחירם של רכבים פופולאריים רבים, צפוי להתייקר בתוך זמן קצר עקב המחסור והירידה ביבוא

ביגליס - זמני אספקה | צילום: שאטרסטוק

רכישת רכב חדש מלווה בהתרגשות רבה ומיד אחרי התשלום מצפים הרוכשים לקבלת הרכב החדש. אלא שמדיווחים של רבים ממי שהתעניינו לאחרונה ברכישת מכוניות באולמות התצוגה של היבואניות השונות, זמני האספקה של המכוניות החדשות הולכים ומתאחרים לנוכח מחסור משמעותי של רכבים מדגמים רבים. לפי הערכות בענף הרכב, מלאי הרכבים יתחדש רק לקראת חג הפסח.

הגורם המרכזי למחסור במלאי המכוניות החדשות בדגמי 2019 נובע, בין היתר, הודות לירידה של 27.6% בשיעור יבוא כלי רכב חדשים בחודש ינואר 2019 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לפי נתוני החטיבה לתכנון וכלכלה ברשות המסים, בחודש שעבר יובאו לישראל 20,952 כלי רכב פרטיים לעומת 28,958 בחודש זה בשנת 2018.

בכל הקשור לרכבים מסחריים, הירידה אף חדה יותר ועומדת על 48.2%.

המחסור במלאים מורגש בדגמים רבים, דוגמת סקודה קארוק 1.6 ליטר טורבו-דיזל, פיז'ו 3008 דיזל, סובארו פורסטר ובייחוד בדגם הפופולרי יונדאי סונטה ההיברידית, שצפוי להתייקר בחדות בעוד כחודש וחצי.

לפי הבטחות היבואניות, מלאי המכוניות יתחדש רק לקראת חג הפסח, כאשר מחירי המכוניות ההיברידיות יתייקרו כבר בשיעור חד. נכון להיום נותרו במלאי רק מעט מכוניות יונדאי סונטה מגרסת הפרימיום היקרה יותר, כאשר דגם הלימיטד אזל לחלוטין.

יחד עם זאת, בחברת ביגליס, זיהו את המחסור המסתמן כבר לפני מספר חודשים, ונערכו מבעוד מועד עם מלאי גדול של מכוניות הנחשבות לפופולריות ברחוב החרדי דוגמת קיה נירו ויונדאי סונטה היברידיות, ניסן קשקאי ועוד. כן הכריזו בחברה על מחירים מיוחדים על דגמי המכוניות ההיברידיות, רגע לפני ההתייקרות הצפויה.

לנוכח העובדה שמלאי המכוניות בדגמי 2019 זמין לעת עתה בביגליס, הרוכשים יכולים לבצע את העסקה המושלמת ביותר מבחינתם ולצאת עם מכונית חדשה תוך זמן קצר, לעיתים תוך שעות בלבד. עם זאת, לנוכח העובדה שרוכשים רבים, גם מחוץ למגזר החרדי גילו את מלאי המכוניות של ביגליס ומגיעים כדי לנצל עת מלאי הרכבים הקיים, גם הוא הולך ומצטמצם במהירות.

כתיבת תגובה