רוצים לדעת איך להגיע הביתה בשנת ה'ת"ת?

כל התשתיות, הרכבות ומערכות התחבורה הציבורית, הקיימות והמתוכננות ב-20 השנים הקרובות – בלחיצת כפתור • משרד התחבורה הפיץ פיילוט של פרויקט 'חצב', המציג את כל תכניות התחבורה לעשרים השנים הבאות • במערכת ניתן לתכנן מקום מגורים שיהיה נגיש יותר בעתיד, כמו גם תכנון נסיעה משולבת בתחבורה הציבורית הקיימת

תחזית תחבורה 2040 | צילומסך: אתר הפרויקט

מעוניינים לדעת אילו פרויקטים תחבורתיים, מתוכננים באזור מגוריכם ב-20 השנים הקרובות, או לצפות בכל המסלולים שהרכבות העתידיות יעברו בהם ב-2040? משרד התחבורה משיק לראשונה, מערכת מידע מהפכנית, המציגה לציבור הרחב את כל המידע התחבורתי בישראל, על גבי מפה אינטראקטיבית ייחודית.

המערכת החדשה שפותחה במשרד התחבורה, בשיתוף המרכז למיפוי ישראל (מפ"י) ונמצאת בשלבי הרצה, כוללת את כל תשתיות התחבורה בישראל, בהווה ובעתיד. בכללם, כבישים ומנהרות, קווי רכבת קלה וכבדה, מטרו ומערכות הסעת המונים, המתכוננים בכל רחבי הארץ עד 2040.

המפה האינטראקטיבית מציגה, בין השאר, את כל תדירויות האוטובוסים ותחנות ההסעה בישראל, חניוני "חנה וסע" הקיימים והעתידיים, פרויקט מהיר לעיר ונתיבי העדפה לתחבורה הציבורית (נת"צים) נוספים ברחבי הארץ, רשת הנתיבים המהירים המתכוננת,  נתיבים רבי תפוסה (נר"תים) ושבילי אופניים קיימים ומתוכננים.

במפה האינטראקטיבית ניתן לראות גם רחובות וכבישים אדומים, ספירות תנועה וספירות נוסעים בתחנות הרכבת, צפיפות אוכלוסייה במגורים ובמקומות עבודה, נתונים דמוגרפיים ומוסדות ציבור קיימים.

המערכת החדשה, המכונה "חצב", מאפשרת לתכנן את התחבורה בישראל בצורה חכמה ויעילה יותר, ומסייעת לתהליכי תקצוב וביצוע של פרויקטים בתחום התחבורה. המערכת מאפשרת לצפות ולתחקר את תכניות משרד התחבורה ומינהל תכנון ופיתוח תשתיות, על גבי מפת כבישים או תצלום אויר.

מנהל אגף בכיר לתכנון תחבורתי במשרד התחבורה, שי קדם, המוביל את הפרויקט, ציין כי המערכת החדשה תסייע לציבור הרחב בעת בחירת אזור המגורים או העבודה, ותאפשר ללמוד ולעקוב מקרוב אחר התכניות התחבורתיות המתוכננות בסביבתו.

לדבריו, "השקת המערכת היא המשך ישיר לשיפור התכנון התחבורתי בישראל, תוך מתן דגש על תכנון ארוך טווח, ושילוביות בין כל אמצעי התחבורה השונים. מצד אחד, המתכננים יכולים לראות בבירור את כל הפרויקטים המתוכננים והמקודמים באזור מסוים, ומצד שני, אזרחי ישראל, יכולים לקבל באופן ישיר ובלחיצת כפתור את כל המידע התחבורתי המעניין אותם, ליד ביתם או בכל מקום אחר בארץ", הוסיף קדם.

הנה הצצה למערכת: https://geo.mot.gov.il/

תגובה אחת ל: "רוצים לדעת איך להגיע הביתה בשנת ה'ת"ת?"

  1. לא עובד!!!

כתיבת תגובה