רוצים שהמדינה לא תיכנס לכם לפרטיות? הכניסו יד לכיס

מתנגדי המאגר הביומטרי פתחו בקמפיין מימון המונים ב'הדסטארט'. בתוך כמה שעות גויסו למעלה מ-90% מהסכום שביקשו על מנת לעתור לבג"ץ נגד ההחלטה לחייב את כל אזרחי ישראל להשאיר במאגר את פרטיהם הביומטריים

תעודה חכמה. צילום: ליאור מזרחי | פלאש 90

"אנחנו נרגשים ומאושרים לראות את התמיכה המדהימה שלכם במימון העתירה לבג"ץ. עוד לא סיימנו, אבל אפשר כבר להסתכל קדימה ולהבין שאנחנו צריכים משהו גדול יותר. עתירה לבג"ץ זה הכלי המרכזי, אבל אנחנו צריכים גם קמפיין ציבורי. גדול. צריך שיהיה מי שידבר עם חברי הכנסת. מי שישכנע את אנשי המקצוע בתקשורת, ברשתות החברתיות. צריך מאבק אדיר, שלא ישכחו את מה שאנחנו מבקשים. למחוק את המאגר הביומטרי".

כך נכתב אתמול בפרויקט ההדסטארט שהוקם בעקבות החלטת שר הפנים להפוך את המאגר הביומטרי לחובה שתוטל על כל אזרחי המדינה. כותבי הטקסט ביקשו לגייס 60 אלף שקלים על מנת להגיש בג"ץ נגד החלטת השר ולמעשה נגד המאגר הביומטרי כולו.

לא חלפו שעות רבות וקמפיין מימון ההמונים שנועד להימשך חודש ימים, הגיע כמעט אל קצו. הסכום הנדרש גויס כמעט כולו. ללמדכם עד כמה גדולה ההתנגדות למאגר שעשוי לסכן את אזרחי המדינה ולפגוע פגיעה אנושה בפרטיותם.

בדברי ההסבר של מארגני העתירה לבג"ץ נכתב: "בניגוד לכל מדינות העולם המערבי, רק בישראל יאספו טביעות אצבע ותמונות פנים של כלל אזרחי המדינה ויאגרו אותן. בניגוד לדעתם של הממונה על היישומים הביומטריים וראש המטה ללוחמה בטרור, יחשפו אתכם לסיכונים החמורים שבדליפת המאגר. בניגוד לדעתם של 74 ממדעני אבטחת המידע וההצפנה הטובים בישראל, מנסה שר הפנים למכור לכם שהמאגר הזה מאובטח, ושהוא לא ידלוף לעולם. בניגוד לדעתם של 70% מאזרחי ישראל שבשלוש השנים האחרונות מסרבים בעיקשות להיכנס למאגר".

ואכן, סקרים שנערכו בשש השנים האחרונות מצביעים על התנגדות ציבורית גורפת לקיומו של המאגר, שהלכה וגדלה ככל שהמאגר הלך והתרחב. רק להמחשה, מאגר שכלל את פרטיהם של מילוני עובדי הממשל האמריקאי נפרץ ולמעלה מעשרים מיליון טביעות אצבעות מצאו את דרכם לשוק החופשי. מי יודע כמה אנשים יופללו על ידי המאגר הזה, במיוחד עכשיו, כאשר מדפסות משוכללות במיוחד הפכו להיות זולות במיוחד וכבר ניתן להדפיס חפצים בבית.

מתנגדי המאגר הביומטרי כלל לא מתנגדים לתעודת זהות חכמה או ביומטרית. הם מתנגדים לכך שהמידע כולו ירוכז במאגר ממשלתי אחד, ונראה שיש להם סיבות מספיק טובות לכך. מה גם שכאשר הממשלה תחזיק את כל פרטי הזיהוי הביומטרי שלכם, היא תוכל לעקוב אחריכם עשרים וארבע שעות ביממה. אבל זה כבר עניין לידיעה אחרת.

בקיצור, אם אתם רוצים שהמדינה לא תיכנס לפרטיות שלכם, תוכלו להכניס את היד לכיס ולסייע למתנגדי המאגר לעתור נגדו לבג"ץ.

כתיבת תגובה