ריזל בדרכים | טויוטה ראב 4 החדשה: כפיים ליפנים

ההיברידי החדש של טויוטה אולי יקר יותר מהמתחרות אבל מציג פנים חדשות, עם נגיעות של לקסוס והטוב ביותר בקטגוריית פנאי-שטח עד 180 אלף שקלים • שפע של אבזור, הנעה שקטה, ויש גם ביקורת • מנדי ריזל מעמיד את הדור החמישי,של טויוטה ראב 4, למבחן • איך לא: אחרי שעות של נסיעה, יצא לו גם משפט ביפנית

טויוטה ראב 4 | צילומים: יוסף פודורובסקי

ב-2019 – ואני זוכר שכתבתי את זה גם ב-2017 – יותר ויותר מכוניות הופכות קרובות למושלמות.

טויוטה ראב 4 ההיברידי החדש הוא מהרכבים הטובים ביותר שנהגתי בהם מאז ומעולם; כנראה הטוב ביותר בקטגוריית הפנאי-שטח העממיים במחיר של עד 180 אלף שקלים. מחירו יקר מהמתחרות, אבל אם תשאלו אותי, זה שווה.

הדור החדש שודרג גם מהבחינה החיצונית והפך מאסיבי. כלומר, לא מדובר רק בנגיעות עיצוביות, אלא בפנים חדשות ממש. אפשר לאהוב יותר או פחות – אחרי הכול היפנים לרוב לא מצטיינים בעיצוב חיצוני במכוניות – אבל אי אפשר להתעלם ממנו. יש לו עיצוב מצולע, עם חיתוכים חדים למדי והייתי מעז לומר שגם נגיעות לקסוסיות. בואו נאמר שאת הפרונט אהבתי יותר מאשר את צד הרכב. בג'יפון הזה יש תאורת לד וג'אנטים ממגנזיום בקוטר 17 אינטש.

הלאה, תא הנוסעים. למבחן קיבלנו את הדרגה ה-2 מלמטה: אקספיריינס 2X4: תמצאו בה מושבי בד שחורים ובמפתיע אפילו מושב הנהג אינו חשמלי.

במושב מאחור יש ים מקום לשלושה מבוגרים. תעלת ההינע נמוכה למדי ולכן נוסע אמצעי בשורה השנייה יוכל לשבת בנוח מבלי שרגליו יתקעו באחורי משענת היד של 2 הנוסעים מקדימה. רק קחו בחשבון שגב המושב האמצעי מאחור קשה יותר מאשר השניים שלצידו; זאת, בגלל משענת יד עם מתקן לכוסות, שניתנת להורדה כאשר המקום האמצעי פנוי. לטובת הנוסעים מאחור יש גם פתחי אוורור וכן 2 יציאות USB.

תא המטען ענקקק וזווית ההעמסה נוחה בהחלט. הוא נפתח חשמלית, כאשר שלוחצים על הידית ונסגר באמצעות מתג.

החומרים בתא הנוסעים טובים מאוד. הדשבורד, לדוגמא, עשוי מרגיש כמו של רכב יוקרה.

בראב 4 החדש שפע של אבזור: מחופה עור, הנעה ללא מפתח, האנד ברקס חשמלי, אורות גבוהים שנכבים אוטומטית כאשר מכונית מגיעה מולכם ונדלקים שוב ברגע שהיא חולפת, ומערכת מולטימדיה גדולה, חכמה ודוברת עברית. קצת מסורבל להגיע דרכה לדבר בסיסי כמו רדיו, אבל יש בה הכול: ממצלמת נסיעה לאחור, עבור דרך הגדרות ועד היסטוריה ומידע על הנסיעה, המהירות הממוצעת ועוד. במכונית שקיבלנו לנסיעת המבחן לא היה נווטן.

לוח המחוונים דיגטילי במרכזו – בשונה ממרבית רכבי הפנאי שטח – וזה בהחלט משדר חדשנות. בשני צידיו יש גם מצג אנלוגי, על אודות צריכת הדלק והסל"ד. מחשב הדרך פינק גם בתצוגת התמרורים.

במהלך הנסיעה, כנהג, הרגשתי מלך הכביש: תחושת הגובה בכסא הנהג ומכסה המנוע האגרסיבי נתנו לי הרגשה כאילו אני יושב ברכב שטח אמיתי ולא ברכב פנאי-שטח מהמינים השונים שממלאים את ארצנו.

מכיוון שמדובר במכונית היברידית, ההנעה שלה שקטה מצעדיו של חתול ולכן לא תשמעו בכלל שהמנוע נכנס לפעולה.

המנוע ההיברידי בנפח 2,500 סמ"ק עם הספק משולב של 218 כוחות סוס, משודך לתיבת הילוכים רציפה וכאילו נתפר למידותיה של המכונית הזו: מחד, הוא מאיץ טוב; מאידך, הוא לא בשרני מדי. ההאצה סבירה לקטגוריה ולגודל של המכונית, אבל זו אינה קאדילק 6CT…

השקט של המנוע ההיברידי מופר כאשר מנוע הבנזין נכנס לפעולה. הרעש חודר לתא הנוסעים בהאצות ויש גם קצת רעשי רוח שהיינו שמחים לוותר עליהם, במהירות שמעבר ל-90. לצד ידית ההילוכים יש לכם מתגים להעברת מצבי הנהיגה: אקו – שצובע את לוח המחוונים בירוק, נורמל, וספורט – שצובע את לוח המחוונים באדום ומכניס את הסוסים לדהירה פרועה.

במכונית תמצאו אבזור בטיחותי שלא היה בדור הקודם ועדיין אין אצל כמה וכמה מהמתחרות: בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית ומערכת אקטיבית לסטייה מנתיב – שפעלה לעתים פעמיים ולעתים 3 בלבד. אל תנסו אותה, אך היא יכולה לסייע בשעת חירום. יש גם מערכות בטיחות מקוריות המתריעות מפני סכנות כאלה.

נוחות הנסיעה הייתה מעולה. לטעמי אף יותר מהצרפתיות והאמריקניות. כן, רכב פנאי-שטח של טויוטה שהמתלים שלו עשויים נהדר. במסלול הקבוע, בפסי ההאטה בעירי שדרות ובכבישים מחורצים ועם בורות, הראב 4 שיחק אותה. זה פלוס חשוב בכל רכב, בטח בקטגוריה שבה הדגש הוא על הפוזה.

גם בשביל הבוצי שבו נסעתי הטויוטה נתנה לי הרגשה שיש על מי לסמוך. זאת, למרות שאין בה הנעה כפולה.

הדור החמישי של טויוטה ראב 4 – מהראשונים בעולם הג'יפונים – זינק אם כן קדימה לא רק בעיצוב החיצוני אלא גם בנוחות, באבזור, באבזור הבטיחותי ובמרווח וכמובן בחיסכון. היו במדור "ריזל בדרכים" ב'ביזנעס' רכבים מאובזרים יותר, היו יפים חיצונית מהרכב הזה, אבל בשקלול הפרמטרים: יש כבוד! ביפנית אומרים זאת כך:

尊敬する!

מחיר: 179,900 שקלים (ללא אגרת רישוי) | מנוע: בנזין 2.5 סמ"ק, 218 כ"ס | זינוק מ-0 ל-100 שניות: 8.4 שניות  | מומנט: 22.5 קג"מ ב-3600 סל"ד | מרווח סרנים:  2690 מ"מ | נפח תא מטען: 733 ליטרים! (עד גובה הגג; עד סוף המושב האחורי 580) | כריות אוויר: 7  | רמת אבזור בטיחותי: 7 | דרגת זיהום אוויר: 3

תגובה אחת ל: "ריזל בדרכים | טויוטה ראב 4 החדשה: כפיים ליפנים"

  1. יש צורך לחזק כאן מבחני השוואה ובייחוד שהמסקנות וההתלהבות לא ממש משתנות מרכב לרכב לתשומת לב המבקר/בוחן

כתיבת תגובה