ריזל בחן את יונדאי i800 החדשה: החרדים יאהבו אותה

עם מחיר סביר, מקום לשמונה נוסעים, תא מטען ענק, אבזור מרשים לעומת המתחרות בסגמנט וקצת גאדג'טים – יונדאי שיחקה אותה עם ה-i800 החדשה • מנדי ריזל במבחן דרכים עם הרכב שכאילו נוצר במיוחד למשפחות ברוכות ילדים • ביזנעסופ"ש

יונדאי i800 החדשה | צילומים: ישראל אמית

אין זה סוד שהחרדים אוהבים מכוניות גדולות. תנו לכל בעל משפחה מהמגזר רכב גדול עם מקום ל-נהג + 7 נוסעים, תא מטען ענק, וקצת גאדג'טים – והם יברכו אתכם. אם המחיר סביר, המנוע טוב וגם נוחות הנסיעה משביעת רצון – שיחקתם אותה.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

וזה מה שעשתה יונדאי עם i800 החדשה. שיחקה אותה.

במחיר סביר, מאפשרת יונדאי i800 להכניס אליה נוסע נוסף, כלומר שמיני, וכל הטוב הזה לא מגיע על חשבון מטען.

לפני כמה חודשים הגיע לארץ הדור החדש, עם שינויים שבאו לידי ביטוי בעיקר בפרונט – אבל גם במראות מתקפלות, קרוז קונטרול, ריפודים חדשים ומסגרות ניקל מסביב לפתחי אוורור.

תא הנוסעים אינו מפואר, כצפוי מהסגמנט, אבל הוא טוב יותר ממרבית המתחרות בסגמנט שעליהן ביצענו נסיעות מבחן בשנה האחרונה. הן מגיעות, ברובן, עם תא נוסעים מינימלי שמבייש לעיתים את יצרניו. ביונדאי i800 תפגשו אמנם מושבי בד, אבל איכותיים למדי, כאלו שאפשר לשבת עליהם גם בנסיעות ארוכות; אחרי הכול זה רכב שמיועד גם להסעות ולנסיעות ארוכות.

מקדימה תמצאו 2 מושבים נפרדים, עם רווח גדול ביניהם, שבו אפשר, אם תרצו, להניח מזוודה. השורה האמצעית של המושבים מתקפלת 2/1 וכך גם השורה השלישית. לכל הנוסעים יש מרווח נהדר לרגליים.

מילה אחת על המושבים: ב-i800 יש 2 גרסאות – מסחרית, שבה 3 מושבים מקדימה, ועם אפשרות להרכיב עד 5 מושבים נוספים מאחור או להשתמש בחלל לסחורה – ואת המכונית המיועדת מלכתחילה להסעת נוסעים שאותה בחנו, שבניגוד לטרנספורטר של פולקסוואגן לדוגמה, מגיעה מהיצרנית מלכתחילה עם 8 מושבים – ואין צורך לבחור את סוג הריפוד וכמות המושבים.

ביונדאי הגדולה הזו תמצאו 2 דלתות הזהה לא חשמליות. ואם כבר הזכרנו את המתחרות, בחלקן יש רק דלת אחת. במכונית יש רק 2 חלונות חשמל, לטובת הנוסעים מקדימה. הנוסעים בשורה השנייה יסתפקו בחלונות הזזה.

בגג תא הנוסעים יש תאורה (אפשרות לבחירה באחד מ-6 צבעים בגרסת ה-8 מקומות) וכן פתחי אוורור, לטובת הנוסעים מאחור. השליטה עליהם נמצאת אמנם בידי הנהג, אך הפעלתם נפרדת מפתחי האוורור בקדמת המכונית. המיזוג קצת מוזר ואין כאן מידע על הטמפרטורה של מערכת האוורור, אלא מתגים אדומים (לחימום) וכחולים (לקירור).

ב-i800 תמצאו מערכת מולטימדיה גדולה ומאוד ידידותית, עם אופציות שהן מעבר למערכת מולטימדיה רגילה כמו חיוג למוקד יונדאי, מידע על אולמות התצוגה הסמוכים של יונדאי ואפילו אפליקציות לתחנות רדיו המיועדות למוסיקה ועוד.

במכונית גם טיפ טרוניק וקרוז קונטרול. האפשרות לקבע את מהירות הנסיעה חשובה, במיוחד במכונית כזו שמשמשת לעיתים קרובות להסעות – הווי אומר: נסיעות ארוכות.

ומה באשר למנוע? הוא חזק, בנפח 2,500 סמ"ק עם 170 כוחות סוס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בת 5 מעברים. העברת ההילוכים הייתה חלקה, אך בלחיצה חזקה על דוושת הגז המנוע התאמץ. עוד הילוך או שניים, סביר להניח, היו מסייעים להעברה חלקה יותר. בדור הנוכחי, צריך לבדוק גם כאשר המכונית הייתה מלאה בנוסעים ועם מזוודות, וכך בדקנו אותה, המנוע נתן עבודה והרכב שעט קדימה כאילו הוא לא עמוס במאות ק"ג.

תא המטען ענקי, 851 ליטרים קוטרו. יחסית לרכב כזה, שהוא בדרך כלל מאובזר בפשטות, יש אבזור טוב. ההגה עם קוטר סיבוב מעולה. הוא נוח לנסיעה, למרות גובהו ואורכו גם יציב יחסית. עם זאת, לא ניסיתי אותו במהירות בסיבובים.

לסיכום: יונדאי i800 החדשה עושה עבודה מכנית נהדרת, עם מקום לכולם. פעם ראשונה בנסיעה על רכב מהסגמנט בלי ביקורת על אבזור מידי דל, עד כדי זלזול. רכב טוב, אני אישית אהבתי. צריכת הדלק עמדה על 8 ק"מ של נסיעה משולבת לכל ליטר דלק.

נתונים:

מנוע: דיזל 2500 סמ"ק, 170 כ"ס | מומנט: 44 קג"מ ב-2250 סל"ד | זינוק מ-0 ל-100: 14.4 שניות | מרווח סרנים: 3200 מ"מ | נפח תא מטען: 851 ליטר | דרגת זיהום אוויר: 15 | כריות אוויר: 2 | רמת האבזור הבטיחותי: 0 | מחיר: 257,600 ₪.

4 תגובות ל: "ריזל בחן את יונדאי i800 החדשה: החרדים יאהבו אותה"

  1. בטיחות אפס – במחיר כזה כבר עדיף ללכת על קיה קרניבל. יותר טובה מכל הבחינות

  2. יש לכם טעות, זה דיזל ולא בנזין

  3. הבעיה עם היונדאי האלה שהולכים להם מנועים מהר מאד,
    מנועים מאד בעייתיים, שלא עושים יותר מ 150-200 אלף קמ
    לפולקסוואגן טרנספורטר למשל יש מנוע שיכול לעשות מליון קמ,
    הביעה עם הטרסנפורטים שהם מגיעים עם תיבת הילוכים בעייתית DSG רובוטית
    הידועה לשמצה למרות שהיא יעילה וחסכונית אך מורכבת ולא אמינה.
    כמו כן הטרספורטרים שנמכרים בארץ הם רובם מנכים כלומר כולם
    עוברים גיור, מזגן ישראלי עלוב ולא אמין, דיפון גג וקירות מפלסטיקה זולה ומרעישה, כיסאות ישראליים עלובים מכוערים ולא נוחים בעליל
    חלונות ישראליים שמורכבים בארץ אחרי חיתוך פח וגרימה לחדירת מים וחלודה.
    בקיצור לא להתקרב, וזה קיים בעוד דגמים, כמו גאפמי, I800 , טרספורטר, קראוול, ועוד

  4. אני מחזיק בi800 ידנית מודל 2011,מבסוט מהאוטו לגמריי.
    ברשותי כשנתיים,הרכב עשה כ 250 אלף,המנוע על 96-97 אחוז קומפרסיה.
    צריכת דלק ממוצעת של 1 – 8,מנוע חזק,מאיץ כמעט כמו פרייווט.
    עומס קבוע של 350-450 ק"ג.
    חוץ מנזילה מסעפת יניקה והחלפת מדחס מזגן לא הצריך תיקון מכני נוסף.
    טיפולים בזמן,תדלק וסע בברכה.

כתיבת תגובה