רכבת ישראל נערכת לפעילות גם בתנאי מזג אוויר קיצוניים

לקראת הסופה החורפית שאמורה להגיע מחר (ג') למשך יומיים, ברכבת מעדכנים כי ביצעו "פעולות רבות" כדי להכין את התחנות ומסילות הרכבת. ומה יופעל לראשונה?

תקלה רודפת תקלה | צילום: משה שי, פלאש 90

עונת החורף כבר כאן יותר מחודש, אבל רק היום הודיעו ברכבת ישראל על היערכותה לפגעי מזג האוויר. במסגרת היערכות זו, ביצעה רכבת ישראל בחודשים האחרונים "פעולות רבות", על מנת להכין את התחנות ומסילות הרכבת לתנאי מזג האוויר בחורף. השנה, לראשונה, תפעיל רכבת ישראל במקרה הצורך, מכשור ייעודי שרכשה לחימום מסוטי הרכבת, במטרה לאפשר הפעלה רציפה של רכבות נוסעים בקו לירושלים, במקרה של שלג.

בין הפעולות שנעשו להכנת תשתית הרכבת: ניקוי ופינוי תעלות ניקוז בסביבת תחנות ומתחמים, למניעת הצפות; חיזוק שלטים ברציפים; גיזום עצים וענפים בתחנות הרכבת, בחניות הצמודות לתחנה ובמתחמים; ביצוע טיפול ייסודי במשאבות הניקוז בתחנות הרכבת ובתחנות השאיבה המרכזיות; בדיקה ואיטום יזום של גגות תחנות הנוסעים.

במסגרת היערכות ייעודית לתחנות בית שמש וירושלים, למזג אוויר מושלג, ותרחיש שחזר על עצמו בשנים הקודמות, בו שימשו רכבות הנוסעים כציר היחיד בין אזור המרכז וירושלים בעת מזג אויר שלגי, ננקטו גם כן כמה פעולות: הוכנו פטריות ותנורי חימום; בוצעה הצטיידות במלח להמסת שלג ואחסון מנה ראשונה בתחנת מלחה; הוצבו אתי חפירה וכלי עבודה נדרשים; נרכשו ערכות נוספות של חליפות סערה וחרמוניות; הוצבו מיטות ושקי שינה בתחנת ירושלים במלחה ונרכשו ערכות נוספות של תאורת חירום ופנסים.

מרכבת ישראל נמסר: "מומלץ ללקוחות להקפיד על הגעה מוקדמת לתחנת הרכבת בימים הגשומים, להימנע אף יותר מריצה על הרציפים הרטובים, ולנקוט במשנה בטיחות בהתנהגות בקרבת המסילה".

כתיבת תגובה