רכבת קלה ומרכז תחבורה יקרבו את תושבי הבקעה למרכז

קו רכבת קלה המתוכנן להגיע עד אריאל, יוארך לצומת תפוח • מרכז תחבורה 'חנה וסע' יוקם בצומת תפוח לחיבור תושבי הבקעה עם התח"צ במרכז

יחבר את הבקעה למרכז | צילומסך: מפות גוגל

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מגלה כי ביקש לפתח רכבת קלה שתגיע עד לצומת תפוח שבשומרון.

בראיון למנדי ריזל ב'רדיו דרום' אמר השר: "ביקשתי כבר שיתחילו לתכנן את אותה רכבת הקלה באזור גוש דן, שאמורה כרגע להגיע עד מחלף קסם, אני רוצה להאריך אותו על כביש 5 לא רק עד אריאל אלא עד צומת תפוח.

הרעיון הוא לייצר שם מין 'האב' כזה, מין אזור מרכזי שמייצרים באמצע הדרך, סוג של מרכז תחבורתי גדול, אליו אפשר יהיה להגיע מהר מכל אזור הבקעה, להחנות את הרכבים ולהתחבר באמצעות הרכבת למערכת התחבורה הציבורית הכללית של גוש דן".

במסיבת עיתונאים שקיים בצהריים סמוטריץ', יחד עם עמיתיו לסיעה הוא הרחיב פרטים בנושא.

לדבריו "קו הרכבת יתוכנן במקביל להכפלת כביש 5 והפיכתו לכביש דו מסלולי ודו נתיבי, עד בקעת הירדן בשני מקטעים. בכך ניתן יהיה לחבר את אזור השומרון ובקעת הירדן לרשת התחבורה הציבורית של גוש דן".

שר התחבורה הוסיף כי "פיתוחה של בקעת הירדן תלויה מאד בתכנית התחבורה הזו. הקושי של תושבי הבקעה, נובע בעיקר מהמרחק שיוצר נתיב תחבורה מיושן ומרוחק.

משרד התחבורה מתייחס ליהודה ושומרון כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל בתפיסה מטרופולינית ומחבר כל אזור אל המטרופולין הקרוב אליו. זאת הדרך האמתית לחבר את יהודה ושומרון לישראל הקטנה ולהביא עוד חצי מיליון יהודים להתגורר בה. תכנית ההרחבה של הדיור והתחבורה נכונה הן מבחינה אזרחית, מדינית, ערכית וביטחונית".

תגובה אחת ל: "רכבת קלה ומרכז תחבורה יקרבו את תושבי הבקעה למרכז"

  1. פלופ בחירות

כתיבת תגובה