רכב השרד של הוואנים: מרצדס V 300

מכנים אותו "האס-קלאס של המסחריות" שילוב מעניין של פאר עם מרחבי ענק, נוחות נסיעה מעולם היוקרה ותא מטען ענק, בטיחות אקטיבית ומושבי מחלקה ראשונה • וגם, קורס קצר למעצבים: איך הופכים רכב מסחרי לרכב שרד

מרצדס V300 | צילומים: יחיאל גרין

רקע: מרצדס לא מייצרת רק רכבי נוסעים ורכבי פנאי מפוארים, אלא גם אוטובוסים, משאיות, מיניבוסים וגם וואנים מפוארים. ה- V 300 משמש להובלת אחמ"ים ולמשפחות שיש להן מספיק כסף.

גרסאות ואופציות: מגוון רחב מאד של גרסאות ומנועים. מגרסה בסיסית למוניות ומורי דרך ועד רכב המבחן המפואר. המחיר נע בין 233,000 ₪ ל- 587,000 ₪

מחיר לגרסה זו: 587,000 ₪

עיצוב: עד שלא רואים, מתקשים להאמין שניתן לעצב רכב מסחרי בתצורה כל כך מרשימה. הוד, הדר ופאר. מאחור הוא זוויתי ורבוע לאורך כל המרכב הארוך (יותר מחמשה מטר!) עד לחלון הקדמי שמשתפל לכיוון מכסה המנוע, שתחתיו פנסים עם תאורת לד וסמל ענק של מרצדס. ברכב המבחן הותקנו גם חישוקי AMG שחורים בקוטר 19, לצד פסי עיגון על הגג, תאורת כניסה במראות – ועם הצבע השחור הוא בהחלט יכול לקבל את התואר רכב שרד.

שורת נהג: קלאסיקה מרשימה של מרצדס. ממושבי העור הבהירים החשמליים ועד למשטח המגע המפעיל את מערכת המולטימדיה, המושבים מאווררים ומחוממים. התאורה האישית – לד, פתחי המיזוג מזכירים טורבינות וחלק מהפלסטיק דמוי קרבון. ובעיקר – רחב ומרווח מאד.

המתגים על ההגה מעט מיושנים וחסרה כניסה והנעה ללא מפתח, אין כמעט תאי אחסון וגם מתקן הכוסות נמוך מדי.

אהבתי את השקט והבידוד בתא הנוסעים, בלם היד שהפך לבלם הרגל, לחיצה קלה על דוושת הבלם ברמזור והרכב נבלם עד שתלחצו על דוושת התאוצה. ויש סטארט אנד סטופ.

מסך מגע: רכב המבחן הגיע עם המערכת הקודמת של מרצדס עם שתי אופציות לשליטה על מסך המולטימדיה, גלגלת ומשטח מגע. המסך קטן יחסית ודורש הסתגלות. מצד שני, ברכבים שמגיעים לישראל כעת יש את המערכת המתקדמת של מרצדס MBUX עם מסך בגודל 10.

מיזוג: חזק מאד מלפנים, מאחור יש בקרת אקלים נוספת רק שהיא לא נשלטת מתא הנהג.

שורה שנייה: אם יש מקום שאחמי"ם אמורים לשבת זה בדיוק כאן, שני מושבי מחלקה ראשונה עם חימום-קירור, פתיחת הדלתות חשמלית וכמו מלפנים יש תאורת אוירה, התאורה האישית היא מלד והכל משדר יוקרה אמיתית. מרווח הרגליים עצום ויש מסילה אם אתם ממש רוצים למתוח את הרגליים.

שורה שלישית: שלשה מושבים נפרדים ומרוחים, יש חלונות ופתחי מיזוג. שורה זו מיועדת למבוגרים בלי שום כוכביות. מרווח הרגליים גם כאן גדול מאד.

תא מטען: הכי ענק שפגשנו, לא מדדנו ליטרים, רק נאמר שבחו"ל הוא נמכר עם שורת מושבים נוספת במקום תא המטען. החלון האחורי מפוצל וניתן לפתיחה כמו ברכבי פנאי, דלת תא מטען חשמלית. חסרים ווי תליה.

מנוע וגיר: יש מספר מנועים, אנחנו סקרנו את הגרסה החזקה. דיזל, 2000 סמ"ק, 239 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית עם תשעה יחסי העברה. הוא מהיר מאד, הכח לא מתפרץ אבל יכולות הסחיבה שלו מרשימות גם אם הוא מלא נוסעים ומטען. צריכת הדלק בנסיעה רגועה 15 ק"מ לליטר וממוצע של 10 ק"מ לליטר.

נוחות הרכב: מבודדת כל טלאי אספלט ישראלי, מדהים!

בטיחות: מצלמה אחורית אקטיבית עם מצלמות 360 מעלות, בלימת אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על סטייה מנתיב שמופעלת מההגה, ללא תיקון ומערכת אורות גבוהים שמונעת סינוור.

שורת סיכום: האס קלאס של המסחריות, מוביל הנוסעים הכי מפואר בישראל.

 

כתיבת תגובה