רמ"י: גלנט ייתבע על שימוש בקרקע שפלש אליה

פרשת גלנט שהובילה בזמנו לביטול מועמדותו כרמטכ"ל שבה לכותרות • רשות מקרקעי ישראל טוענת כי גלנט לא שילם עבור שימוש בקרקעות שאליהן פלש לפני למעלה מעשור • בינתיים המושב חילק את הקרקעות מחדש, וגלנט שיצא מכבר מהקרקעות שחולקו לו תחילה בטעות, לטענתו, טוען עתה כי רק סכום שנוי במחלוקת, לא שולם

יואב גלנט ב-2009, כשהוכרז על מינויו (שבוטל) כרמטכ"ל | צילום: משה שי, פלאש 90

האם שר העלייה והקליטה יואב גלנט – ומי שהיה מועמד לרמטכ"ל ומועמדותו ירדה מהפרק בשל פרשת הקרקעות שאליהן פלש לכאורה – עומד עתה בפני תביעה כספית על השימוש באותן קרקעות שמכבר החזיר לציבור?

על פי דיווח בחדשות 12 מסתבר, כי על פי חישוב של רמ"י, השר גלנט עדיין חייב לה כ-200 אלף שקלים, עבור השימוש בקרקעות הציבור (שבבעלות מדינה) באותה תקופה שקרקעות אלו היו חלק מביתו.

מטעמו של גלנט טענו בני משפחתו, כי ההיפך הוא הנכון. החלק שאינו שנוי במחלוקת שולם לרמ"י, ורק סכום אחר, שעליו הגישו ערעור, הוא שטרם שולם.

נזכיר כי בשעתו נטען, כי גלנט פלש לכ-30 דונמים שהיו קרקעות בבעלות מדינה ושייכות לציבור במושב עמיקם, מקום מגוריו. הדבר גרר ביקורת ציבורית עזה ותפקיד הרמטכ"ל נשלל ממנו. הדבר נחשף בשנת 2011, ואילו בשלהי שנת 2012 כבר אישרה הוועדה המקומית שבסך הכל אירעה אי הבנה של ועד המושב בעת חלוקת הקרקעות בין התושבים, כך שגלנט קיבל בטעות גמורה שטחי ציבור, ומאז – כאמור, השטח כבר הושב לידי הציבור, כשגלנט לא עשה בו עוד שימוש.

"מר גלנט שילם לרשות מקרקעי ישראל חלק קטן מהחוב עבור דמי השימוש בקרקע", נכתב בדברי רמ"י. "כעת, בחלוף פרק הזמן שניתן להשלמת התשלום, תפעל הרשות בכלים העומדים לרשותה להשבת החוב".

 

מטעם גלנט נמסר בתגובה: "משפחת גלנט ערערה על שומה אשר על פי ייעוץ משפטי ושמאי שניתן לה אינה עומדת בדרישות החוק והפסיקה. הנושא מטופל בערוץ המשפטי על ידי עורכי דינם של המשפחה. יודגש כי עד להכרעה סופית המשפחה שילמה את הסכום שאינו שנוי במחלוקת".

מטעם השר גלנט אף הוצגה חוות דעת שמאית מכריעה, החתומה בידי שמאי ששימש חלק מהוועדה שקבעה את הדו"ח הסופי על נושא הקרקעות, ולפיה, עליו היה לשלם רק כ-30 אלף שקלים, אותם פרע מכבר. בסביבתו של גלנט טענו לשיפוט מחמיר בשל מעמדו.

2 תגובות ל: "רמ"י: גלנט ייתבע על שימוש בקרקע שפלש אליה"

  1. לא פלא שמי שגזל אדמות ינסה לגזול שעות ושכר מורים. גלנט אמור לייצג את מוריו ולשמש מנהיג חיובי!! הוא מנהיג ללא מונהגים. מקטרג על מורים במקום לסנגר!
    ורן שכשמו כן הוא- הביא רן למורים ועמד כארז איתן מול גלנט- אדם שהחינוך ממנו והלאה.
    שיקרא את משל איזופוס- השמש והרוח, וילמד כיצד משיגים תוצאות טובות.

  2. רמי׳ מתעללים בשר מזה עשור יתכבדו ומתבעו ואז תהא פסיקה מחייבת בינתיים עפי׳ שמאי מומחה נפסקו 49 אלף שח׳ ששולמו לרמי לפני שנים .
    מדי חצי שנה רמ׳י משמיצה מדליפה ופוגעת בגלנט ובבני המישפחה בכתבות יזומות במקום לנקוט בהליך משפטי הגון ומסודר .
    בושה שפקידים מתעללים בשר נבחר עי׳ הציבור שוב ושוב

כתיבת תגובה