רמי לוי: יקר? אל תקנה! יש תחליף איכותי לכל מותג

"אם הצרכן מקפיד לקנות רק מותג מסוים מתוך המבחר ולא נוקט באסטרטגיה שאני מציע, זו בעיה שלו", אומר לוי בראיון מרתק לגיליון ספטמבר של 'פרובס ישראל' ומבטיח להגיע גם למרכזי הערים בהם המחירים עדיין יקרים

סניף של רמי לוי | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

רמי לוי שרשת הקמעונאות שלו מציגה השנה צמיחה גבוהה גם באחוזים וגם מספרית, ונחשבת לאחת משלושת הרשתות הגדולות בישראל עם קרוב לחמישים סניפים שמגלגלים ביחד כחמישה מיליארד שקל בשנה, האיש שחברת הנדל"ן הפרטית שלו מכניסה 15 מיליון שקל בשנה מהשכרת נכסיה לחברה הציבורית שבשליטתו, מתייחס ליוקר המחיה המעיק על אזרחי ישראל בראיון מרתק להדר חורש בגיליון הנוכחי של 'פרובס ישראל'.

"בניגוד למתחרים אני דווקא הורדתי את מחירי המוצרים בשיעור של 6% לפריט. אתה יכול לראות את זה על פי הירידה בשיעור הרווח הגולמי שלנו. החלטתי שצריך לחזק את היסודות של העסק, והיסודות של העסק זה הצרכנים. ברגע שאתה מיטיב איתם ומאפשר להם לקנות סל יותר זול, כשזה לא בא על חשבון השירות, אתה רואה שבסופו של דבר הם מצביעים ברגליים. מבין הרשתות שמדווחות צמחנו הכי הרבה – גם כספית וגם באחוזים".

לדבריו, חוק המזון רק הקשה להעלות את מוצרי היצרנים הקטנים על המדפים. "עוד כשחוקקו את חוק המזון, הצהרתי שהוא לא ייטיב עם הצרכנים, לא ייטיב עם היצרנים הקטנים ולא יגרום לתחרות. כל המהלכים לא היו אפקטיביים. הממשלה רצתה לפתח תחרות ולהגדיל את הנראות של היצרנים הקטנים בחנויות. התוצאה היתה שיותר קשה היום לרשתות לנהל משא ומתן מול הספקים בגלל המגבלות שהוטלו בחוק. המגבלות האלה הקשו על הרשתות, ומי שניזוק מזה הוא הצרכן".

ויש לו גם מה לומר למתחרים שמנצלים את העובדה שהרשת שלו עדיין לא פרוסה במרכזי הערים. "המחירים הגבוהים הם בחנויות הנוחות ובמרכזי הערים, שבהם אנחנו לא נמצאים עדיין. המתחרים מנצלים את המצב, ומתח הרווחים שם הוא עצום. זוהי הסיבה העיקרית לשיעורי הרווח הגבוהים יותר שלהם. בקרוב אנחנו הולכים להיכנס לתוך הערים והשכונות: לפנות לצרכנים השבויים, אנשים מבוגרים, צעירים שאין להם מכוניות או אנשים שצריכים להשלים קניות, זוגות צעירים שקונים בכמויות גדולות".

וגם ללקוחות יש לו מה לומר. שימו לב לזה: "אני טוען שהכוח הוא בכלל בידיים של הצרכן. הצרכן צריך לדעת שאם מוצר יקר, הוא לא צריך לקנות אותו. יש מבחר מאוד גדול על המדף, ואם הצרכן מייצר ביקוש מעבר להיצע, היצרן או היבואן ינצל את זה ויעלה את המחיר או לפחות לא יוריד אותו. אם הם רואים שהצרכן לא קונה מוצר יקר, הם מורידים את המחיר.

"לאף אחד אין מונופול. כל המוצרים בשוק, גם אם הם לא ממותגים, הם באיכות מאוד גבוהה, ואם הצרכן מקפיד לקנות רק מותג מסוים מתוך המבחר ולא נוקט באסטרטגיה שאני מציע, זו בעיה שלו. גם לגבי אותו מוצר מבוקש, יש רשתות שמוכרות אותו יותר בזול. נכון שיש מוצרים שבאירופה יותר זולים מאשר כאן בארץ. הצרכן חייב להבין שאסור לקנות בכל מחיר יותר ואז יהיה אפשר לשנות את המצב".

https://wordpress-547680-2055123.cloudwaysapps.com/%D7%A8%D7%A9%D7%AA-%D7%A8%D7%9E%D7%99-%D7%9C%D7%95%D7%99-%D7%9E%D7%AA%D7%A8%D7%97%D7%91%D7%AA-%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%A9%D7%9E%D7%AA-%D7%96%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%A7-%D7%A9%D7%9C-31-%D7%91%D7%A8%D7%95/

כתיבת תגובה